Lexus GS 450h z silnikiem hybrydowym

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Lexus z silnikiem hybrydowym

Lexus GS 450h to pierwszy na świecie hybrydowy sedan o cechach i osiągach luksusowej limuzyny, oferujący moc, której można by się spodziewać po silniku V8, i niskie zużycie paliwa oraz poziom emisji CO2 typowe dla samochodów z mniejszym silnikiem. Nie ma tu jednak mowy o jakimkolwiek kompromisie — przeciwnie, GS 450h jak każdy Lexus jest dopracowany i wyrafinowany w najdrobniejszym szczególe.



Wizualnie GS 450h subtelnie odróżnia się od modeli GS 300 i GS 430 — do charakterystycznych elementów wzornictwa należą 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich i dyskretna plakietka informująca, że mamy do czynienia z pojazdem hybrydowym. Poszczególne elementy stylistyki idealnie harmonizują ze sobą, budując wrażenie mocy, szlachetności i luksusu.




Nowy hybrydowy układ napędowy, z umieszczonym z przodu silnikiem napędzającym koła tylne, składa się z silnika benzynowego V6 o pojemności 3456 cm sześc., mocy 218 kW (296 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 368 Nm oraz silnika elektrycznego o mocy 147 kW (200 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 275 Nm. Samochód rozwija prędkość maksymalną 250 km/h, a od 0 do 100 km/h przyspiesza w czasie krótszym niż sześć sekund. Jednak mimo osiągów typowych dla samochodów z silnikami o większej pojemności skokowej, zużycie paliwa przez Lexusa GS 450h utrzymuje się na poziomie charakterystycznym dla pojazdów ze znacznie mniejszymi silnikami (7,9 l / 100 km w cyklu mieszanym), a poziom emisji CO2 to zaledwie 186 g/km — mniej niż w innym luksusowym sedanie z silnikiem o podobnej mocy.



Napęd hybrydowy działa w kilku różnych trybach, w zależności od warunków jazdy: podczas ruszania i przy niewielkich prędkościach samochód jest napędzany tylko przez silnik elektryczny, zaś w ustabilizowanych warunkach jazdy działa tylko silnik benzynowy, jednocześnie napędzając samochód i ładując akumulator silnika elektrycznego. Gdy konieczne jest gwałtowne przyspieszenie, działają oba silniki — w takiej sytuacji z akumulatora czerpana jest dodatkowa energia do zasilania silnika elektrycznego, który z kolei chwilowo wspomaga silnik benzynowy. W trakcie zwalniania i hamowania silnik benzynowy jest wyłączany, a energia kinetyczna samochodu zamieniana jest na energię elektryczną, wykorzystywaną do ładowania akumulatora. Takie rozwiązanie eliminuje konieczność doładowywania akumulatora ze źródeł zewnętrznych. Zaawansowana, nowoczesna konstrukcja hybrydowego układu napędowego stwarza zupełnie nowy wymiar w kategorii samochodów luksusowych.



Szereg innowacji technicznych, stanowiących uzupełnienie napędu hybrydowego, gwarantuje idealną charakterystykę jezdną w każdych warunkach. Równie nowoczesne i innowacyjne są, zastosowane w samochodzie, systemy zapewniające bezpieczeństwo, poprawiające komfort jazdy, przekazujące informacje dla kierowcy, a także systemy informacyjno-rozrywkowe.



GS 450h jest wyposażony w szereg wyrafinowanych systemów bezpieczeństwa czynnego i biernego, do których należy inteligentny system zmiany położenia lamp reflektorów na zakrętach (I-AFS), który kieruje światła na łuki zakrętu, a także system ostrzegania o spadku ciśnienia w oponach (TPWS). System VDIM drugiej generacji jest jednym z kluczowych czynników, dzięki którym Lexus GS 450h zapewnia wyjątkowo wysoki poziom bezpieczeństwa. VDIM monitoruje wszystkie systemy stabilizujące i sterujące pojazdu i na bieżąco optymalizuje parametry hamowania, stabilizacji i przeniesienia napędu, tak aby zagwarantować jak najszerszy margines bezpieczeństwa i niczym niezakłóconą komfortową jazdę.

