MotoNews.pl
  

Rasowanie paliwa

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
jako ze brat posiada 106rallye to przesiaduje na forum PUGa i znalazł tam cos ciekawego o czym jeszcze niesłyszałem...znacie temat??
robie kopiuj wklej
"Znalazlem cos ciekawego na francuskim forum "Lwa" ( http://www.forum-auto.com...sujet276392.htm ) na temat dolewania malych ilosci acetonu do paliwa w celu zwiekszenia mocy i obnizenia zuzycia paliwa. Dotyczy szczegolnie to starszych typow silnikow.
Idealne proporcje podane na forum sa nastepujace:
- 103 mL acetonu na 45 L bezyny (0,23%)
- 67 mL acetonu na 45 L ropy (0,15%)

Na tym forum pisza ze aceton zmniejsza napiecie powierzchniowe bezyny i ropy, przez co wtrysk paliwa i spalanie jest duzo lepsze (oraz temperatura spalania troche wyzsza przez co czysci sie silnik) . Z tego powodu rosnie tez moc silnika i moment obrotowy o 22% w dieslu (D) i az o 35% w benzynie - (A, B i C - patrz wykres ponizej), a jednoczesnie spada ok. 10-20% zuzycie paliwa. Jest wiele wypowiedzi osob, ktore probowaly tego sposobu i w prawie wszystkich wypadkach z sukcesem. Nikt nie napisal ze mial jakies klopoty z silnikiem z tego powodu. Z tego co wiem o chemii to na pewno aceton jest bardzo higroskipijny i absorbuje wode w paliwie co do reszty to nie wiem.
Sprawdzono tez, ze aceton w minimalnej ilosci na pewno nie zniszczy ani baku, ani przewodow paliwowych - forumowicze robili testy dzialania czystego acetonu na przewody paliwowe i to przez kilka godzin - bez problemu.
Dolaczam wykres wzrostu mocy w zaleznosci od ilosci acetonu wpaliwie. "
Wykres:
wykres
  
 
link do " francuskiego forum lwa" nie bangla...
  
 
Cytat:
2007-01-09 18:47:23, Borys_PG pisze:
link do " francuskiego forum lwa" nie bangla...


mam nadzieje ze teraz działa...i tak bez francuskiego sie nieobejdzie ale czy wogule to ma sens np. wlac do kaszla to..ktoś chętny na testy??
forum francuskie


[ wiadomość edytowana przez: qbara dnia 2007-01-09 18:51:40 ]
  
 
A gdzie mozna kupic czysty aceton ?
  
 
Cytat:
2007-01-09 18:56:21, Rider44 pisze:
A gdzie mozna kupic czysty aceton ?


heh no jak to gdzie przeca aceton kupisz tam gdzie zwykły rozpuchol czy inne takie cuś ...jak widac jeszcze nikt o tym niesłyszał na tym forum --a szkoda bo chyba warto coś takiego wypróbować
  
 
Znaczy sie poprostu isc do sklepu z farbami i poprosic o aceton tak ? Czy moze rozpuszczalnik acetonowy ?

Jesli tak i beda mieli od reki to jutro zaleje troche do baku
  
 
Cytat:
2007-01-09 19:03:49, Rider44 pisze:
Znaczy sie poprostu isc do sklepu z farbami i poprosic o aceton tak ? Czy moze rozpuszczalnik acetonowy ? Jesli tak i beda mieli od reki to jutro zaleje troche do baku


normalny aceton..pisze jak byk na etykiecie ...tylko zachowaj proporcje bo nieręcze za to
  
 
Cytat:
2007-01-09 19:05:14, qbara pisze:
normalny aceton..pisze jak byk na etykiecie ...tylko zachowaj proporcje bo nieręcze za to



OK - to jutro podjade i kupie. Ciekawe czy zadziala ?
  
 
Swego czasu przesiadywałem na liście dyskusyjnej na yahoo, właśnie o zmniejszaniu spalania i tam był też ten patent. Z tego co pamiętam, to musisz właściwie "wstrzelić się" w proporcje, bo inaczej to spali więcej, niż normalnie.

