Apetyt na olej

Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,
Dziś straciłem zapał do jazdy i jakichkolwiek modyfikacji mojego essiego.
Od wymiany oleju zrobiłem 700 km, postanowiłem sprawdzić olej i okazało się że ubyło około 0,5 litra ( pierwszy raz sprawdzałem trzy dni po wymianie i było ok ) bryka według książki serwisowej ma przejechane 200000 km (myślę że może to być autentyczny stan ponieważ wpisy pasowały do naklejek serwisowych i wnętrze nie wskazuje na większy przebieg tj.: nie wytarta kierownica i pedały siedzenia w idealnym stanie itd.)
Mam pytanie słyszałem że eskorty z silnikiem 1.6 16V mają to do siebie że po około 200000 tyś km zaczynają brać olej z powodu jakiś gumek na popychaczach czy jakoś tam (nie znam się na tym) czy ktoś miał już taki problem i czy wymiana tych gumek zniweluje apetyt na olej ? Z jakimi kosztami jest to związane ?
pozdrawiam

Chyba mówisz tutaj o pierścieniach tłokowych lub ouszczelniaczach zaworów. Tylko tamtędy może uciakać olej. No chyba że gdzieś Ci wycieka ?

a nie dymi Ci na niebiesko z rana i/lub na bialo przy przegazowaniu?

pierścienie tłokowe to chyba raczej nie 0,5 litraq na 700km tamtędy na pewno nie pójdzie tyle proponuje sprawdzić czy gdzieś nie cieknie spod uszczelek jest tez możliwość że przepuszcza na uszczelniaczach zaworów (tak jak pisałeś) ale wtedy by Ci olej z tłumika wyrzucał i dymił na niebieski.U mnie w esie 1,6 8V EFI bierze tak z litr na 10 tyś przebieg 200 tyś

wycieków na 100% nie mam a z dymieniem nigdy nie zwracałem uwagi jutro sprawdze
pozdrawiam

siemka
wczoraj chciałem przebić się przez wielką zaspe i moja bryczka powiesiła się
ale dzięki temu wiem ze z rury wydechowej pluje olejem na śniegu z tyłu zrobiło się czarno
mam pytanie ile będzie kosztować wymiana uszczelniaczy i czy trzeba będzie zdejmować głowice??silnki 1.6 16v zetec

pozdrawiam

Cytat:
2007-01-30 19:29:59, koziolek400 pisze: