| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
kondzio2006 zwolen | 2007-01-02 16:01:16 Widzial ktos kiedys przerobionego malucha zniezaleznym zawieszeniem McPerson??interesuja mnie jakies fotki projekty itd |
qbara F&F MEMBER fiat 126p chrzanów | 2007-01-02 16:07:07 ja widziałem mial zawias od dełu tico..na alledrogo raz był taki kaszel kiedys |
Markiej F&F Wolny Słuchacz :) gangówa Dębica | 2007-01-02 19:48:09 |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2007-01-02 21:46:38 nie licz na to...
temat poruszałem pół roku temu i nic konkretnego |
Pat_kdb F&F MEMBER Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2007-01-02 21:53:31 zalezy kto pyta i zalezy kogo |
Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2007-01-02 22:00:50 |
kondzio2006 zwolen | 2007-01-02 22:03:31 no ja pytam i dla mnie CEHU a zdobyles przez ten czs jakies konkrety na ten temat?? |
3zeR_MDS F&F Wolny Słuchacz :) Kraków | 2007-01-02 22:19:31 |
fuso (M) Furious Moderator ![]() 125Rally / ImprezaWR ... Gdynia | 2007-01-02 22:23:22 identyczna zawieche z przodu mam w suzuki swift mk1 i to samo jest w suzuki alto (moga byc minimalne roznice) ----------------- Franky Garage |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2007-01-02 22:35:00
I tu sie nie zgodze duzo poszło odpowiedzi ale jest jedno pytanie na które brak... mianowicie długośc wahaczy dolnych
EDIT: zresztą tu ma ten temat http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=151275&c=0&hq=&f=25 [ wiadomość edytowana przez: CEHU dnia 2007-01-02 22:37:46 ] |
Pat_kdb F&F MEMBER Fiaty 126p i Fiat 126 Bytom | 2007-01-02 22:46:23 Cehu niepeniaj przeciez ja dżołkowałem:0 |
CEHU F&F MEMBER Duży Kropek Iserlohn/Niemcy | 2007-01-02 22:46:53 |
Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2007-01-02 23:43:41 czytałem ten wątek o tych belkach zamiast resorka, nie za bardzo wiem dlaczego podstawowe pytanie to długośc wachacza dolnego...
Takie dla was ważne są te zmiany zbieżności kół podczas pracy zawieszenia. Żeby było idealnie na prosto to stosunkowo łatwo się da takie zawieszenie wykonać (uwzględniamy tylko przemieszczenia pionowe koła). Ale jak dołożymy do tego pochylenie koła, wyprzedzenie sworznia zwrotnicy, pochylenie osi sworznia zwrotnicy - prawie zawsze te parametry są rózne od 0) a dalej dołożymy przemieszenia pionowe koła, to i tak przy skręcie się wszytko zmienia w każdej chwili... wzgledem ukł ackermana tzn. żeby koło każdej strony toczyło się bez poślizgu bocznego. Zawsze jest w ukł. zwrotniczym tzw. krzywa błędu, etc. i tak można by jeszcze długo... zawsze musi być kompromis - coś jak z zarysami krzywek na wałku rozrządu. Jakiś Kolega tam pisał o wyznaczniu, tzw. chwilowych środków obrotu, dla nowego zawieszenia Takie bajery to są dobre do doktoratu a nie do warsztatu
Najważniejsze: jaki ma mieć cel ta zamiana, może mi ktoś wyjaśnić. konkertnie proszę |
jaqo F&F MEMBER 126elx + C classe Warszawa | 2007-01-02 23:47:45 Widze ze ktos sie chyba zna wiec moze wreszcie jakas pomoc.
Chodzi o wyeliminowanie resoru ktory jest dosc klopotliwy zwlaszcza jesli chcemy zmieniac wysokosc samochodu - wtedy fajnie by bylo miec gwint. Fajnie by bylo uzyskac zawias ktory bedzie przyczepny
Tak jest w moim przypadku. |
Marcin1608 Polonez 1500 Warszawa | 2007-01-03 00:19:45
... e tam sie zna, wydaje się mu (znaczy mnie , że sie znam
więc zawsze uważać trzeba
No tak do szybkiej zmiany wysokości zaw. to teleskop owinięty sprężyną jak pisaliście wcześniej z nagwintowanym amorkiem. teraz by powstało pytanie jakie wartosci ma przybierać kąt pochyl. koła. jeśli zależy nam na zawsze takim samym to takiej samej długości muszą byc wachacze, jesli ma iść, im niżej, tym bardziej w negatyw to trzeba troszke dłuższy dolny dać (tak jest przy resorze oryginalnym). Oczywiście przy tych długościach drążków kier. bocznych nie da sie unikąć zmiany zbieżności - drążki chodzą po innych (większych) promieniach przy ruchu kół. ale o tym wszystkim to już chyba coś było
a teraz mi przyszło do głowy jakby tak zrobić taki zintegrowany z nadwoziem ściagacz do regulacji "jakby" napięcia wstępnego resoru. możan by tym samym zmieniać wysokość nadwozia, oczywiście kosztem zmiany "twardosć" przedniego zawieszenia. hmmm..... nie wiem jak duże byłyby zmiany tej twardości. ja tylko głośno myśle |