Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-05-26 20:30:37 ODPOWIETRZAJ !!!!!!!!!!!!
Do odpowietrzania sa potrzebne 2 osoby to po pierwsze. Po 2 warto jednak uzyc odpowietrznikow. W sumie to sam nie wiem jak sie odpowietrza bez ![]() ![]() Tzn ![]() ![]() Jedno jest pewne PEDAL nie moze sobie wapadac lekko !!!!!!!!! ma byc twardy jak kurwa mac a nie miekko sobie chodzic. Wtedy wiadomo ze jest napewno zapowietrzony. Podczas pracy silnika pedal zrobi sie lzejszy ale nadal powinien byc twardy. Ja u siebie mam skok okolo 3 cm to zablokowania kol. Mialem taka lipe ze szkoda gadac. dopiero po zmianie pompy troche sie to poprawilo ale czuje ze jeszcze nie jest tak jak powinno byc. RAZ jechalem borewiczem ktory doslownie sam hamowal. Cos pieknego. Jeszcze w zadnym poldu tak pracujacego ukaldu jak tam to nie widzialem. |
![]() MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-05-26 22:16:50 NO wlasnie zapomnialem dodac :0 ze trzeba trzymac pedal i odpowietrzac ![]() ![]() Mam pytanie jak wyrwac tloczek z wyjetego z auta zacisku ? tzn stoi sobie w miejscu ![]() |
![]() Grzech Miłośnik FSO Polonezy dwa i pół. :) Nieporęt | 2003-05-26 23:16:38 Ja to na ogół łapię tłoczek taką żabką co się zatrzaskuje (nie pamiętam jak to się nazywa) i powoli wykręcam. Tzn. kręcę i ciągnę naraz. Jak się zacznie kręcić to wyjdzie. |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2003-05-26 23:38:58 Jest jeszcze metoda wstrząsowa do wyjęcia tłoczków. Odkręcasz przewód hamulcowy od zacisku, Demontujesz zacisk z jażma, kiedy masz już zacisk w ręku, to łapiesz go tak aby tłoczek był skierowany w strone ziemi i tak napier..... o jakiś twardy beton (nie żucasz), i po kilkakrotnym udeżeniu ,może troche więcej razy, powinien się wysuwać, ja ten sposób praktykowałem pare razy, ale jest to ostateczność. |
![]() herek Fiat 125p Apollo Green Grodzisk | 2003-05-27 00:56:35 ja wyciągam tłoczki z zacisków zdjętych z samochodu dmuchając pistoletem od sprężonego powietrza w otwór od przewodu hamulcowego jak zapodam na kompresorze 7Mpa to tłoczek potrafi przelecieć pare metrów ![]() a do ruszenia odpwietrznika proponuje płyn hamulcowy najlepiej R3 napuścić odczekać i próbować odkręcić przy próbach w Polonezie jeden odkręciłem drugi urwałem ale po 7 latach uważam to za sukces... przy nowych pompach proponuje zwrócić uwagę na uszczelki wewnątrz pompy czesto nowe pompy są nie zabardzo sprawne... ale wypociny,lecz porusza mnie temat hamulców gdyż walcze z nimi przy df'ie pzdr. |
Starfire lodz | 2003-05-27 09:36:15 Dziki za pomoc zaraz jade walczyc.
Problem ejst taki ze wciskam pedal i on dochodzi do deski... po odkreceniu przewdow od pompy pedal nie pojdzie dalej... to jestr dziwne czyzby byla walnieta pompa? Aha jak pedal dochodzi do deski to slychac ze juz jest koniec i dalej nie pojdzie jak dynamiczniej sie wsinie pedal to slyschac ta "deske" w popmie ze cos do czegos dochodzi i koniec dalej juz nie podjzie bo cos blokuje... Tylko dziwne jest to ze peadl dalej nie wpada po odkreceniu przewdowo.... Czy to moze byc uszkodzenie pompy? jak ktos ma jakis pomysl to rposze o ktora informacje (sesemes ![]() bo zaraz wychodze... |
adi polonez legionowo | 2003-05-27 17:37:08 a odpowietrzyles pompe???jezeli nie zrobiles to utworzyla sie poduszka powietrzna i dlatego nie idzie a doodpowietrzania nie s potrzebne 2 osoby wystarczy jedna i duzo plynu hamulcowego.azeby odkrecic odpowietrznik to tak jak juz ktos napisal polej r3 i poczekaj a jeszcze lepiej jakbys mial klucz do odkrecania odpowietrznikow. |
Starfire lodz | 2003-05-27 21:37:27 popma byla odpowietrzna i wszystko cacy... klucz do odpowietrznikow?
