Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
smalski Omega C Bydgoszcz-Rypin | 2007-01-13 22:45:37 Witam!!
Zaczne od tego, ze walcze ze slabymi swiatlami w soczewkach. Moj pierwszy krok padl na sprawdzenie napiecia panującego na halogenach H1. Odpalilem silnik i pozostawilem na jalowych obrotach. Okazało sie,ze na lewym jest 12,4 V a na prawym 12,2 V i ku mojemu zaskoczeniu napiecie na akumulatorze było 13,4 V!!!(miernik jest git ![]() |
![]() ROBERTHO LOB WETERAN 2xV6 K C H | 2007-01-13 22:55:48 Sprawdź jak dasz radę napięcie bezpośrednio na alternatorze .
Najprawdopodobniej będzie tam ok. 14.1-14.3V jesli tak to już wiesz jaka przyczyna ![]() Jeśli spadki napięć to na zdrowy rozum chyba wiesz co należałoby zrobić , więc nie chce się tu za bardzo sie wymądrzać. Pozdrawiam i miłej dłubanki |
![]() ROBERTHO LOB WETERAN 2xV6 K C H | 2007-01-13 23:11:23 W omegach najwyżej co spotykałem to 14.2 (14.4- ale zaraz po odpaleniu na zimnym regulatorze)
Najczęściej to jednak w okolicy 14V na zaciskach akumulatora- z wyłączonymi odbiornikami. Są i tego plusy - nie palą sie tak często żarówki |
![]() mpaolos LOB MEMBER LED_Mobil Omega B CD ... Częstochowa/Włocławek/Gdynia | 2007-01-13 23:30:05 nie trać czasu na analizę,
dwa przekaźniki zasilone z aku po bezpieczniku 10A, sterowane orginalnym kablem w wiązce i będziesz szczęśliwy. 200% szczęścia zobaczysz na drodze! pozdrawiam/mpaolos |
![]() PiotrS LOB WETERAN LO016 Gdańsk | 2007-01-14 13:21:55 14,2 to norma ......ale dla 2 tys obrotów w omedze A. B mnie nie intersuje. Przyczyną spadku ładowania w omedze A zazwyczaj bywa masa. Sprawdzcie masę jak idzie na altek. |
![]() Karol_2000 opel omega b mv6 199 ... Jarosław | 2007-01-14 17:31:06 Da ![]() [ wiadomość edytowana przez: Karol_2000 dnia 2007-01-14 17:41:12 ] |
![]() Musasi Była Omega B Poznań | 2007-01-14 19:32:22 Po podłączeniu aku średnio wyładowanego do prostownika napięcie początkowe np. 12,5V rośnie po mału, stopniowo w miarę jak zostaje w niego władowana energia, aż do napięcia końcowego ładowania (zależnego z resztą od natężenia prądu) w granicach 14,5 - 15,0 V.
Zmiany napięcia od wspomnianych 12,5 do 15,0 z całą pewnością nie można nazwać metodą ładowania stałym napięciem. Nie chce mi się dłużej tłumaczyć - google Twoim przewodnikiem |
smalski Omega C Bydgoszcz-Rypin | 2007-01-14 20:17:59
Niby czemu maja padac??Wszyskie samochody maja takie(2V) spadki napięcia??!!Nie wierzę...Zgodze sie na spadki 0,5 Voltowe. Takze jak w moim przypadku zaloze dodatkowe grubsze kable i zalozmy,ze teoretycznie nie bedzie na nich spadku napiecia to i tak bede mial napiecie co najwyzej jak na aku...(przypomne 13,4V), wiec zywotnosc nie powinna sie skrocic... |
![]() Karol_2000 opel omega b mv6 199 ... Jarosław | 2007-01-14 20:35:06 Ok, sorki, zwracam honor, podczas czytania zasugerowałem sobie, że chodzi Ci o ładowanie stałym prądem a nie stałym napięciem.
Myślałem, że myślisz iż ![]() Przepraszam za zamieszanie ![]() Następnym razem zanim napisze to przeczytam dokładnie i nie w tym stanie ![]() Pozdrawiam [ wiadomość edytowana przez: Karol_2000 dnia 2007-01-14 20:38:35 ] [ wiadomość edytowana przez: Karol_2000 dnia 2007-01-14 20:46:03 ] [ wiadomość edytowana przez: Karol_2000 dnia 2007-01-14 20:48:08 ] |
![]() Karol_2000 opel omega b mv6 199 ... Jarosław | 2007-01-14 20:57:44 Nasuwa mi się jeszcze jedno pytanie: czy u mnie jak napięcie akumulatora podczas jednego ładowania silnikiem zmieni się z 14.8 volt do 13.4 volta po trzygodzinnej jeździe to czy moge to wtedy nazwać ładowaniem napięciem stałym ? Bo chyba o ten termin tyle zamieszania ![]() |
marker Opel OMEGA Białystok | 2007-01-14 21:10:33 Jak Ci się napięcie po trzygodzinnej jeździe zmieni z 14,8 na 13,4 to masz do czynienia nie z ładowaniem, a z rozładowaniem prądem umownie nazywanym stałym. A przy okazji tak duże wahania napięcia mogą świadczyć o niezbyt pewnym regulatorze.