Tam było więcej patentów, w stylu:
-Almost free ozone generator ("nadmuch" z rozdzielacza zapłonu)
-Tornado fuel saver (coś jak turbinka Kowalskiego)
-Electric Fuel Ionizer (magnetyzer na prąd)
-Hydrogen generator (wkładasz dwie elektrody do szklanki z wodą i kretem, wydzielający się gaz kierujesz do dolotu)

Tu jest jeszcze stronka

Jest tam dział "Fuel Additives" i tam coś powinno być o dodatkach.

Adresu grupy nie pamiętam, było coś 100mpg coś tam. Zresztą pełno tego teraz jest.
  
 
Cytat:
2007-01-09 19:53:26, dr_krzysiek pisze:
Z tego co pamiętam, to musisz właściwie "wstrzelić się" w proporcje, bo inaczej to spali więcej, niż normalnie.



ale dalej bedzie elastyczniejszy i mocniejszy?

Cytat:
Idealne proporcje podane na forum sa nastepujace:
- 103 mL acetonu na 45 L bezyny (0,23%)
- 67 mL acetonu na 45 L ropy (0,15%)



czy to nie za male proporcje to wychodzi dosyc malo

Pytam sie bo to mi sie podoba a pierwszy raz o tym slysze...chyba jutro zrobie jakiegos tescika
  
 
kup sobie najtanszy zmywacz do paznokci, albo podprowadz lasce , mamie, babci itp... tylko musi byc najtanszy bez odzywek i witaminek i innych pierdol... pure aceton


[ wiadomość edytowana przez: Bart128 dnia 2007-01-09 20:39:06 ]
  
 
no jak jedzie na wode to i na aceton tymbardziej - raz wlałem na stacji 3l paliwa dolałem wody do 5 litórw i jechał prawie normalnie wiec te troszeke acetonu nie powinno zaszkodzić
  
 
Cytat:
2007-01-09 20:49:36, rosck pisze:
no jak jedzie na wode to i na aceton tymbardziej - raz wlałem na stacji 3l paliwa dolałem wody do 5 litórw i jechał prawie normalnie wiec te troszeke acetonu nie powinno zaszkodzić



A po co ta woda ?
  
 
Zeby bylo taniej :d
  
 
Takie zastosowanie wody to raczej nie bardzo...
Ale szukalem kiedys o wtrysku wody (w celu doprezenia silnika) a znalazlem patent na zuzycie paliwa: zaklada sie cos w stylu fajki wodnej na dolot powietrza i mozna lekko zubozyc mieszanke - para wodna przeciwdziala stukowemu wiec mozna jezdzic na lekko ubogiej mieszance. Tylko nie wiem czy to nie powoduje korozji w roznych miejscach bo jakos nie slychac zeby tego ludzie uzywali tak jak np. oleju roslinnego czy innych wynalazkow. O acetonie tez tam pisalo ale tylko w dieslu.
  
 
Swego czasu też się interesowalem podnoszeniem LO paliwa i znalazlem coś takiego:

Cytat:
PALIWA - teoria
W wielocylindrowych silnikach czterosuwowych rodzaj paliwa moze miec wplyw na wystepowanie zjawisk akustycznych nazywanych dudnieniami. Rozróznia sie dwa rodzaj dudnien:
1. o wyzszym tonie - spowodowane w silniku przez drgania giete walu korbowego
2. dudnienia gluche - wywolane przez drgania skretne walu
Dudnienia 1. wystepuja wtedy, gdy w komorze spalania nagromadzi sie nadmierna ilosc nagaru (lub zostala zmniejszona komora spalania, np. przez planowanie glowicy), podczas suwu sprezania cisnienie w cylindrach b. szybko wzrasta, nastepuje niekontrolowany zaplon mieszanki i pojawiaja sie drgania giete walu korbowego. Przy calkowicie otwartej przepustnicy spadek mocy w czasie wystepowania dudnien dochodzi do 20%. Dudnienia te powoduja takze przyspieszone zuzycie silnika.

