MotoNews.pl
  

Poważny problem z Avensis 2002 D4D wymiana głowicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam

Jestem posiadaczem Ave rocznik 2002 silnik D4D przebieg ok. 210 tys. km.
Mniej więcej 2 tygodni temu w trakcie jazdy samochód odmówił posłuszeństwa. Silnik nagle zgasł. Auto trafiło do mechanika. Po zakręceniu rozrusznikiem stwierdził, że coś nie tak z rozrządem i miał rację. Okazała się, że pękło koło napędowe wałka rozrządu, uszkodzeniu uległ czujnik obrotów wałka ale to nie koniec - po oględzinach głowicy stwierdził zatarcia na wałku rozrządu i pęknięty mostek (chyba dobrze zapamiętałem), oczywiście uszkodzone zawory. Suma sumarum głowica do wymiany. Prawdopodobna przyczyna awarii to niedrożne kanaliki smarowania wałków rozrządu to było pierwsze podejrzenie. Znalazłem używaną głowice i wczoraj auto zostało skręcone. Samochód odpalił bez problemu jazda próbna również OK. Dziś miałem go odebrać z warsztatu. Mechanik wcześniej odpalił silnik i mniej więcej po 20 min. pracy silnika na biegu jałowym usłyszał dziwne piszczenie z silnika. Dźwięk zbliżony do piszczących pasków ale bardziej metaliczny. Natychmiast wyłączył silnik i otworzył głowicę - na całe szczęści nie widać żadnych uszkodzeń wałków. Podejrzenie teraz padło na pompę olejową, że nie zawsze daje właściwe ciśnienie oleju i są przerwy w smarowaniu. Jutro ma ściągać pompę do sprawdzenia. Szukamy trochę po omacku a trzeba znaleźć przyczynę źródłową która spowodowała tak wiele uszkodzeń. Może ktoś z Was zetkną się z podobnym problemem lub ma jakiś pomysł.

Z góry dziękuję za rady i Pozdrawiam !

[ wiadomość edytowana przez: MisiekII dnia 2007-01-08 21:41:59 ]
[ powód edycji: temacik ]
  
 
Czy do oleju były dodawane jakieś "uszlachetniacze" ? Jakieś teflonowe cudne wynalazki mające tfu! wyremontować silnik bez rozbierania ?
Z tego dziadostwa lubi się wytrącić w kanalikach coś w rodzaju parafiny i skutecznie pozatykać je
Raz już wymieniałem zatarty wałek i dźwignie zaworów po takim "cudzie kosmicznej technologii"
Pozdro.
  
 
Samochód był serwisowany jak Bozia kazała. Żadnych uszlachetniaczy ani innych. Cały czas na Castrolu.
Dzisiaj zdjęliśmy pompę i cały dół. Wszędzie czysto. Żadnych pozatykanych kanałków. Dostaliśmy się do korbowodów żeby sprawdzić czy coś się nie przekręciło ale jest ok. Panewki wyglądają super, żadnego zyżycia .
Jutro rozbieramy pompę olejową.
A może to zawór ciśnieniowy oleju zawiesza się czasami
Pozdrawiam
  
 
Chciałem powrócić do mojego problemu.
Po zdemontowaniu pompy i sprawdzeniu wszystko ok. Zawór ciśnieniowy również sprawny. Wszystkie kanaliki drożne.
Wydaje się, że zatarcie wałka rozrządu nie wystąpiło z powodu złego smarowania. Jaki więc mógł być jeszcze inny powód.
Auto mam już 3 tygodnie unieruchomione i na razie żadnych nowych pomysłów.
Może Ktoś coś podsunie PLS

Pozdrawiam
  
 
Takie zatarcie jest mozliwe tylko w 2 przypadkach ...brak smarowania lub zwichrowana glowica, ewentualnie jezeli ktos pozamienia mostki w kolejnosci i jeden z nich jest zbyt ciasny.
Najlepiej odpalic silnik na zdjetej pokrywie zaworow,wtedy widac jak po kilku sekundach zaczyna wyplywac olej spod panewek i splywa na krzywki.
Jezeli ustalimy ze napewno jest smarowanie,to trzeba zdjac glowice na stol zdemontowac zawory i polozyc walek czy sie nie kolebie na podparciach...jezeli jest ok skrecamy mostki na oleju z zachowaniem momentu i walek ma sie swobodnie obracac krecac reka za kolo napedowe.Jezeli nieda sie obracac trzeba zrobic pasowanie i osiowanie walka u dobrego szlifierza.
czy sruby mocujace mostki sa oryginalne czy nie widac sladow ingerencji?czy sa szpilki? czy ktoras nie jest dorabiana.
Mialem kiedys przypadek w Renault Trafic ze ktos zerwal gwint w glowicy na srube mocujaca mostek i wkrecona zostala dluzsza.Niestety otwor sruby wchodzil w glowny kanal olejowy glowicy a sruba zatkala go w calosci.W efekcie podczas pracy walek chodzil na sucho zatarl sie zerwal pasek i efekt byl podobny
powodzenia.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Na ilu podparciach sa slady zatarcia??na walku