Zakładam, że pomiar wykonujesz w tych samych warunkach: prędkość obrotowa, włączone te same odbiorniki itp. Pozdrawiam. |
![]() Karol_2000 opel omega b mv6 199 ... Jarosław | 2007-01-14 21:28:13 Przedostatni post napisałem dla żartu, dalsze rozmowy na ten temat nie mają sensu. Teraz mógłbym napisać, że chodziło mi o ładowanie stałym napięciem, a nie prądem jak w Twojej odpowiedzi. Jestem jednak pewny ze u mnie w omedze jest ok z tym ładowaniem bo inaczej nie jeździlaby pół roku bez podłączania do prostownika, pozatym akumulator był rozładowany (odrazu zaznaczam że był wyładowany tylko z tego powodu, że cały dzień radio było włączone bo dokonywałem jednej przeróbki i jednej naprawy) wtedy i mialem 14.8 ale spoczynkowe 12.2 wcześniej, później za 3 godz po trasie pojawiło się 13.4 na zapalonym w tych samych warunkach pomiar (600 obrotów + włączone światła i nawiewy), a spoczynkowe później za pół godziny 12.7 co swiadczy o naładowaniu a nie rozładowaniu.
Pozdrawiam |
![]() Musasi Była Omega B Poznań | 2007-01-14 21:56:05
Gdybym zbierał poprzepalane żarówki to bym Ci parę sztuk podesłał ![]() Problem polega na tym, że prawie wszystkie nie firmowe (sprawdzałem już wiele) są "przewoltowane" i pracują na granicy trwałości - po to aby minimalnie jaśniej czyt. bielej świecić. Jak można zauważyć żarówki nominalnie mają podane parametry 12volt / na ileśtam mocy. wszystko co ponad to przewoltowanie podwyższające światłość kosztem skrócenia żywotności. Cała różnica polega na rozsądku wytwórcy żarówek. |
![]() fomin LOB MEMBER saab sie przekręcił :) cip cip | 2007-01-14 22:39:14 w nubirze mam ładowanie od 13.9 do 14,2 tak samo jest w t4
w omie jest od 14.1 do 14.3 i tak od 4 lat ![]() |
Scooby Omega caravan 2.5V6 Warszawa | 2007-01-15 11:28:49 Panowie, ale macie kwasiaste ![]() ALTERNATOR zawsze będzie zmieniał napięcie po nagrzaniu. Wynika to ze zmiany spadku napięcia na diodach w funkcji temperatury. No chyba ze jakiś producent zrobił kompensację. Trzeba mierzyć na alternatorze i akumulatorze i jesli różnica jest drastyczna to kable won.. Wzorcowe napiecie na Aku to 14.2, ale jeśli nie spada poniżej 12.6V to zawsze będzie ok. A co do reflektorów to zawsze będą miały 0.7V minimum spadku u tych co maja pełnego kompa na desce ( check control ). 0.7V potrzeba aby wyzwolić tranzystor w CC |
![]() jerzy1961 LOB SYMPATYK omega B 2.0 - CARAWAN Warszawa | 2007-01-15 23:02:42 a ja podpowiem tak....jeśli "Smalskiego" alternator z regulatorem okażą się być OK to może sprawdzi zaciśnięcie kabli w klemach
(tak jak opisałem to w swoim wątku "grzeją się kable akumulatora " w dziale dupreli) i po kilku młotkach sklepania klem z udziałem WD-40 straty i grzania brak no i bez obciążenia na jałowym na klemach też 14,8 V ładowanie.A jak wyczytałem w "sam naprawiam opel omega" to prawidłowe ładowanie przy ok.4000 obr.=14,2do15,2 więc zakres jest dość spory ....tak przynajmniej jest u mnie no i przy fabrycznej instalacji jak i żarówki, światełka mam super choć dopiero po polerce kloszy lamp pastą lekko ścierno polerującą jak w poradach ...hihihi...pozdrawiam-jerzy1961-- ![]() [ wiadomość edytowana przez: jerzy1961 dnia 2007-01-16 08:54:59 ] |