Guy Croft odpowiedział...

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
wysłałem pytanko do Guy`a Croft`a
"do ilu mm mogę rozwiecić cylindry w 2.0 DOHC?
czy 86.4 mm jest możliwe?"

odpowiedział , że najwięcej ile zrobił to 86mm

odpowiedz przyszła już na następny dzień!!!

spoko facet
  
 
Gratuluje nowych kontaktów!!
  
 
Wszystko zależy od stopnia dłubnięcia motora. Przy lekkich modyfikacjach to i 87,25 mm można zrobić. Warto wtedy zwiększyć komorę spalania i ok 1-1.5 mm splanować blok, co da "lżejsze" życie uszczelce pod głowicą. Silnik powyżej 180 KM nie powinien mieć więcej, jak 86 mm. Przy doładowaniu nie powinno się przekraczać 85,3 mm. Oprócz tego, strasznie ciężko jest do turbo dostać profi uszczelkę (a jaka cena!).
  
 
Yaninnya a wiesz może jaki wymiar mają tłoki 2.0 DOHC od osi sworznia do górnej płaszczyzny tłoka a jak to jest w Bravo 1.6 16V?

bo mam dobre tłoki od bravo(86.4mm) i będę próbował je wcisnąć w 2.0 DOHC

może próbować wymienić tuleje? mam też te od bravo...
  
 
A ja musze powiedziec ze Guy to nie taki spoko gość, jak ja sie spytalem o metode szkiełkowania to do dzis nie dostałem odpowiedzi

Ireq ktory pojawia sie na pasie w Krakowie albo Ładą albo Fiteam 125 rozwiercił DOHC do 2138ccm a tłoki zaporzyczył od forda taunusa/ sierry 1.6 OHC 87mm
  
 
dzięki Koniu!

teraz mam na twarzy pełny optymizm

zabieram się do rozbiórki obu jednostek
toż to będzie dopiero mezalians...

ciekawe ile to da KM?
  
 
O ile w moje stare zapiski nie wkradł się jakiś błąd, to od osi sworznia do denka tłoka w 1.6 16v jest 33,5 mm , a w 132 C2.000 jest 37 mm. o ile dobrze pamiętam tłoki z 1.6 16v nie mają kieszeni na zawory, więc są dobrym materiałem do przeróbki (trzeba je zrobić samemu). Różnicę w wysokości tłoków można wyrównać innymi korbami (chyba 1.8 miał korby dłuższe o 5 mm, ale sprawdź). Na pewno inne są średnice sworzni i o ile skleroza mnie już na dobre nie zaatakowała to inaczej były one ustalane w tłoku/korbie. No ale ze wszystkim można sobie poradzić. Zauważ jednak że płaszcz tłoka w 1.6 16v jest ok. 35% krótszy, a wykorbienie wału mniejsze o 11,3 mm - nie wiem czy tłok nie będzie się "przewracał" w cylindrze.
  
 
Aaa!!! Zapomniałem dodać, że na www.131abarth.com jest iformacja, że komuś udało się zrobić 88 mm, ale na jak długo niewiadomo.
Z tłokami z fordowskiego silnika Pinto to nie jest tak hop-siup. Są wyższe, mają inny sworzeń, itp. Pchnę maila do Burtona, czy są do Pinto 1.6 odprężone nadwymiary. Jak mi coś odpowie, to dam znać.