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Dzięki Bardzo za pomocne podpowiedzi. Sprawdzimy wszystko wg twojej instrukcji. Muszę dokładnie sprawdzić ile jest zatarć na wałku. Jak tylko coś się wyjaśni to napiszę. Zastanawiam się tylko skąd (jeśli to się potwierdzi) mogło wziąć się zwichrowanie na wałku zakładając, że głowica była oryginalna od nowości i nikt w niej nie dłubał. ??? Obecnie jest zamontowana głowica używana i siłą rzeczy jej historia jest mi nie znana

Serdecznie pozdrawiam i Wielkie dzięki za udzielone wskazówki
  
 
Wracam do tematu

Na starej głowicy zatarcia są widoczne na wszystkich podporach.
Teraz na nowej głowicy po próbnym rozruchu (po dokładnych oględzinach) widać jedno małe zatarcie. Czy wakum pompa może mieć tu jakiś wpływ ?

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-01-15 18:19:22, Fifo_2005 pisze:
Wracam do tematu Na starej głowicy zatarcia są widoczne na wszystkich podporach. Teraz na nowej głowicy po próbnym rozruchu (po dokładnych oględzinach) widać jedno małe zatarcie. Czy wakum pompa może mieć tu jakiś wpływ ? Pozdrawiam


Jezeli wszystkie byly zatarte to znaczy ze brak olejenia...lozyskowanie walka chodzi na sucho.Trzeba sprawdzic kanaly olejowe w starej glowicy,czy sa drozne i czy nie sa nieszczelne ...najlepiej pozatykac i napompowac powietrza w kanal zasilajacy moze gdzies jest nieszczelnosc pekniecie.A moze przyczyna jest w bloku

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Dzięki - postaram się to sprawdzić !
  
 
A co i jak ewentualnie sprawdzić w bloku ???

Pozdrawiam !
  
 
Np nadmuchac w kanal olejenia glowicy od gory i obserwowac manometr czy trzyma cisnienie.przyjrzec sie uszczelce glowicy i tulejkom ustalajacym

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam i wracam do tematu.

Silnik jest już skręcony i w poniedziałek odbył się próbny rozruch. Zgodnie ze wskazówkami rozruch nastąpił przy zdjętej pokrywie wałków rozrządu i rzeczywiście olej prawidłowo wypłynął kanałami smarowania a więc jest ciśnienie oleju ! Obecnie samochód jest każdego dnia odpalany i sprawdzany jest odgłos silnika i mgiełka olejowa. Na razie jest OK. Mechanik powiedział mi, że jeżeli nic się nie wydarzy do końca tygodnia to mogę odbierać samochód.
Ja mam niestety pewne obawy bowiem uważam, że nie została znaleziona przyczyna źródłowa uszkodzeń. Ta naprawa sporo mnie już kosztowała, dużo też jeżdżę i muszę być pewny samochodu.
Mechanik jako potencjalne przyczyny podaje, że może zawieszał się zawór ciśnieniowy pompy olejowej, lub któryś z kanałów smarowania był zatkany. No może ale ... ?
Mówiłem mu gdy silnik był rozebrany żeby sprawdził blok, ale stwierdził, że bez demontażu jest to praktycznie niewykonalne.
Coraz poważniej myślę o sprzedaniu samochodu ale to też jest problem bo przecież nie mogę komuś wciskać chały byc może z ukrytą wadą. Jestem więc w lekkiej kropce, co robić poradźcie !?

P.S. Nie znam dokładnej budowy tego silnika ale czy jest to możliwe, że np. kanał olejenia głowicu znajdujący się w bloku ma pęknięcie i czsami przez to pęknięcie część oleju wypływa i zmniejsza ilość oleju idącą do głowicy ? A z drugiej strony skąd wzięło by się takie pęknięcie ?
Pozdrawiam lekko zdołowany !
  
 
Prawde mowiac gdyby bylo pekniecie to wtedy spada cisnienie w calej magistrali olejowej i pierwsze padly by panewki wk.Mysle ze najprawdopodobniejpoprzedni wlasciciel jezdzil bez plynu przegrzal glowice ,moze jeszcze dolal zimnej wody na cieplym motorze j sie zwichrowala,wiec lapnelo walek rozrz. przytarlo sie lozyskowanie opilki alu pozatykaly kanaly olejenia WR.i pozacieraly sie dalsze podpory.Powinno hulac.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Wczoraj odebrałem auto od mechanika. Do dziś zrobiłem 150 km. Do tej pory wszystko OK. !!! Jak coś się wydarzy to zawiadomię.