| Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
chemik333 LOB MEMBER saab9-5, F650CS Warszawa | 2007-01-24 22:15:54 Sprawdz kody bledow, oraz przydaloby sie sprawdzic swiece zarowe. |
yogikrakow Omega tzw. C 2.5TD Janów Lubelski / Kraków | 2007-01-25 07:58:02
Szybkie gaszenie po zapaleniu może mieć związek z immobiliserem. Spróbuj uruchomić samochód zapasowym kluczykiem a jak nic to nie da to może w pamieci błędów coś siedzi. Sprawdź spinaczem. |
Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2007-01-25 10:27:22 Przyczyn może być wiele, więc trudno tu cokolwiek konkretnego doradzać. Miałem taką sytuację zimą, przed wymianą rozrządu. Straszyli mnie, że silnik nie ma kompresji, pompa pada itp. zasmucające wieści.
Dolałem do ropy Kleen-flo (zimowy dodatek czyszczący/smarujący/ zapobiegający wytrącaniu parafiny itp). Kupuję go od dwóch lat (biała plastykowa butelka 150 ml chyba teraz ~8 zł kosztuje) i zawsze troszkę dolewam przy tankowaniu bez względu na porę roku. Po dodaniu tego specyfiku (ze względu na mrozy), nie miałem już problemów z odpaleniem (gaśnięciem). Może to przeczyściło syf w układzie paliwowym. Latem na miesiąc zrezygnowałem z tego dadatku i po zatankowaniu "na trasie", nie chciał odpalić. Ropa była tak ch...a, że 4 min męczyłem, żeby odpalił, tak samo było rano po podróży. W końcu dodałem ten środek i objawy przeszły. Zaznaczam, że nie jestem w jakikolwiek sposób związany z firma produkującą/sprzedającą ten uszlachetniacz, ale być może warto spróbować... a nuż pomoże. Nie mniej jedank, trzeba szybko wykluczyć brak paliwa w pompie, bowiem takie kręcenie szybko może doprowadzić do jej zatarcia. Na początek proponuję jeszcze chwilę kręcić rozrusznikiem, po tym jak silnik "załapał" za pierwszym razem (~3 sek). Z innych zasłyszanych objawów, będących przyczyną gaśnięcia diesla tuż po odpaleniu to: - przede wszystkim sprawdzić błędy na kompie... - świece żarowe padają, - zawieszanie zaworu na pompie, - zbadać obudowę filtra paliwa, przewody przelewowe wtrysków, - pompa w zbiorniku zawiesza sie/przyciera/rozszczelnia się (sprawdzić czy rano słychać jej buczenie z tyłu). Silnik zimą należy odpalać tuż po ustaniu jej "buczenia". - nieszczelności w układzie paliwowym (mogą pojawić się czasami tylko na zimnym silniku), - nastawnik na pompie zawisza się przez zanieczyszczenia, - wyrobiony rozrząd (wyciągnięty łańcuch rozrządu), - sprawdzić ciśnienie oleju (?), - czujnik temperatury silnika walnięty, - zasyfiony olejem dolot powietrza do i w kolektorze ssącym, no i inne mniej lub bardziej prawdopodobne przyczyny ![]() |
Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2007-01-25 13:25:31 Też tankuję na shellu...
Objawy, wstępnie mogą wskazywac na wyciągniety rorząd albo na świece żarowe... ble, ble W Kielcach jest specjalista od tych silnków - jadąc w stronę Morawicy, ulicą Ściegiennego, przed betonowym słoniem - skręcić ul. w lewo (~100m po prawej stronie tejże ulicy, domek jednorodzinny... przed warsztatem będą stały samochody). Popatrzy, oceni, podpowie. Polecam. |
eisvogel Monachium | 2007-01-25 19:42:28 A od jak dawna sa takie objawy i czy zaczelo sie to z dnia na dzien, czy jakos stopniowo? |
Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2007-01-26 08:49:22 Kolega sam się przekonał jak omijają z daleka mechanicy temat diagnostyki/naprawy tego silnika.
Miejmy wielką nadzieję, że to będą tylko zużyte świece. Takie falowanie obrotów po odpaleniu wskazuje, jak już wspominałem na zużyty rozrząd (jak u mnie). Tak się dzieje standardowo przy ~200 tyś km przebiegu. Koszt takiej wymiany z częsciami, to około 1500 zł. Można temat wrzucić na wyszukiwarkę forum, dużo było o tym pisane. Przypominam tylko, że przy takiej wymianie, dla zmniejszenia późniejszych kosztów, warto zająć się również pompą wtryskową, alternatorem i innymi częściami łożyskowanymi. Do czasu ustalenia przyczyny, przeciwdziałając zatarciu pompy przy takim "kręceniu" oraz dla zwiększenia efektu odpalania, proponuję jednak wlać ten kanadyjski dodatek (nie zawiera teflonu i innych pseudonaprawczych - uszczelniających związków). Na pewno nie zaszkodzi, a pomoże, zgodnie z przetestowanym zastosowaniem na tamtejsze zimy. Był dostępny w sklepie z filtrami obok "Skody" na ul. Żytniej - schodkami w dół. Jak nie wyda się to herezją, że tak można było robić w starych mercedesach, prócz ww. można dolać na pełny bak 0,5l mixolu... ta... to też oczywiście dla "dobra pompy". ![]() [ wiadomość edytowana przez: Beny_2_5_TDS dnia 2007-01-29 07:54:52 ] |