Aby temu zapobiec w silnikach sportowych o zwiekszonym stopniu sprezania dobór paliwa powodujacego zmniejszenie sklonnosci silnika do wystepowania dudnien odgrywa b. duza role. Ponizej podano wartosci liczb oktanowych róznych gatunków paliw i ich skladników o duzej odpornosci na detonacje:

RODZAJ PALIWA-LICZBA OKTANOWA
izopentan 90
neoheksan 95
izooktan handlowy 97
izooktan czysty 100
toluen 100
ksylen 100
metanol, etanol ok. 100
izopentan 102
benzen silnikowy 103-106
eter izopropylowy 108
benzen chemicznie czysty 110

Domieszka paliwa wysokooktanowego do benzyny handlowej musi byc znaczna. Aby LO paliwa wzroslo o 5 punktów, do 1 litra benzyny nalezy dodac nastepujace ilosci domieszek:

125 ccm etanolu
250 ccm ksylenów
270 ccm acetonu
330 ccm eteru izopropylowego
420 ccm izooktanu
430 ccm benzenu silnikowego

Domieszka tak duzych ilosci skladników wysokooktanowych bardzo silnie zmienia pierwotne fizyczne i chemiczne wlasciwosci paliwa jako benzyny. Dodanie znacznych ilosci benzenu podnosi temp. krzepniecia paliwa i powoduje, ze juz przy temp. otoczenia nizszej od 10 stopnii C moze wystapic krystalizacja benzenu na rozpylaczach gaznika, gdzie nastepuje silne schlodzenie strugi powietrza. Domieszka samego tylko alkoholu jest niekorzystna, gdyz alkohole maja tendencje do wchlaniania pary wodnej z otoczenia i czesto wytracaja sie z mieszanki alkoholowo-benzynowej. Znacznie efektywniejszej jest dodanie do benzyny substancji chemicznej, która juz w malych ilosciach wplywa na przebieg spalania. Taka substancja jest np. czteroetylek olowiu.

Wyjasnienia wymaga jeszcze wplyw przydatnosci paliwa wysokooktanowego do silnika o niezbyt wysokim stopniu sprezania. Paliwo takie nie jest na ogól czynnikiem zwiekszajacym moc silnika, lecz moze niekiedy powodowac jej obnizenie.

Jezeli do paliwa doda sie zwiazki nitrowe, moc silnika wzrasta ok. 15%, dodatków tych jednak nie stosuje sie zbyt czesto ze wzgledów bezpieczenstwa. Dzialanie zwiazków nitrowych lub gazowego podtlenku azotu polega na wzbogaceniu mieszanki z tlenem i wywiazaniu sie podczas spalania znacznych ilosci ciepla. Niemniej jednak dodatki zbyt duzych ilosci zwiazków nitrowych nazbyt czesto pociagaja za soba uszkodzenia zaworów, tloków lub walu korbowego.



  
 
Cytat:
2007-01-09 21:17:45, DAWCY pisze:
Swego czasu też się interesowalem podnoszeniem LO paliwa i znalazlem coś takiego:


wygląda znajomo fiat-furious.pl
  
 
Cytat:
2007-01-09 21:25:22, schwepes pisze:
wygląda znajomo fiat-furious.pl


Nie wiem skąd to dokladnie bylo zassane, bo to od kumpla mialem , ale czy ktoś próbowal jeździć na tym spyrolu w paliwie?
  
 
Cytat:
2007-01-09 20:53:46, Rider44 pisze:
A po co ta woda ?



robiłem testy ile wody pali maluch
  
 
Cytat:
2007-01-09 21:30:22, DAWCY pisze:
czy ktoś próbowal jeździć na tym spyrolu w paliwie?


W Niemczech czy Skandynawii maja na stacjach E85, czyli 85% etanolu i 15% benzyny. Skandynawowie forsuja w FIA zeby dopuscic to paliwo do rajdow bo na razie zalacznik J mowi ze paliwo musi byc w wiekszosci benzyna czyli weglowodory.
A u nas placza ze 5% etanolu zniszczy im silniki w ich wspanialych, 20-letnich golfach.