Kick down w MV6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Trochę banalne pytanie, ale w serwisie też się pogubili! Czy w automacie w MV6 powinien być przycisk kick down bo u mnie jest tylko czarny nieruchomy kołek, a w A był takowy przycisk! Może on działa jako czujnik zbliżeniowy, ale to chyba bez sensu...
  
 
wcisnij mocniej pedal gazu to sie przekonasz.. u mnie ostatnio byl...
  
 
Moze zwyczajnie nie działa... ale nie wyobrażam sobie aftomata bez kick down.

Jechałem raz takim w którym kick nie działał no i była porażka. Takim autem nie dało sie jeździć, choc myślę, że miało to zbawienny wpływ na zużycie PB

p.s. myślę sobie, że trzeba dość sporej siły aby nacisnąć ten przycisk ręką. Na codzień używa się do tego nogi z dźwignią pedału
  
 
A może ja mam wersję dla powolnych . U mnie jest czarny, sztywny kołek, którego i koniem się nie ruszysz. Wiem jak działa i wygląda kick down w innych automatach. Ten kołek wcześniej wzbudził dużo radości u niektórych osób (była już mowa o nim) ale odpowiedzi nikt nie dał jak z tym jest. W serwisie też nie wiedzieli, a ja nie mam z kim porównać więc proszę kilka osób o schylenie się i obejrzenie tego urządzenia u siebie.
Nawiasem mówiąc boję się udostępnić auto żonie z takim czarnym, nieruchomym kołkiem...
Pozdr.
  
 
Cytat:
Nawiasem mówiąc boję się udostępnić auto żonie z takim czarnym, nieruchomym kołkiem...

OT: Nie mogłem się powstrzymać

Ten kołek jest malutki, więc nie powinien wzbudzać żadnych obaw, chyba że...
 
 
Oj...
Dostęp też jest utrudniony
  
 
a moze to kiedys byl manual?!?! albo komus sie popsul kickdown i wstawil kolek
  
 
100% nie było przeróbek!
  
 
zaraz zaraz... czy mówicie o kołku pod pedałem gazu? naciśniecię owego powoduje momentalne przyśpieszenie??? Ja nic takiego nie mam w automacie , zero przeróbek oryginał 99 rok 2.5 v6 ale jak sobie zapodam gaz do dechy to się robi virualne kick down, nie uważacie że to działa na zasadzie szybkości wciśnięcia pedału przyśpieszenia i steruje tym komp?? źle myśle??? z ciekawości zagladałem i nic takiego nie ma u mnie no chyba że rozmawiamy o czymś jeszce innym ( kurde może się pogubiłem???)
  
 
Jeżeli kick down jest spierdzielony to tak jak by go nie było ,ponieważ jest on zatarty i nie ma się wrażenia jego włączania(wciskania) i to jest właśnie ten czarny kołek.


[ wiadomość edytowana przez: autoseba dnia 2007-01-05 16:48:38 ]
  
 
A może tak jest, że od któregoś modelu, roku, typu skrzyni zrezygnowano z przycisku mechanicznego a zastąpiono go odpowiednim zaprogramowaniem sterownika. U mnie ze zmianą biegów jest ok, zmiana zależy od szybkości i głębokości wciśnięcia pedału gazu. Z drugiej strony po jaki grzyb instalować awaryjny element mechaniczny, który można zastąpić odpowiednim programem sterownika. I tak chyba jest z tym kick downem. Był a po np 98r już go nie ma? Zgadza się?
Aby wyjaśnić tę sprawę, prośba wszystkich chętnych o zgięcie się i zerknięcie pod pedał!
Może wtedy będę spał spokojnie wożąc ze sobą jakiegoś niepotrzebnego czarnego typa i to pod pedałem!
Dzięki all!

[ wiadomość edytowana przez: jarn dnia 2007-01-05 18:17:11 ]
  
 
ten kolek to jest zwyczajny kolek oporowy zeby dziury w podlodze od wciskania gazu nie zrobic..przegladajac epc nie znalazlem zadnego guzika "kick down" natomiast roznice pomiedzy automatem a manualem to linka gazu i potencjometr ustalajacy pozycje...moze tam jest ten magiczny guzik...
  
 
to ja i go w TD mam działa jak funkcja sport
  
 
Witam !
Dla malutkiego wyjasnienia :
W automacie(ar25) jest taki przycisk pod pedałem i wymaga troche siły by sie należycie sprawował (przełozenie noga + pedał daje rade). Działanie jego ma na celu szybka redukcje biegu na niższy i tzw. małego kopniaczka by sie autko zebrało i mogło wyprzedzic cos innego, natomiast samo wcisniecie pedału bez tego przycisku powoduje tylko normalne przyspieszenie na tym samym biegu na ktorym jechałeś dotychczas chyba ze obciązenie skrzyni jest za duże dopiero zmieni na niższy. Ja takowy "mały" kołeczek posiadam i sprawuje sie należycie.
Sprobuj wcisnąc pedał gazu do konca i starac sie wyczuc male 'klik' na koncu . (sorki za orto ale klepki cos mi szwankują )
  
 
Kick down oczywiście jest i wcale nie musi mieć elektrycznego guzika, przykład: stare audi skrzynia sterowana hydraulicznie, wciskam gaz do deski- redukcja i do przodu.
  
