Klakson z Allegro

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Stoję przed koniecznością wymiany klaksonu i tak się zastanawiam który będzie lepszy: ten czy ten??

Macie jakieś doświadczenia, a może polecicie coś innego
  
 
walnij sobie od ciężarówki będzie jak ta lala
  
 
Budżet nie pozwala, szukam czegoś do 40 PLN co i tak jest poważną inwestycją
  
 
Najlepszy będzie według mnie klakson zwykłego typu, ale dobrej firmy, najlepiej Fiamm może być ten tutaj mój Ojciec ma taki w fieście i trąbi to bardzo ładnie (fajna niska częstotliwość) i bardzo głośno. Podobny mam u siebie w Espero ale z nieco wyższą częstotliwością.
Podobne sygnały też występowały pod koniec produkcji w 125p, więc jak poszukasz na szrocie to będziesz miał taki prawie za darmo
  
 
Cytat:
2007-01-14 12:48:42, pjacek26 pisze:
Najlepszy będzie według mnie klakson zwykłego typu, ale dobrej firmy, najlepiej Fiamm może być ten tutaj mój Ojciec ma taki w fieście i trąbi to bardzo ładnie (fajna niska częstotliwość) i bardzo głośno. Podobny mam u siebie w Espero ale z nieco wyższą częstotliwością. Podobne sygnały też występowały pod koniec produkcji w 125p, więc jak poszukasz na szrocie to będziesz miał taki prawie za darmo


Racja...aale tylko w dwutonowym zestawie (2 klaksony)

Fiamm -a można było kupić w sieci FEUVERT...też takie gotowe kpl (z przekaźnikiem ) jak te z alledrogo.

Trzeba tylko pamiętać przy podłączaniu , że w Espero sterowanie sygnałem jest w instalacji el. "nietypowe" w stosunku do większości popularnych aut.
  
 
Co to znaczy "nietypowe"?? Czym się różni od typowego układu??
  
 
Cytat:
2007-01-14 13:18:59, wacho_czk pisze:
Co to znaczy "nietypowe"?? Czym się różni od typowego układu??


sterowanie w espero jest chyba "minusem"

...nie znam się na elektryce specjalnie ale wiem ze wymaga to innego podłączenia niż to opisane na typowych schematach załączonych do klaksonów (tam w większości sterowanie jest przez "+")

Panowie "elektrycy" ..proszę o konkretny głos w sprawie !
  
 
Cytat:
2007-01-14 12:14:50, teltom pisze:
walnij sobie od ciężarówki będzie jak ta lala



To jest zabronione
  
 
Cytat:
2007-01-14 13:32:18, bogdan1 pisze:
sterowanie w espero jest chyba "minusem" ...nie znam się na elektryce specjalnie ale wiem ze wymaga to innego podłączenia niż to opisane na typowych schematach załączonych do klaksonów (tam w większości sterowanie jest przez "+") Panowie "elektrycy" ..proszę o konkretny głos w sprawie !


Yyy, a co w tym nietypowego?? Raczej nietypowe jest sterowanie plusem. Zresztą nieważne.
Ważne żeby klakson nie miał czasem masy na obudowie, bo będzie cały czas trąbił lub trzeba będzie zastosować dodatkowy przekaźnik. Miałem taki problem z klaksonem firmy FIAMM.

-----------------
czasem tu zaglądam
  
 
Ja kiedyś zakupiłem do poprzedniego auta "Zestaw głośników tubowych" firmy FER-BELMA z Bydgoszczy za 42 zł w sklepie moto.
Częstotliwości to 420Hz i 510Hz

Tak to ładnie trąbiło, że przed sprzedażą auta wymontowałem je i zamieniłem w Esperaku
Cała operacja polegała na odkręceniu poprtzedniech trąbek, przykręceniu tych i podłączenia kabelków
Obyło się bez przekaźników i ingerencji w układ elektro
  
 
Ja to bym chciał takie coś zamontować. Nie wiem tylko jak.

kilk
  
 
kinia sie ma podobna zabawke choc nietak przerazajac jak to juz wyobrazam sobie jakas stara babcie przechodzaca na pasach podczas czerwonego swiatła a ty po klaksonie zawał murowany
  
 
Te pierwsze miałem u siebie w Esperaku. Przestały działać po kilku tygodniach.
  
 
Cytat:
2007-01-15 10:50:57, Michal-500 pisze:
Ja to bym chciał takie coś zamontować. Nie wiem tylko jak. kilk



to zdaje się z lokomotywy...
  
 
Cytat:
2007-01-15 13:33:08, Robert_S pisze:
to zdaje się z lokomotywy...



sa wogle takie dostepne na rynku do kupienia i zamontowania??