Domykanie szyberdachu i 4 szyb

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Czy ktoś montował układ domykający szyberdch i 4 szyby w escorcie. Domykanie szyb to sprawa prosta, ale czy ma ktoś domykanie fordowskiego szyberdachu?
  
 
Do zrobienia na takim samym module jak do szyb. Jeśli masz wszystkie cztery szyby sterowane elektrycznie, to potrzebny będzie jeszcze jeden moduł. Oczywiście wystarczy dwukanałowy. Pierwszy kanał podpinamy pod szyber, a drugi dla poprawnego działania należałoby "zamknąć" przez rezystor, który będzie symulował obciążenie.
  
 
Szyberdach ma 3 położenia: uchył, zamknięcie i otwarcie. Boję się, że układ tego nie potrafi rozczyfrować i będzie "fkksował".


Cytat:
2007-01-15 22:14:25, jerico pisze:
Do zrobienia na takim samym module jak do szyb. Jeśli masz wszystkie cztery szyby sterowane elektrycznie, to potrzebny będzie jeszcze jeden moduł. Oczywiście wystarczy dwukanałowy. Pierwszy kanał podpinamy pod szyber, a drugi dla poprawnego działania należałoby "zamknąć" przez rezystor, który będzie symulował obciążenie.

  
 
tez nad tym mysle w dodatku tez moje mysli zbieraja sie wsrod zamykania i otwierania szyberdachu jednym kliknieciem ;d
  
 
Cytat:
2007-01-15 22:21:36, zagore1 pisze:
Szyberdach ma 3 położenia: uchył, zamknięcie i otwarcie. Boję się, że układ tego nie potrafi rozczyfrować i będzie "fkksował".



No nie wiem jak to wygląda, nie miałem styczności z szyberdachem. Ale myślę, że do zrobienia.
  
 
Cytat:
2007-01-15 22:14:25, jerico pisze:
Do zrobienia na takim samym module jak do szyb. Jeśli masz wszystkie cztery szyby sterowane elektrycznie, to potrzebny będzie jeszcze jeden moduł. Oczywiście wystarczy dwukanałowy. Pierwszy kanał podpinamy pod szyber, a drugi dla poprawnego działania należałoby "zamknąć" przez rezystor, który będzie symulował obciążenie.



a ja na swoim schemacie widziałem że wystarczy 4 kanałowy a szyber przez dodatkowy przekaźnik trzeba podłączyć i będzie hulał
  
 
myslalem kiedys nad tyma ale stwierdzilem ze nie warto bawic sie z szybrem za duzo zachodu a efekt moze byc mizerny

w mojej viki jest to zalozone fabrycznie tylko nie wiem jak tam dokaldnie jet rozwiazane czy tez na zapadke
w escorcie bylo tak ze jak szyber zamykalo sie i przycisnelo le przycisk np przy uchylnym polozenu nacisnalem zeby sie uchylal - szyber sie rozstral i trza bylo go rozkrecac i kalibrowac od nowa - wiec to byloby w prztypadku jakiegos bledu niebezpieczne - mogloby nie domykac do konca

ale jesli ktos da rade zapoznam sie z mila checia z efektami
  
 
Cytat:
2007-01-15 22:33:36, djtados pisze:
a ja na swoim schemacie widziałem że wystarczy 4 kanałowy a szyber przez dodatkowy przekaźnik trzeba podłączyć i będzie hulał



No ale jak już się szyberdach domknie, a szyba nie, to co? Chyba, że sam szyber ma zabezpieczenia przeciążeniowe, ale to i tak na nic, bo jak szyba zamknie się wcześniej to co szyberdach zostanie otwarty? Moduł odetnie zasilanie! Ma ktoś schemat szyberdachu? Jak ktoś ma to niech podeśle na maila, jutro pomyśle.

[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2007-01-15 22:48:00 ]
  
 
Cytat:
2007-01-15 22:42:33, jerico pisze:
No ale jak już się szyberdach domknie, a szyba nie, to co? Chyba, że sam szyber ma zabezpieczenia przeciążeniowe, ale to i tak na nic, bo jak szyba zamknie się wcześniej to co szyberdach zostanie otwarty? Moduł odetnie zasilanie! Ma ktoś schemat szyberdachu? Jak ktoś ma to niech podeśle na maila, jutro pomyśle. [ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2007-01-15 22:48:00 ]



ja tylko napisałem co było na moim schemacie....
  
 
Układ można ustawić tak aby domykał po kolei wszystkie szyby.Układ przeciążeniowy wyłączy napięcie podawane do każdej szyby. Problem tkwi w tym aby szyberdach nie został otwarty zamiast zamknięty.

