Silnik 2.0 do escorta 1.3

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
pytanie tak jak w temacie, czy silnik 2.0 da się przełozyć do escorta który obecnie ma 1.3 , czy wszystkie uchwyty pasują ?
  
 
Pewnie,ze da rade,ale koszty beda ...
Pytaj kolegi KOWAL - mial 1,3 a ma teraz 2,0 RS
  
 
ok,
Do KOWALA ile Cie wyniosły koszty przełożenia silnika 2.0 , czy skrzynie również trzeba przełożyć od RS ??
  
 
Z tego co wiem to i skrzynie i hamulce, ale najlepiej wie Kowal
  
 
najlepiej to wie każdy co robił swapa bo roboty jest praktycznie tyle samo przy kazdym silniku. Poszukaj w archiwum troche. Ogólnie silnik s opsrzętem, skryznia komp, troche kabli, wybierak skrzyni, wydech, sanki pod silnik z dodatkową poduszką, oczywiscie półosie i hamulce.
p.s. kowal wyleguje się w tunezji chwilowo .. ale generalnie tak jak napisałem kazdy swapowany escort przez to przechodził.
  
 
Cytat:
2007-01-06 12:53:00, VinCe pisze:
p.s. kowal wyleguje się w tunezji chwilowo .. ale generalnie tak jak napisałem kazdy swapowany escort przez to przechodził.



jakas nowa oferta wczasow z MONem ?
  
 
przyszykuj sie na ok 1 tys zł
+ zakup silnika i osprzetu
bak przewody paliwowe cewki
instalacje bodajrze cała bedziesz musiał miec
pompa paliwa pewnie inna bak też moze byc inny
tyle ja musiałem zmieniac w swoim mk4
w mk5 i rs nie orientuje si ebardzo

a własnie rs2000 miał inna skrzynie niż 1,6 1,4 1,3??
czym sie różniła??
nie da sie wsadzic skrzyni od 1,3 do rs2000??czy poprostu sądzicie ze nie wytrzyma?
  
 
Cytat:
2007-01-06 16:23:45, arekturbo pisze:
przyszykuj sie na ok 1 tys zł + zakup silnika i osprzetu bak przewody paliwowe cewki instalacje bodajrze cała bedziesz musiał miec pompa paliwa pewnie inna bak też moze byc inny tyle ja musiałem zmieniac w swoim mk4 w mk5 i rs nie orientuje si ebardzo a własnie rs2000 miał inna skrzynie niż 1,6 1,4 1,3?? czym sie różniła?? nie da sie wsadzic skrzyni od 1,3 do rs2000??czy poprostu sądzicie ze nie wytrzyma?




Da sie wsadzic ale to nie ma sensu - rozleci sie szybko - lepiej zdjac i sprzzedac puki cala.

[ wiadomość edytowana przez: Seba dnia 2007-01-06 16:37:48 ]
  
 
Cytat:
2007-01-06 16:23:45, arekturbo pisze:
przyszykuj sie na ok 1 tys zł + zakup silnika i osprzetu bak przewody paliwowe cewki instalacje bodajrze cała bedziesz musiał miec pompa paliwa pewnie inna bak też moze byc inny tyle ja musiałem zmieniac w swoim mk4 w mk5 i rs nie orientuje si ebardzo a własnie rs2000 miał inna skrzynie niż 1,6 1,4 1,3?? czym sie różniła?? nie da sie wsadzic skrzyni od 1,3 do rs2000??czy poprostu sądzicie ze nie wytrzyma?



RS ma skrzynię MTX-75, a to zupełnie inna konstrukcja, przystosowana do przenoszenia momentów do 240Nm, tak jak turbodiesle. No i tarczę sprzęgłową 240mm. Skądinąd Cossie ma zaledwie 3mm większą
  
 
uuuu trochę dużo trzeba dołożyć kasy, właśnie chciałem się wcześniej dowiedzieć czy oprócz silnika od RS i skrzyni nie trzeba nic więcej dokupować a jednak, więc narazie nic z tego;/ a tak wogóle to jest osoba na allegro która sprzedaje swojego RS na czesci i za silnik ze skrzynia chce 800zł tylko coś w silniku stuka podobno, i podobno nie wie co, ale żebym mógł swojego 1,3 przerobić na 2,0 to musiał bym kupił pół jego escorta
  
 
Silnik RSa trudno zarżnąć, także jeśli coś stuka... A naprawa... lepiej kupić niestukający.
  
 
kup 1,4
  
 
optymalny wariant 1.6
  
 
Cytat:
2007-01-06 18:24:05, COYOTE-25 pisze:
optymalny wariant 1.6



ale 1,4 ma tzw pedzel a 1,6 to zamulacz
  
 
Cytat:
kup 1,4


no co ty pali więcej od 1.3 a róznicy w jeździe nie widać , jak bym miał zmieniać to tylko na 2.0
  
 
Cytat:
2007-01-06 18:25:20, GrZ3 pisze:
no co ty pali więcej od 1.3 a róznicy w jeździe nie widać , jak bym miał zmieniać to tylko na 2.0



skad wiesz przeciez masz 1,3
  
 
wedlug mnie lepie kupic bitego escorta rs, i wtedy zrobic swapa i do tego mozna jeszcze sprzedac pare zeczy
 
 
Cytat:
ale 1,4 ma tzw pedzel a 1,6 to zamulacz



ja ze swojego essa pod katem dynamiki jestem zadowolony ale ... tak tak,,,wiem,,,ale powiedziec musze,,,,ze przydaloby sie jakies 15=30 KM wiecej
  
 
a jakoś nikt nie namawia do SWAPA na 1,8. Jezdzi sie przyzwoicie a częsci sa chyba troszku tańsze niż do RS-a. Tylko ze to jednak 35kucy mniej .

Albo sprzedac i kupić ordzinala. Do takiej operacji trzeba mieć garaz , sprzęt ,wiedze a i tak nie wiadomo co wyjdzie dodatkowo. A w dodatku niektórzy pisza po swapie że niekoniecznie warto.
  
 
Cytat:
2007-01-06 19:01:35, arti31 pisze:
a jakoś nikt nie namawia do SWAPA na 1,8. Jezdzi sie przyzwoicie a częsci sa chyba troszku tańsze niż do RS-a. Tylko ze to jednak 35kucy mniej . Albo sprzedac i kupić ordzinala. Do takiej operacji trzeba mieć garaz , sprzęt ,wiedze a i tak nie wiadomo co wyjdzie dodatkowo. A w dodatku niektórzy pisza po swapie że niekoniecznie warto.


Popieram cie w całej rozciągłości, wiesz wiele zalezy od tego czy robisz sam czy zlecasz w warsztacie, ale czy tak czy inaczej raczej nie obejdzie sie bez komplikacji , a póżniej drobne userki i niedociągnięcia dla kogoś kto nie jest w stanie usunąć ich sobie sam i zbyt wiele oczekuje od auta odbierają cała radość i sprawiają że swap to utrapienie a nie zadowolenie z posiadania mocniejszego auta.
No i swap kosztuje więc założenie że wyrobie sie w np 1000zł to utopia, mysle że tak czy siak wychodzi to na jedno, albo warsztat skasuje cie za przekładke, albo sam najezdzisz sie po szrotach, nazamawiasz części i dokonasz przy okazji paru nieprzewidzianych napraw. I jeśli ktoś od tak powie sobie dziś swapuje auto bo mam taki kaprys (bez analizy wydatków i trudności) to pewnie zaraz po swapie sprzeda auto w wielkiej złości, że wogóle zaczął sie w to bawić.