 
Cytat:
2007-01-05 18:15:57, jarn pisze:
A może tak jest, że od któregoś modelu, roku, typu skrzyni zrezygnowano z przycisku mechanicznego a zastąpiono go odpowiednim zaprogramowaniem sterownika. U mnie ze zmianą biegów jest ok, zmiana zależy od szybkości i głębokości wciśnięcia pedału gazu. Z drugiej strony po jaki grzyb instalować awaryjny element mechaniczny, który można zastąpić odpowiednim programem sterownika. I tak chyba jest z tym kick downem. Był a po np 98r już go nie ma? Zgadza się? Aby wyjaśnić tę sprawę, prośba wszystkich chętnych o zgięcie się i zerknięcie pod pedał! Może wtedy będę spał spokojnie wożąc ze sobą jakiegoś niepotrzebnego czarnego typa i to pod pedałem! Dzięki all! [ wiadomość edytowana przez: jarn dnia 2007-01-05 18:17:11 ]



raczej na to nie licz

'98 i jest
u kolegi Executive jeszcze młodsze auto i też jest

pytanie czy jak jedziesz spokojnie ok 160 (bez trybu sport) i wciśniesz pedał do oporu (PTTM) to będzie redukcja na 3 czy bedzie bujał 4. Jeżeli będzie redukcja to właśnie zasługa kick down.

Ten przycisk jest w stanie wymusić redukcję nawet bardzo blisko max obrotów biegu na który zredukuje.

Auto z upośledzoną tą funkcją po prostu nie jeździ.
  
 
Cytat:
Był a po np 98r już go nie ma?

Może jest w TPS-ie???Taki TPS występuje np audi, potencjometr (3 piny) i włącznik pełnego otwarcia/zamknięcia (2walub 3 piny). Ten włącznik pod pedałem gazu to nic innego jak włącznik pełnego obciążenia, Ecu wie że ciśniesz na maxa. Żeby rozjaśnić proponuję experyment . Podczas jazdy z częściowym obciążeniem silnika proponuję (sposobem) wcisnąć rzekomy kick-down . I co? redukuje???Upsss, muszę sprostować moją wypowiedź:w katalogu części wyłącznik pod pedałem gazu nazywa się "przłącznikiem redukcji biegu", co nie wyklucza iż mógłby znajdować sie w TPS-ie.


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-01-06 13:10:46 ]
  
 
ja jak jadę i daję do deski to redujuje szybko i daJE KOPA A POTEM WKRĘCA SIĘ NA 4, nic takiego pod pedałem nie mam jak włacznik, przekaźnik czy inne ustrojstwo,
  
 
a zapomniałem dodać że sportowe przełozenia skrzyni afto mam po właczeniu przycisku S na drągu (chyba nic nowego nie napisałem...)
  
 
Witajcie,
to ja dodam coś od siebie... Posiadam dwie Omy - A z '91 (C20NE) oraz B z '96 (X20XEV) i obie w automacie. Kick-down jednak rozwiązany jest na dwa opisywane przez Was sposoby. W A jest kołek z przyciskiem (przycisk naciskany jest pedałem przy maksymalnym jego wciśnięciu), natomiast w B sprawa wygląda następujące, jak wcisnę do końca pedał czuć wyraźne jego przeskoczenie i redukcję biegu, jednak pod pedałem jest zwykły kołek ograniczający, nic więcej. Obie skrzynie pracują podobnie, jednak ta w A jakby była agresywniejsza... Dalej idąc znajomy miał Mercedesa 124 300d z automatem. U niego historia z kick-downem wyglądała podobnie jak w mojej omedze B.
Podsumowując cytuję fragment z książki obsługi B:
Cytat:
"Kickdown (wymuszona redukcja biegu)
Wcisnięcie pedału gazu poniżej punktu w którym wyczuwa się opór:bieg zmienia się na niższy, chociaż w normalnych warunkach prędkość samochodu jest jeszcze na to zbyt duża. Umożliwia to szybsze przespieszanie przy maksymalnej mocy silnika"

Pozdrawiam - Damian