Cytat:
2007-01-15 22:42:33, jerico pisze:
No ale jak już się szyberdach domknie, a szyba nie, to co? Chyba, że sam szyber ma zabezpieczenia przeciążeniowe, ale to i tak na nic, bo jak szyba zamknie się wcześniej to co szyberdach zostanie otwarty? Moduł odetnie zasilanie! Ma ktoś schemat szyberdachu? Jak ktoś ma to niech podeśle na maila, jutro pomyśle. [ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2007-01-15 22:48:00 ]

  
 
szyber musi miec dodatkowy przekaznik i podtrzymanie ok 10 sekund. w tym czsie musi sie zamknąć, zdązy.
przekaznik bedzie zwieral guzik zamykania a sterowany moze byc z modulu zwyklego domykacza.
  
 
Problem tkwi w tym, że silnik od szyby ma "przewód zamykający i otwierający. Układ domykający jest podpinany do przewodu zamykającego i po problemie. W szyberdachu nie ma tak określonych przewodów -ze względu na 3 położenie. . Gdy mamy otwarty szyber- przyciskamy 1 raz (następuje zamknięcie ) - przyciskamy jeszcze raz i następuje uchył. Ale podanie napięcia domykania na ten przewód spowoduje to, że gdy jest otwarty to się zamknie, gdy jest zmknięty to nastąpi uchył, a gdy jest uchylony to nic się nie stanie. (Wystarczy pobawić się trochę przyciskiem a wszystko stanie się jasne).
Cytat:
2007-01-15 22:56:53, CKsrv pisze:
szyber musi miec dodatkowy przekaznik i podtrzymanie ok 10 sekund. w tym czsie musi sie zamknąć, zdązy. przekaznik bedzie zwieral guzik zamykania a sterowany moze byc z modulu zwyklego domykacza.

  
 
Racja. W tym nie mam elektrycznego.
  
 
Cytat:
2007-01-15 23:12:19, zagore1 pisze:
Problem tkwi w tym, że silnik od szyby ma "przewód zamykający i otwierający. Układ domykający jest podpinany do przewodu zamykającego i po problemie. W szyberdachu nie ma tak określonych przewodów -ze względu na 3 położenie. . Gdy mamy otwarty szyber- przyciskamy 1 raz (następuje zamknięcie ) - przyciskamy jeszcze raz i następuje uchył. Ale podanie napięcia domykania na ten przewód spowoduje to, że gdy jest otwarty to się zamknie, gdy jest zmknięty to nastąpi uchył, a gdy jest uchylony to nic się nie stanie. (Wystarczy pobawić się trochę przyciskiem a wszystko stanie się jasne).



A co jest odpowiedzialne za przerywanie pracy silnika w położeniach otwarty / uchylony / zamknięty? Nie wydaje mi się żeby było to rozwiązane czasowo. Także jeśli jest element, który przerywa pracę silnika w danym położeniu szyberdachu to na pewno da się to wykorzystać.
  
 
Całkowite otwarcie i całkowity uchył wyłączane jest na zasadzie przeciążenia, a pozycję zamknięcie jest podobno wynikiem działania licznika, który po odpowiedniej ilości obrotów wyłącza silniczek.

Cytat:
2007-01-16 17:39:46, jerico pisze:
A co jest odpowiedzialne za przerywanie pracy silnika w położeniach otwarty / uchylony / zamknięty? Nie wydaje mi się żeby było to rozwiązane czasowo. Także jeśli jest element, który przerywa pracę silnika w danym położeniu szyberdachu to na pewno da się to wykorzystać.

  
 
No to faktycznie całość się komplikuje, a sam moduł tu nie pomoże.
Tak jeszcze dopytam dla pewności, jeśli mamy uchylony szyber to żeby się zamknął musimy "zakręcić" silnikiem w drugą stronę? I do tego celu jak rozumie jest drugi przycisk?

A i jeszcze jedno, czy sterowanie jest impulsowe tzn. czy wystarczy nacisnąć, krótko przycisk żeby szyberdach "zmienił pozycję"?

[ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2007-01-16 19:10:18 ]
  
 
Cytat:
2007-01-16 18:29:52, zagore1 pisze:
Całkowite otwarcie i całkowity uchył wyłączane jest na zasadzie przeciążenia



W szybach i owszem ale ja bym baaardzo stawiał na krańcówke.
  
 
Cytat:
2007-01-16 19:00:39, jerico pisze:
... A i jeszcze jedno, czy sterowanie jest impulsowe tzn. czy wystarczy nacisnąć, krótko przycisk żeby szyberdach "zmienił pozycję"? [ wiadomość edytowana przez: jerico dnia 2007-01-16 19:10:18 ]


musisz trzymać aż do skutku. W szybkach el. są stosowane moduły impulsowe, ale raczej w nowszych i bogatszych wersjach.
Co do sterowania szybrem to chyba najprościej byłoby pozakładać krańcówki na szyber i niemi wysterować moduł.
  
 
Ożywiem temat.
Czy ktoś ma założone elektryczne domykanie szyberdachu
  
 
UP!
Może ktoś założył domykanie szyberdachu!!
Czyżby to było niemożliwe