Śmieszny szum

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Podczas wlączenia wzmacniacza slychac szum ktory jest glosniejszy im wieksze obroty ma silnik.
Czy to wina wzmacniacza czy moze podłączenia ?
+ jest z akumulatora zaś - do klapy z tyłu, sygnał przez 2 chincze.
Wzmak to jakis hawk no name ale wczesniej grał dobrze
przez jakies polroku lezal w domu poo tym jak mi radio gwizdneli a pozniej nie chcialo mi sie podłączać a teraz slychac dziwne dzwieki
  
 
- do klapy z tyłu.
a co to za wynalazek?
  
 
wyciągnij czincze, podłacz na krótko(czyli plus do rem) i sprawdź jak się zachowa. jesli będzie gwizdał to wina wzmaka lub podłączenia

jesli wzmak no name to stawiam na niego jako najsłabsze ogniwo, filtry padły albo masy mu brakuje,

Spróbuj zrobić dodatkową mase na zmaku, krótki kabelek od czincza do obudowy wzmaka, czasem pomaga.

W sumie najlepiej jakbyś spróbował inny wzmacniacz podłączyc na próbę.

Pozostaje jeszcze kwestia złego podłączenia, gwizdów z alternatora, przebicia WN itd. (alternator zazwyczaj słychac jako gwizd, a przebicie jako takie cykanie)

Zazwyczaj jednak jest to wina wzmaka, ale to tylko hipoteza
 
 
1) wzmak musi byc tak zamocowany zeby jego obudowa nie dotykala karoserii , nawet poprzez sruby.
2) Kable RCA musza isc z dala od kabli zasilajacych. Wyjmij RCA na wierzch i podwies je na zaglowkach foteli, podlacz pod wzmaka i zobacz czy swiszczenie ustapi.
3) jezeli masz koncowki RCA demontowalne to zobacz czy ekranowanie nie odlutowalo sie od koncowek
4) kable RCA jezeli juz musza przechodzic obok przewodow zasilajacych (np. pompe paliwa) to niech leza wobec siebie pod katem 90st tzn. maja sie przecinac a nie lezec rownolegle.
5) Sprawdz czy zlaczki RCA wychodzace od radia nie dotykaja gdzies karoserii jak wsadzasz radio na miejsce - najlepiej zaizolowac.
6) W 90% przypadkow wystarczy pociagniecie masy od wzmaka prosto z aku.
7) jezeli to nie pomoze to trzeba zobaczyc czy inny wzmak tez swiszczy przy twojej instalacji jezeli nie to trzeba szukac nowego wzmaka.
Pozdrawiam
Kamyk
  
 
Kamykgdy a co ty za bzdury wypisujesz?!? Wzmacniacz może być bez żadnych skutków ujemnych przymontowany do masy pojazdu.
Radio samochodowe, każde co do sztuki, ma masę na obudowie. Więc izolowanie radia od masy pojazdu, to bzdura. Wystarczy popatrzeć na przewód antenowy, którego gniazdo jest wlutowane/przykręcone do obudowy radia, a ekran anteny jest połączony z masą pojazdu w miejscu przykręcenia podstawy anteny do karoserii.
Zakłócenia w układach ze wzmacniaczem biorą się najczęściej z powodu powstania pętli mas. Gdzieś jest problem z masą i zaczyna ona płynąć poprzez przewody. Musisz dokładnie sprawdzić stan mas na wzmacniaczu, radiu (sprawdzić, czy masa na radio nie idzie przypadkiem tylko po antenie). Masę do wzmacniacza możesz wziąć z karoserii. Pamiętaj jednak o dobrym kontakcie przewodu z karoserią (zedrzyj lakier).
Podmień przewody sygnałowe. Nowe podepnij na krótko: przerzuć je między radiem a wzmakiem i wtedy posłuchaj. A jak i to nie pomoże, to kup filtr - separator mas. Pomaga w 90 % przypadków.