Masz problem z instalacją lpg to pytaj postaram się odpowie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
masz problem z instalacją lpg to pytaj postaram się odpowie
  
 
Witam

Jakbyś mógł przeczytać ten
wątek, i odpowiedzieć mi co może być przyczyną ze tak się dzieje ?

Pozdrawiam
  
 
Cytat:
2007-01-12 14:13:02, wiko-service pisze:
masz problem z instalacją lpg to pytaj postaram się odpowie


A nie zauważyłeś jaka jest tematyka tego forum?
Jak chcesz pomóc to czytaj nowe wątki i postaraj się odpowiadać.


Na początek pomóż temu koledze: Bingo w Xanci



[ wiadomość edytowana przez: dRA_Killer dnia 2007-01-12 22:28:13 ]
  
 
Cytat:
2007-01-12 14:13:02, wiko-service pisze:
masz problem z instalacją lpg to pytaj postaram się odpowie



Jak bezbłędnie i skutecznie dobrać czasy emulacji sondy lambda?

[ wiadomość edytowana przez: Kamil_H dnia 2007-01-12 23:34:14 ]
  
 
Landirenzo LCS A/1 V05 - Mondeo 1,8/V16
Od kilku dni gwłatownie wzrosło spalanie. Z 10l prawie na 16l. Byłem u "domodrosłego" gazownika podłączył do kompa, komunikacja była tylko niezależnie co robił lamda wskazywała wyrażny przepał. Założył zamiast silniczk krokowego ręczny regulator a silniczek krokowy wyjął i obserwował jego zochowanie. Okazało się że nic nie reaguje. Podłączył inny to samo. Diagnoza - przewody są sprawne a więc uszkodzony LCS - do wymiany (niestety nie mniał). Moje pytanie - czy gazownik rzeczywiście postawił właściwą diagnozę na podstawie takich badań? Wydawało by się że skoro podłącza do LCS to powinien wszystko od razu odczytać. Czy LCS nie mają żadnego układu samotestowego?
I ostatnie pytanie - gdzie mogę w miarę tanio kupić taki LCS lub naprawić i ile to by mogło kosztować?

szar_di
  
 
A ja na początek sprawdziłbym sondę obserwując jej zachowanie na benie. Jeśli to sonda to nic dziwnego, że LCS nie reaguje i nie steruje krokowym.
  
 
Sonda sprawna. Po przełączeni na benzynkę działa jak należe i parametry emisji są utrzymywane w normie


  
 
W takim razie pozostaje próba regulacji parownika z podpiętym kompem LPG do peceta i analizatorem spalin (moim zdaniem to wystarczy).
  
 
Rozumiem że myślisz o tym żeby podregulować parownik i jeździć na razie na śrubie, bo jakoś nie widzę by od tych czynności miał naraz ruszyć silnik krokowy. Jeżeli myślisz o tym pierwszym to zostało to zrobione.
Chciałbym się jednak bardziej skupić na możliwościach innego zdiagnozowania sterownika w celu uniknięcia niepotrzebnego wydatku.
pozdr
szar_di
  
 
Miałem na myśli pełną regulację, łącznie z ustawieniem PWA w kompie LPG, ewentualnie wymuszeniem zamknięcia krokowca przez ustawienie PWA na min. To że po włożeniu śruby krokowy dalej stoi w miejscu może świadczyć o mocno za bogatej mieszance, pomimo regulacji śrubą, lub/i takim ustawieniu parametrów w LCS, że krokowy i tak sobie stoi nic nie robiąc z odczytu sondy. Owszem jest prawdopodobne, że to jednak komp LPG padł, ale osobiście i na forum spotkałem się z takimi przypadkami może ze dwa razy. Awarie kompa LPG polegają raczej na szopkach przy przełączaniu na LPG niż sterowaniu krokowym.
  
 
OK. dzięki za zainteresowanie i informacje. Trochę mi się rozjaśniło. Sprawdzalem jeszcze miernikiem cyfrowym sondę lambda. Na gazie (teraz przy śrubie) wacha się od 1,01 na wolnych obrotach, przy ok 2000 obr ~ oscyluje 0,2 -0,4 przy dalszym podnoszeniu obrotów podnosi się do 0,8. Na benzynie lamda jest wysoko od 0,9 do 1 - sądzę że CPU weszło w tryb awaryjny. Wydaje się więc że sonda lambda pracuje poprawnie. W czasie tych prób miałem podłączony silniczek krokowy który cały czas "milczy" jak zaklęty
pozdro
szar_di
  
 
Ej, no wiko-service miał odpowiadać