MotoNews.pl
  

Moment obrotowy twojego auta - wpisujcie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Toyota Starlet 1.3Xli 12V:

moc maksymalna to 75KM przy 6000 obrotów
101 Nm przy 4800 obrotów.

Jak oceniacie elastyczność? Powiniennem jeździć w granicach 5000?
Podobno wtedy spalanie jest najbardziej opytmalne...
  
 
według producenta:

Cari E '96 1.8 16V

moc maksymalna to 79 kW (107KM) przy 5600 obr/min ;
max moment obrotowy 150 Nm przy 4600 obr/min

Ale w sumie np. na tej fajnej stonce są odpowiednie zestawienia
no chyba, że ktoś dokonał jakiejś modyfikacji... fajnie można by porównać

Może jakiś super znawca nie jestem, ale jadąc ok 5000 obr to chyba się szybciej zarżnie silnik (szczególnie na zimnym), a spalanie też nie będzie za niskie...
Przecież nawet w teorii przy zdawaniu na prawo jazdy (przynajmniej kiedyś) definicją ekonomicznej jazdy było utrzymywanie najwyższego możliwego biegu przy jak najniższych obrotach (dobrze pamiętam ).


Na ten drugi temat nie odpisze, bo mi się nie chce kopiować tego samego tekstu


[ wiadomość edytowana przez: Talus dnia 2007-01-17 17:21:05 ]
  
 
Cytat:
2007-01-17 15:54:23, gulonus pisze:
Toyota Starlet 1.3Xli 12V: moc maksymalna to 75KM przy 6000 obrotów 101 Nm przy 4800 obrotów. Jak oceniacie elastyczność? Powiniennem jeździć w granicach 5000? Podobno wtedy spalanie jest najbardziej opytmalne...



Nie jezdzij caly czas na 5000 rpm
Jak chcesz ekonomicznie to rozpedzaj sie nie za wolno i nie za szybko czyli dosc dynamicznie i potem jezdz sobie na najwyzszym biegu. Chodzi o to ze jak sie rozpedzasz mulasto to za nim osiagniesz predkosc to ci opieprzy wiecej paliwa niz jakbys to zrobil szybciej,(bylo o tym w tv i artykulach)
A jezdzij na najwyzszych biegach, tylko z umiarem czyli zeby mial sile hehe , 2500 rpm to takie minimum w benzynie zeby sobie podrozowac . Zreszta wyczuj autko.



A ja tak:

140Nm/4400rpm
101KM/5800rpm

W spokojnej jezdzie sobie zmieniam biegi przy 3000rpm , tak go sobie wyczulem optymalnie.
  
 
OK - znowu będę jeździł normalnie

A z tymi nitonometrami to chodzi generalnie o to, że im więcej ich mam i przy niższych obrotach tym lepiej i auto ma lepszy zryw ???

Bo na tej właśnie fajnej stronce wyczytałem, że np. Corolla VII 1,4Xli ma 111Nm, a przyśpiesza o ponad 2 sekundy wolniej od mojej starletki, która ma 101 Nm. Niesety autor nie podał na tej stronie przy jakich obrotach Corolla osiąga te 111Nm.
  
 
Cytat:
2007-01-17 23:53:33, gulonus pisze:
OK - znowu będę jeździł normalnie A z tymi nitonometrami to chodzi generalnie o to, że im więcej ich mam i przy niższych obrotach tym lepiej i auto ma lepszy zryw ???



No niby tak

Cytat:
Bo na tej właśnie fajnej stronce wyczytałem, że np. Corolla VII 1,4Xli ma 111Nm, a przyśpiesza o ponad 2 sekundy wolniej od mojej starletki, która ma 101 Nm. Niesety autor nie podał na tej stronie przy jakich obrotach Corolla osiąga te 111Nm.



Stosunek mocy do masy tez sie liczy. corolla jest duzo ciezsza


Tez fajny artykul o memencie i mocy


[ wiadomość edytowana przez: CzapCzap dnia 2007-01-18 00:13:40 ]
  
 
auto : wiadomo co

Fabryka :

Moc: 136 KM @ 5400 RPM
Moment : 196Nm @ 4200 RPM

Smutna rzeczywistość ( 5 czerwca 06 Pb/LPG )

Moc : 128KM@4910 / 125KM@5150
Moment : 201Nm@3960 / 197Nm@4000

Smutna rzeczywistość II ( 22 sierpnia 06 Pb/LPG )

Moc : 125KM@5210 / 121KM@5510
Moment : 186Nm@4250 / 178@4240

jak się odkuję to się znowu wybiorę na hamownię, bo już doprowadziłem auto na tyle do ładu po gaziarzach, że jest szansa na całkiem przyzwoity wynik... bo drugi nie napawa optymizmem

jeszcze co do teorii... liczy się w jakim zakresie obrotów mamy jaki moment... co mi z tego że mi wyszło przy pierwszym pomiarze 201 Nm, jeśli było to w zakresie 3900 do 4000 obrotów ???

bardziej ważne jest to że mam cały czas powyżej 180 Nm w zakresie 2000 - 5500 -> wykres gdzieś w moim wątku był...

pzdr

pzdr