Aha wd40 tutaj nei pozmoe... odpowietrznik i reszta jest z aluminium przy wysokich temp to sie poprostu zgrzewa i dupa blada wiec ich nei ruszam... Okazalo sie ze pompa przepuszcza... normalnie wszystko odpowietrzone a cisnienia daje malutkie... ja popmuje a kumpel reka utrzymal tloczek... Ehh jutro jade wymienic i wziasc trzecia jakby druga tez byal zepsuta werrrr Aha przewody drozne nio wszystko cacy... |
![]() MaciekW Miłośnik FSO Fiat Doblo Częstochowa | 2003-05-27 21:39:11 ![]() ![]() ![]() |
![]() kaovietz Miłośnik FSO PF 125p 2.0 KOMBI Bristol UK | 2003-05-27 21:50:53 Witam!po pierwsze piszesz
|
Starfire lodz | 2003-05-27 22:02:22 nie wiem ale moja sa z aluminium tzn wyjalem na prob odpowietrznik z jakiegos starego zacisku... i na bank to bylo aluminium. Nawet spawacza z okolicy sciagnalem co by sie wypowiedzial w razie jakby byla mozliwosc zapsawania to niech sie urywa ![]() Ale u mnei leci plyn ![]() ![]() A dzis caly dzien ejszcze walczylem... zreszta gosc w sklepie potwietrdzil ze moze byc walneita i wymieni... mowi ze wlosi to robia a jak robia to tylko oni wiedza ![]() Dzieki za pomoc jutro powiem jak poszlo |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2003-05-27 23:06:06 Tak to jest z włoszczyzną ![]() |
![]() OLO Miłośnik FSO ![]() 105L/125/125k/126S/1 ... Wawa | 2003-05-28 10:11:44 Odpwietrzniki są stalowe i uwielbiają sie zapiekać w aluminium niskiej jakosci ![]() Odkręcanie odpowietrzników - klucz oczkowy 8mm (najlepiej sześciokąt). Założyć na odpowietrznik i delikatnie uderzać młotkiem w koniec klucza. jesli sie przyloży sile od razu to na bank sie urwie. Udarowo jest szansa na odkręcenie. Oczywiście wcześniej oczyścić drucianą z zewnątrz i zalać WD40. Odpowietrzać można luzując śrubę drążoną mocującą przewód. Co do wyjęcia tłoczków - jak masz zmontowany układ to po prostu wlej płyn i pompuj aż wyjdą (zablokuj je np. trzonkiem młotka - bo jak wyskoczy jeden to drugiego juz tak nie wyjmiesz). jeśli zacisk masz na wierzchu to faktycznie idealny jest kompresor Jojo - nawet bym nie wpadł na met. wstrząsową... BTW herek - 7 atmosfer to nie jest 7 MPa - tylko 0.7 Mpa. Tak czy inaczej siła jest potworna i tłoczek wreszcie wyskoczy. ----------------- "Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz. To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat. Fiacior mój to jest to, kocham go..." |
Starfire lodz | 2003-05-28 20:52:55 Witka!!
Nastapilo PRAWIE rozwiazenia sprawy ![]() 1. Jesli macie kupic pompe WLOSKA to sobie kupcie lepiej troche pifka - lepiej sporzytkujecie czas Oddalem to g.. i poszedlem do drugiego sklepu gdzie gosc mi mowi cene 62zl ja oczy jak 5zl... mowie ze kupielm za 35 on mowi nio i jak? dziala? (wieeelki usmiech ze strony goscia) ja mowie ze nie... itp Sprzedal mi pompe za 50zl... cisnienie daje nie z tej ziemi ![]() 2. Czy ktos zmienial przewody elastyczne? Co sie po wymianie zmienilo? 3. Czy moze sie zdarzyc ze klocki sa z jakiegos twardego materialu i dlatego kiepsko hamuje? (klocki lucasa) W sumie klocki bym wykluczyl a moze nie? 1. jade do tylu i hamuje - przod pieknie blokuje slady rownomierne... 2. jade do przodu przod trez zablokuje ale trzeba miec sporo pary w nogach...(jak powiedzial znajomy moj poldek dziwnie sie buja jest miekki z przodu - jego byl o wiele twardszy - nei nurkowal tak...) 3. podczas jazdy sciaga przy hamowaniu na lewo... Hamulec przez jakeis 60-70 % swojego skoku jest mieciutki jak kaczuszka i auto NIC nie hamuje... dopwiero pozniej robi sie twardszy i zaczyna hamowac - ale jak mowie trzeba uzyc troche sily.. nie mowiac juz o zablokowaniu kol na asfalcie... Jak narazie pozostaly mi klocki (grubosc jesio ok) i przewody bo lewy przewod przy hamowaniu czuc ze sie rozszerza. Wiec moja pytanie czy ktos wymienil przewody i co sie zmienilo? Pozostaje jeszcze kwestia odpowietrzenia... ale jak mowie odpowietrzalem - mysle ze jest ok bo pedal nei rosnie..., odpowietrzalem odkrecajac na chwilke srube od przewodu elastycznego... Czekam na Wasze opinie! |
![]() Jojo Miłośnik FSO SI /PF 125 '77 Warszawa-Bemowo | 2003-05-28 20:59:03 Moim zdaniem to jak robisz cały układ to i wymien przewody elastyczne. to one mogą być przyczyną miękiego pedału bo poprostu pęcznieją i jak już się rozkurczą na maksa to pedał wtedy twardnieje.
Pozdrawiam i ide na mecz! ![]() |
Nabauab Miłośnik FSO ![]() Polonez, Tico i Room ... Stargard | 2003-05-28 20:59:07 Pojeździj trochę,one się mogą same ułożyć.Na początku zwykle jest coś nie tak np ściąga,bo tarcza np była chlapnięta płynem itp.
Skok pedału można regulować przy serwie,ale dopiero wtedy,jak jest naprawdę dobrze odpowietrzony,inaczej może Ci zacząć blokować w czasie jazdy,jak pedał za bardzo urośnie ![]() |
Starfire lodz | 2003-05-28 21:53:53 Reuglowalem na serwie - jest ok
NIo wlasnie przewody... hmmm ciezko je wymienic? tzn mam kupic dwa przewody elastyxzne/ te po 10zl? Jedna ich strna jest przy zaciskach a druga gdzie? I czy wymeinial ktos przeowdy? co sie dzialo po ich wymianie? jak zareagowaly hamulce? |