MotoNews.pl
  

Jakie skutki przy rozerwanej osłonie gumowej przegubu półosi

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Chodzi o ta przy kole, bo teoretycznie to łożysko jest same w sobie zamkniete i osłonięte -generalnie jakie mogą byc nastepstwa dłuższej jazdy na rozerwanej osłonie?



[ wiadomość edytowana przez: art13 dnia 2007-01-22 12:30:45 ]
  
 
zniszczysz przegub - wymień tą osłonę najszybciej jak się da
  
 
Polecam wymiane osłony od razu, bo zanieczyszcenia przegubu spowoduja jego nieodwracalne uszkodzenie w postaci stuków podczas jazdy,a koszt osłony to góra do 30 zł
  
 
Cytat:
2007-01-22 12:32:07, zeberko pisze:
Polecam wymiane osłony od razu, bo zanieczyszcenia przegubu spowoduja jego nieodwracalne uszkodzenie w postaci stuków podczas jazdy,a koszt osłony to góra do 30 zł



Dokładnie, małe koszty więc radziłbym wymienić od razu. Później koszty są już większe
  
 
Właśnie mam już takie jakby podwójne furgotanie, myslałem ze to moze półośka, ok jade natychmiast do sklepu i kupuje 2 szt. do wymiany.

Długo sie wymienia taką osłone i czy można to sobie w jakiś sposób uprościć bo kanał bede miał dopiero w środe wiec teraz moge jedynie na parkingu.
  
 
Jeszcze jedno szybkie pytanie: Jesli już jest za późno to ile mnie ta historia bedzie kosztować? -pytam w opcji z uszkodzonym przegubem bo nie wiem ile tak już jeżdze, osłonka jest rozerwana na miedzy 1/3 a 1/2 całego obwodu
  
 
cena przegubu w zależności od firmy około 100-150zł

co do roboty to da radę bez kanału
  
 
montaż - włala
  
 
Kupiłem 2 szt

Myślałem, że to mniej zachodu ale widze tez że bez ściągacza sie nie obejdzie.

Slawas, Opal i Mako dzieki serdeczne za pomoc

ps Slawas fajna masz stronke
  
 
Dopytam tylko, czy piski które czasami wcześniej słyszałem mogą dochodzić z przegubu właśnie?
Jakie są wogóle objawy uszkodzonego przegubu?
  
 
Uszkodzony przegub(do wymiany) pyka, strzela kiedy ruszasz ze skręconymi kołami.
  
 
Skręć koła na maxa w jedną stronę i rusz powoli. Potem to samo w drugą stronę. Jak słyszysz trzaski lub takie dziwne "chrobotanie" to znaczy, że przegub jest do wymiany...
  
 
Cytat:
2007-01-22 12:42:29, art13 pisze:
Długo sie wymienia taką osłone i czy można to sobie w jakiś sposób uprościć bo kanał bede miał dopiero w środe wiec teraz moge jedynie na parkingu.


Witam
- Ja wymieniałem w garażu bez kanału.
- Problem miałem z wyjęciem sworznia wahacza (tak to się chyba nazywa)
- Potrzebne szczypce do rozciągania pierścieni Seegera. U mnie był pierścień ale nie miał "oczek" na szczypce. Rozklepałem końcówki szczypiec aby rozciągnąć pierścień. Dodatkowo coś do ściśniecia opaski zaciskowej (obcęgi lub szczypce z końcówkami jak do obcinania = cienkie i płaskie).
- Nie odkręcałem końcówki drążka kierowniczego.
pozdrawiam
Arturek

-----------------
Był Escort i Focus
  
 
Dzięki wszystkim za hep line, jutro bede testował Wymienie w środe bo będę miał warunki ale jutro jeszcze napakuje tam smaru i zakleje prowizorycznie taśmą.
  
 
Qrna robiłem dzisiaj przez 4 godziny i kiszka, ze wszystkim sobie poradziłem poza sworzniem wahacza

Jak go ściągaliscie?
Ja go sciagałem na odkreconym kole i podlewarowanym autku, sworzen sie poluzował i nawet troche ruszał w góre i dół tylko wahacz nie chciał odejść w dół.

Co zrobić żeby wahacz zszedł w dół? przy założeniu że sworzeń luźno trzyma i może bez oporu wyjść.
Moze spróbowac na przykręconym kole?
Wtedy spręzyna amortyzatora sie ściagnie i wahacz nie bedzie przez nią naciskany w dół.
  
 
Ja go traktuje delikatnie uderzając w drewienko młotkiem i nie ma problemu, zawsze schodzi
  
 
Matizmat u mnie tez się poluzował tylko nie wiem jak odciągnąć wahacz w dół żeby go rozszczepić z przegubem

ok juz wiem: wahacz się ściąga odczepia przy nie odkręconym kole, za mało miałem wczoraj czasu i troche spanikowałem



[ wiadomość edytowana przez: art13 dnia 2007-01-25 14:20:07 ]
  
 
ja wyciagalem wahacze przy zdjetych kolach...