Zaniska temperatura na wskazniku w V6

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Szukalem, szukalem i znalazlem jedynie problem z zawysoka temperatura plynu chlodacego.
U mnie jest cos odwrotnego, zimny silnik (X30XE) jak odpale, wskazowka wedruje do okolo 90 stopni i jest OK. Jak szybciej pojezdze wskazowka spada na sam dol. Jak wylacze silnik na jakis czas i ponownie odpale znowu wskazania OK. Komp zaczal mi wczesniej wywalac czasami blad zamalo plynu chlodzacego, ale nie jest zamalo.

Pozatym, nie ma problemu z odpalaniem, zuzycie paliwa w normie.
  
 
Witam

Przyczyn moze byc kilka. Ja zaczal bym od sprawdzenia jaka jest faktyczna temp. na TECH'u. Druga rzecz to sprawdzenie czujnika odpowiadajacego za wskazania temp w kokpicie i tak dla zasady zobacz czy nie grzeje Ci sie klema masowa (po przejechaniu jakiegos odcinka) - u mnie byl taki przypadek, a objawialo sie to rowniez zlym wskazaniem temp na desce (musialem wymienic przewod masowy).
Natomiast jezeli wszystkie czujniki i polaczenia sa ok to na 90% problemem jest sam termostat, ktory pewnie zacial sie w pewnej pozycji i podczas szybszej jazdy silnik jest niedogrzany a na postoju temp. jest za wysoka.

Pozdrawiam
Togan
  
 
termostat jak się zatnie w pozycji otwarty to będą takie objawy.
nie zauważyłeś że się dłużej rozgrzewa sprawdz dotykając węże do chłodznicy zanim dojdzie tem do 90st. powinny być zimne a póżniej gorące a jak się rozgrzewają równomiernie z silnikiem tzn. że masz otwarty termostat i duży obieg chłodzenia.

w innym samochodzie miałem podobny objaw i to właśnie był termostat
  
 
Ale jezeli mialbym nie dogrzany silnik to caly czas byloby wlaczone ssanie co odbiloby sie na konsumpcji paliwka, a spalanie jest w normie 13ltr LPG na 100km. Ja podejrzewam czujnik niestety przez najblizszy miesiac nic nie moge zrobic w tym temacie bo mnie nie ma. Instalacja gazowa jak i komp maja wlasne czujniki temp. i np. przejscie na gaz odbywa sie tak samo szybko jak poprzednio z dzialajacym wskaznikiem na desce.
  
 
U mnie zrobiło się tak samo po małym "bum" miesiąc temu, wtedy na wskutek uszkodzenia chłodnicy uleciał mi cały płyn. Silnik zaczął się dłużej nagrzewać, są wahania temperatury (np. trasa - miasto). Zużycie paliwa pozostało bez zmian. Przymierzam się do wymiany termostatu, ale kiedy to wyjdzie, to nie wiem.

Pozdrawiam!