Ponadto pierwszy w tej klasie system ochrony przedzderzeniowej (PCS) wykrywa przeszkody przed pojazdem i określa prawdopodobieństwo kolizji. Jeśli jest ona nieunikniona, system uprzedzająco napina przednie pasy bezpieczeństwa i odpowiednio zmienia charakterystykę wspomagania hamowania awaryjnego, aby uzyskać maksymalną siłę hamowania i do minimum ograniczyć prędkość zderzenia.



System kontroli odległości do poprzedzającego pojazdu (ACC) działa na podstawie sygnałów z tego samego czujnika, co system ochrony przedzderzeniowej. System ACC automatycznie dopasowuje prędkość samochodu do prędkości poprzedzającego go pojazdu. Gdy pas ruchu zwolni się, system samoczynnie powraca do wybranej wcześniej prędkości podróżnej.



Samochód jest również wyposażony w inteligentnego asystenta parkowania, w skład którego, oprócz przednich i tylnych czujników, wchodzi kamera. Pochodzący z niej obraz wyświetlany jest na ekranie Electro-Multi Vision (EMV), ułatwiając kierowcy bezpieczne wprowadzenie samochodu w ciasne miejsce parkingowe. Wyświetlane na ekranie wskazówki sprawiają, że parkowanie sprawia jeszcze mniej kłopotów.

Układ elementów we wnętrzu GS 450h jest starannie przemyślany, a elegancka stylistyka, luksusowe materiały i precyzyjnie wykonane elementy wykończenia podkreślają wrażenie luksusu. Aby uprzyjemnić prowadzenie samochodu i zwiększyć przyjemność z podróżowania Lexus GS 450h został wyposażony w szereg zaawansowanych systemów informacyjnych i rozrywkowych.

System audio klasy premium składa się z 10 głośników i wbudowanej w deskę rozdzielczą zmieniarki na sześć płyt CD. Ekran dotykowy systemu audio służy też do sterowania innymi funkcjami, w tym klimatyzacją i systemem nawigacji satelitarnej.



System nawigacji rozpoznaje polecenia głosowe i udostępnia kolorowe mapy, co czyni go niezwykle prostym w obsłudze. Użytkownik może nawet wyszukiwać najbliższe interesujące obiekty, wydając polecenia głosowe. A podczas postoju Lexus oddaje do dyspozycji użytkowników odtwarzacz wideo DVD z systemem dźwięku przestrzennego, jak w kinie domowym.



GS 450h to luksusowy samochód o doskonałych osiągach, łączący w sobie znakomite właściwości jezdne z szeregiem nowoczesnych rozwiązań zapewniających najwyższy poziom komfortu.

cena: 292 000 zł
źródło: Lexus
  
 
noo, Suchy, aleś porządził

jak to musi bosko opierniczać opony, ciekawe czy wymiana co miesiąc, czy co dwa...

jednak wolałbym chyba standardowy obrotomierz... jakbym tym jechał i zobaczył 250 to nie wiedziałbym czy hamować bo 250 tysięcy obrotów, czy gazu dodać żeby nie zgasł...

pzdr
  
 
eeechhhhhh, jeszcze mnie nie stać




p.s. jeszcze dłuuuuuuuuuugo
  
 
Jezdzilem ostatnio tym brzydalem ...trzeba dodac ze ten moment obrotowy mamy do dyspozycji juz przy samym starcie z miejsca,i to w calej rozciaglosci ...po prostu leb urywa a zaglowki w fotelach staja sie wrecz niezbedne.Tylko ten kilowatomierz zamiast obrotomierza...troche jak w tramwaju.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer