MotoNews.pl
  

DETEC Super - D.T Gas System a Hyundai Atos 1.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam mam taki problem
jestem szczęśliwym posiadaczem autka Hyundai Atos 1.0
Świetne auto do jazdy miejskiej maksymalne spalanie w granicach 6,5l benzyny w cyklu miejskim.

Zainstalowałem LPG i spalanie do dupy na 32l lpg udało mi się zrobić zaledwie 320 km wiec się lekko w KU……. Kilka kolejnych tankowań i sytuacja podobna plus minus 10 km pozatym po przełączeniu na benzynke spalanie też do duby i naddatek na wolnych obrotach szleje a chodził jak zegarek. Pojechałem do wałkonia żeby coś poustawiał a ten oczywiście stara gadka, że te typy tak mają coś kosztem czegoś itd. I itp.

Więc zacząłem sam szukać przyczyny
sprawdziłem poziom spalin no i ani na lpg ani na benz. Wszystko poza skala
mechanik ustawił cos w parowniku no i teraz mam przynajmniej lpg w miarę w skali
I spalanie się zmniejszyło na 32l lpg przejechał 400 km

Od tygodnia czytam wszystko co znajdę na temat instalacji lpg w sieci
taką mam naturę że zanim w czymś pogrzebię to wole cos na ten temat wiedzieć no i podpiąłem się wczoraj pod swój sterownik żeby zobaczyć co i jak i kilka wniosków się nasunęły same wiec co potrafiłem zrobiłem rezultaty pracy będę mógł ocenić w wtorek wtedy pęknie kolejne 32l lpg.

Instalacja gazowa:
Firma: D.T Gas System
Sterownik: DETEC Super

Soft sterownika http://dtgas-system.com.pl/produkcja/DTSoftwarePack.exe
instukcja http://dtgas-system.com.pl/produkcja/superinstrukcja.pdf

A problem z ustawieniem emulacji sądy lambda
bo jak sądzę to jest właśnie przyczyna że silnik na benzynie pracuje nierówno i dogadza sobie w spożyciu paliwka.


Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: ramirez-fussy dnia 2007-01-15 01:56:00 ]
  
 
Witam, owszem problemy z benzyną mogą być spowodowane niewłaściwą emulacją. Zrób reset ECU i bez przełączania na LPG przejedź się trochę i zobacz czy problemy ustąpiły, jeśli tak, to wiele wskazuje na niewłaściwą emulację. Jeśli reset nie zlikwiduje problemu to myślę, że przyczyny należy szukać w niewłaściwym montażu/doborze (mikser) instalacji LPG.
  
 
Dzieki Danek za odpowiedzi na priva

Jak pisałem wcześniej dokonałem pełnej regulacji ustawień komputer LPG
Jak się spodziewałem poprawiły się znacznie osiągi samochodu że aż hej dla pewności pojechałem do diagnosty na analizator spalin facet był miło zaskoczony parametry spalania
Jak to ujął słowami wzorcowe!

Po przełączeniu na gas dupa jeden syf na analizatorze spalin! wiadomo błędne wskazania sądy lambda.

Odłączyliśmy akumulator jak radziłeś żeby zresetować ECU i bez przełączania na LPG odpaliłem samochód na benzynie i tu niespodzianka ponownie silnik pracuje miarowo spalanie na analizatorze spalin wzorcowe!

Wszystko dobrze do czasu jak autko pochodzi troche na lpg to po przełączeniu na benz. Znowu kicha! Zmiana emulacji sądy lambda nie pomaga
mam do wyboru trzy opcje:
- Brak emulacji
- sygnał 1V
- sygnał 5V
- masa

dla sygnał 1V i 5V mam dodatkowe opcje takie jak
- stan wysoki
- stan niski
oba maję regulacje w zakresie prądu od 0,1V do 10V


mam takie pytanie czy za każdym razem jak zmieniam ustawienia typ modulacji to mam robić reset ECU. Dodam że lambda w moim autku jest tylko z jednym przewodem więc jak sądzę nie można ustawić emulacji na masę.


[ wiadomość edytowana przez: ramirez-fussy dnia 2007-01-15 21:30:11 ]
  
 
Można, można. Ustawiaj na "masa", zrób reset ECU i ciesz się jazdą . Co do spalania to obawiam się, że za wiele już nie zwojujesz.
  
 
Witam
Mam pytanko dlaczego krokowy nie zubaża mieszanki?
Lambda ok.
Dzieje się to tylko w sytuacji gdy obroty silnika przekraczają 3900/min
Silnik testowany podczas jazdy z laptopem na siedzeniu, lambda idzie na 0,8V i staje krokowy powinien zacząć się zamykać i też stoi. Regulacja gazu na stojącym aucie w całym zakresie pokazuje wskazania mieszanki ok. krokowy pracuje właściwie!
  
 
Witam
problem po prostu lezy po stronie zakładu dt gas system,
jak miałem podobne problemy, a skończyło się na tym, że jeżdże na beznzynie, bo ich instalacja jest do du... Ile nerwów zszargałam z właścicielem tomaszewskim, który rzuca ku.. i chu... do klientów.
Znalazłem kontakt z kilkoma osobami, którzy podali go do sądu, bo inaczej nie dogadasz się z nimi.
Biegły policyjny orzekł, ze te instaalcje stwarzaja niebezpieczeństwo dla życia i prokurator z urzedu zajął się ta sprawą.
Mam nadzieje, że to sie uda, bo otworzy droge innym ludziom oszukanym przez dt gas system.
Omijajcie ich instalacje z daleka
  
 
Podsumowując instalacja Dt Gas jest i jest tylko na rynku jako kolejny bubel polskich konstruktorów monterów i oczywiście wszechwiedzących gaziarzy.

Mój Atosik po licznych moich nieudolnych próbach regulacji kombinowania i td. Itp.
Wreszcie jak wiem, co jest, co i do czego służy a mianowicie:
- wymiana kompa gazowego na BINGO S4
- powiększenie miksera
- mała modyfikacja sposobu doprowadzania gazu do miksera od reduktora.

No i mam efekt końcowy, co pewnie zadziwi wielu z was spalanie mieszanki prawidłowe (nie bogato nie ubogo, lecz w sam raz sprawdzane podczas jazdy na oscyloskopie i programie kompa gazowego na lapku) średnie spalanie po sześciu tankowaniach po 31 litrów wychodzi 186 litrów gazu a autko przejechało 2545 km co daje średnie spalanie na poziomie 7,3 l. gazu na 100 km.

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy Atosów


[ wiadomość edytowana przez: ramirez-fussy dnia 2007-05-24 16:17:50 ]