MotoNews.pl
  

Wiecie cos o zwolnicach?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chodzi mi nie o sama zasade dzialania, bo ta jest prosta jak drut, ale o firmy, ktore produkuja je produkuja. Wiadomo ze najprostsza zwolnica to dwa wspolpracujace ze soba kola zebate o roznej ilosci zebow, bardziej wyrafinowana to przegkladnia planetarna. Zapewne sa jeszcze bardziej wymyslne, ale chcialbym sie skupic na tych dwoch. Wiecie moze kto wykinuje takie przekladnie nieduzych rozmiarow do nieduzych obciazen? Nie intersuja nie zwolnice do maszyn budowlanych, ale takie powiedzmy do uzytku garazowego. Moze tez byc zwolnica o przelozeniu 1:1 czyli po prostu odwrotka.
  
 
nie znam firm ktore produkują je, ale wiem co ci chodzi po głowie
  
 
Też sie już domyślam, nie będzie to łatwa sprawa do zrealizowania, ale jak już zwolnice będą to projekt na pewno wypali.
  
 
Cytat:
2007-01-14 13:17:22, Poramancza pisze:
nie znam firm ktore produkują je, ale wiem co ci chodzi po głowie


No to jak to odwrocic?
  
 
Ta zwolnica będzie najgorszym punktem do zrealizowania, bo reszta to pikuś, zastanawia mnie jak to przymocować do zawieszenia, seryjnego czy nawet każdego innego, bardzo głęboka rzeźba, schematyczny pomysł na to mam, ale to tylko schemat czyli jak by to chciał wprowadzić w życie to by był niezły drut i nie koniecznie wytrzymały, musiała by to być, obudowa/piasta zwolnicy gdzie wewnątrz obracały by sie dwa identyczne koła zębate, które oczywiście by sie zazębiały, koła musiały by być ułożyskowane, na łożyskach, co nie ulega wątpliwości, jedno koło musiało by być w osi koła, najlepiej na krótkiej półosi, a drugie koło, obok/wyżej/niżej, w które wsuwana by była długa półoś wychodząca ze skrzyni, to tak schematycznie tylko teraz kwestia poskładania tego i zamontowania, myśle że nie warta skórka za wyprawke, ale to tylko moja opinia, jak są pieniądze i możliwości techniczne to można spróbować, ale to sztuka dla sztuki.
  
 
To nie ma byc rajdowka, bo jak wiadomo - ja jezdzic nie umiem - i bedzie to samochod wylacznie turystyczny. Zarys mam podobny, a nawet czesciowo juz rozkminiony. Potrzebowalbym jednak jakiegos skana z ksiazki o maluchach samego wachacza z kompletnym przegubem (koniecznei szkic, nie zdjecie reala) oraz tego samego wachacza rozknimionego na czesci tak jak pokazuja walki w skrzyni.
Bog zaplac.

Acha - Isolator - masz moze zdjecie wachacza w realu z ujeciem na przegub?
  
 
Chodzi wam o założenie skrzyni od przednionapędowca obróconej o 180* ??
  
 



Ja takie cos tlyko znalazlem nie wiem czy sie przyda ale daje

A jesli macie taka wizje jak mowi pavlus to mozna psozukac skrzyni ze starego renault 5 albo renault 12 (dacia) tam byl silnik z przodu ze skrzynia przed silnikiem

[ wiadomość edytowana przez: cichy_b0b dnia 2007-01-14 19:09:20 ]
  
 
co to jest zwolnica??
  
 
Cytat:
2007-01-14 19:07:12, pavlus pisze:
Chodzi wam o założenie skrzyni od przednionapędowca obróconej o 180* ??


Nie. Caly silnik ze skrzynia w komore silnika malucha. Trzeba zmienic kierunek obrotow. Pozostaje jedynie pytanie czego, co jest najtansze, co jest najmniej konfliktowe i co jest najlatwiejsze do zrobienia.


Cichy - schemat wachacza ok, ale gdyby byl od drugiej strony, czyli od strony miejsca mocowania przegubu byloby przyjemniej.

