Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
Talus TOYOTA DRIVER Carina E / Evo '07 Mielec | 2007-01-17 17:19:48 według producenta:
Cari E '96 1.8 16V moc maksymalna to 79 kW (107KM) przy 5600 obr/min ; max moment obrotowy 150 Nm przy 4600 obr/min Ale w sumie np. na tej fajnej stonce są odpowiednie zestawienia ![]() no chyba, że ktoś dokonał jakiejś modyfikacji... fajnie można by porównać Może jakiś super znawca nie jestem, ale jadąc ok 5000 obr to chyba się szybciej zarżnie silnik (szczególnie na zimnym), a spalanie też nie będzie za niskie... Przecież nawet w teorii przy zdawaniu na prawo jazdy (przynajmniej kiedyś) definicją ekonomicznej jazdy było utrzymywanie najwyższego możliwego biegu przy jak najniższych obrotach (dobrze pamiętam ![]() ![]() Na ten drugi temat nie odpisze, bo mi się nie chce kopiować tego samego tekstu ![]() [ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2007-01-17 17:21:05 ] |
gulonus Olsztyn | 2007-01-17 23:53:33 OK - znowu będę jeździł normalnie ![]() A z tymi nitonometrami to chodzi generalnie o to, że im więcej ich mam i przy niższych obrotach tym lepiej i auto ma lepszy zryw ??? Bo na tej właśnie fajnej stronce wyczytałem, że np. Corolla VII 1,4Xli ma 111Nm, a przyśpiesza o ponad 2 sekundy wolniej od mojej starletki, która ma 101 Nm. Niesety autor nie podał na tej stronie przy jakich obrotach Corolla osiąga te 111Nm. |
CzapCzap T E L E T U B I Ś | 2007-01-18 00:12:01
No niby tak ![]()
Stosunek mocy do masy tez sie liczy. corolla jest duzo ciezsza Tez fajny artykul o memencie i mocy [ wiadomość edytowana przez: CzapCzap dnia 2007-01-18 00:13:40 ] |
marcinm TOYOTA MANIAK ... | 2007-01-18 02:03:46 auto : wiadomo co ![]() Fabryka : Moc: 136 KM @ 5400 RPM Moment : 196Nm @ 4200 RPM Smutna rzeczywistość ( 5 czerwca 06 Pb/LPG ) Moc : 128KM@4910 / 125KM@5150 Moment : 201Nm@3960 / 197Nm@4000 Smutna rzeczywistość II ( 22 sierpnia 06 Pb/LPG ) Moc : 125KM@5210 / 121KM@5510 Moment : 186Nm@4250 / 178@4240 jak się odkuję to się znowu wybiorę na hamownię, bo już doprowadziłem auto na tyle do ładu po gaziarzach, że jest szansa na całkiem przyzwoity wynik... bo drugi nie napawa optymizmem ![]() jeszcze co do teorii... liczy się w jakim zakresie obrotów mamy jaki moment... co mi z tego że mi wyszło przy pierwszym pomiarze 201 Nm, jeśli było to w zakresie 3900 do 4000 obrotów ??? bardziej ważne jest to że mam cały czas powyżej 180 Nm w zakresie 2000 - 5500 -> wykres gdzieś w moim wątku był... pzdr pzdr |