PS. Kurcze - nie mam przy sobie ani malucha, zadnej ksiazki, ani nawet zadnej czesci, zeby moc polookac. tylko pamiec, a ta jest czasmai zawodna. N rys. widac, ze pomiedzy przegubem a wachaczem jest troche miejsca, a myslalem, ze tam wlasciwie miejsca nie ma...

[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2007-01-14 19:46:59 ]
  
 
Cytat:
2007-01-14 19:33:26, dejta pisze:
co to jest zwolnica??



Google o zwolnicach.
  
 
W niektórych skrzynkach można obrócić kosz mechanizmu różnicowego razem z trybem tależowym Wtedy problem obrotów masz rozwiązany
  
 
W tej sie nie da.
  
 
Cytat:
2007-01-14 19:48:50, Zuraw pisze:
Google o zwolnicach.



lopatologicznie prosze do czego to sluzy w praktyce, tylko po polsku
  
 
Cytat:
2007-01-14 23:20:43, dejta pisze:
lopatologicznie prosze do czego to sluzy w praktyce, tylko po polsku


Zmniejsza predkosc obrotowa i zwieksza moment obrotowy kola w stosunku np do osi (maszyny budowlane), umozliwia poprowadzenie wyzej polosi w stosunku do osi kola (Hummer), odwraca kierunek obrotu polosi (efekt uboczny przy nieplanowanym jej zastosowaniu - hehe)
  
 
mój szefu własnie widział co oglądam na necie- powiedział ze jak był na polibudzie to pomagał kumplowi w projektowaniu zwolnic do autka dla rolnikow- Fiata-126 wtedy wszystko kreciło sie wokół tego modelu
gdybym dowiedział sie czegos wiecej to napisze, choc mozliwe ze nic sie nie uchowało... prawdopodobnie gdyby odwrocic działanie zwolnicy ozna uzyskac wieksza predkosc kosztem momentu, ale to chyba bezzasadny pomysł
  
 
najszybciej sie chyba zrobi zwolnice z przekladni planetarnej z jednej sekcji automatu, wtedy bedzie to dosc nieduze urzadzenie (max 150mm srednicy i jakies 30mm grubosci), ale trzeba znalezc dobra skrzynie od mocnego amerykana, taka aby miala dwie takie same sekcje (albo dwie takie takei same skrzynie). Mozna tez sprobowac wymodzic z zakladaniem zwolnicy na walek atakujacy, ale moze byc cienko z miejscem.
  
 
Cytat:
2007-01-14 23:20:43, dejta pisze:
lopatologicznie prosze do czego to sluzy w praktyce, tylko po polsku


Przekładnia zębata montowana przy kołach napędowych w niektórych pojazdach użytkowych i terenowych. Zwolnice stosuje się głównie w celu zwiększenia momentu obrotowego dopiero na kołach, dzięki czemu wszystkie inne elementy układu przeniesienia napędu mogą być mniejsze i lżejsze. Dzięki zastosowaniu zwolnic można również zwiększyć prześwit pod pojazdem.
W terenówkach oprócz zmiany przełożenia pozwala zwiększyć prześwit, w autobusach niskopodłogowych właśnie obniżyć podłogę, w traktorach zmienić przełożenie, a u Żurawia...
  
 
Cytat:
w autobusach niskopodłogowych właśnie obniżyć podłogę, w traktorach zmienić przełożenie, a u Żurawia...


... zbudowac traktor


EDIT:
Moze ktos wie gdzie w Wawie znajde jakas hurtownie / sklep / producenta kol zebatych? Chyba bardziej realna bedzie zwykla przekladnia zebata w postaci dwoch wspolpracujacych kol zebatych, poniewaz planetrane maja najmniejsza redukcje 1:3, wiec troszke jakby duzo...

[ wiadomość edytowana przez: Zuraw dnia 2007-01-15 16:03:05 ]
  
 
Prosze foto, mysle że starczy jak by co to zrobie jakieś konkretniejsze