Problem ABS

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Abs sobie pięknie działał, a dziś spadł pierwszy śnieg, pomyślałem więc ze trzeba będzie poćwiczyć troszkę na placu. Zabrałem moją omege na duży parking i poćwiczyłem. W pewnym momencie zobaczyłem ze pali się kontrolka ABS. Wiec samochód OFF i ponownie ON, kontrolka zgasła ruszyłem jakieś 2 m i kontrolka się zapaliła. Pomyślałem ze może któryś czujnik się zapchał śniegiem. Wiec pojechałem do garażu i zostawiłem ome na troszkę odtajała 2 metry i błąd. Co robić? Szukałem ale bardzo mało jest o ABS-ie. moja oma to 20, 16V 1994 r POMOCY
  
 
Zobacz tutaj
 
 
znalazłem jeszcze coś takiego

ABS pinów A i K w złączu diagnostycznym

12 - Rozpoczęcie procedury odczytu pamięci usterek / Brak błędów
16 - Zawór elektromagnetyczny przedniego lewego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
17 - Zawór elektromagnetyczny przedniego prawego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
18 - Zawór elektromagnetyczny tylnego obwodu hamulca - uszkodzenie zaworu
19 - Przekaźnik zaworu - napięcie zasilania<5V w czasie>20ms
25 - Prędkość kół zębatych - nieodpowiednia ilość zębów lub wymiar koła
35 - Przekaźnik pompy - uszkodzony przekaźnik lub obwód przekaźnika
37 - Włącznik świateł STOP - uszkodzenie włącznika lub w obwodzie włącznika
39 - Czujnik przedniego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
41 - Czujnik przedniego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
42 - Czujnik przedniego prawego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
43 - Czujnik przedniego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
44 - Czujnik tylnego lewego koła - brak lub słaby impuls z czujnika
45 - Czujnik tylnego lewego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
46 - Czujnik tylnego prawego koła - brak lub słaby sygnał z czujnika
47 - Czujnik tylnego prawego koła - uszkodzony czujnik lub obwód czujnika
48 - Zasilanie pojazdu - napięcie zasilania niższe niż 9,4V


czyli zwieram A i K zszywaczem biurowym i wiem gdzie szukać chyba

Ale czy w moim złączu diagnostycznym znajdę te piny A i K by coś nie naniemszać

[ wiadomość edytowana przez: irekwielki dnia 2007-01-24 22:12:28 ]

[ wiadomość edytowana przez: irekwielki dnia 2007-01-24 22:12:49 ]
  
 
obstawiam padnięty któryś lub któreś czujniki,odepnij kostkę przy czujniku i zmierz omomierzem , nowy ma ok 1,6oma,sprawdź jaką wartość pokazują Twoje.Jeśli różnica pomiędzy nimi będzie znaczna to będziesz mial przyczynę.
  
 
irekwielki, to nie takie proste, dużo omeg A nie ma połączonych kompów ABS i motronic, a to to są błędy z Motronica, normalna metoda na zszywacz.
I pozostaje pomiar ręczny,
  
 
W moim wozie pin K w z.d. puściusi jak bęben Rolingstonsów.
Cytat:
dużo omeg A nie ma połączonych kompów ABS i motronic



[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-01-25 18:41:53 ]
  
 
W/g schematu jaki posiadam omega A była wyposażana w abs Bosch 2 S (86-94) i nie posiada on (nie widzę na schemacie) pinu z diagnostyką. Już dawno wzbudził moją ciekawość sposób "ręcznego" odczytu pamięci sterownika abs, ale po rewizji złącza diagnostycznego stwierdziłem brak pinu K.
Przypuszczam, że była stosowana nowsza wersja abs w wozach powyżej 90r.

ps. abs ze złączem diagnostycznym to Bosch 2EH (vektra A)


[ wiadomość edytowana przez: omegolotC30NE dnia 2007-01-25 20:53:39 ]
  
 
no ok ale ja mam omege B, i powiedźcie co zrobić z tym ABSkiem,
czy jest jakiś sposób na zdiagnozowanie tego w Omedze B
  
 
W Be abs są z diagnostyką , ale czy można je brać spinaczem diagnostycznym, to nie mam pojęcia (ten starszy do 98r komunikuje się chyba z ecu magistralą CAN, a ten nowszy to wogóle jakiś skąpy na schemacie)
  
 
W B jest zlacze cyfrowe od kilku gratow naraz Spinacz nic nieda
  
 
wiec nie zdiagnozuje abs w omede b bez kompa?
  
 
Się ciesz, że tylko kontrolka się pali. W moim autobusie komp pokładowy na czerwono wyświetla wielkie STOP i piszczy całą drogę. Myślałem środę rano, że go skopię. Ale odtajał i już nie piszczy na szczęście
  
 
Ale po dwóch dniach smigania bez ABS-u mam takie wrażenia że się lepiej hamuje. Poprawcie mnie, jeżeli żle myśle, ale abs w omedze b działa tak ze czuje ze autko traci przyczepność działa na wszystkie koła załączając pompe, a jezeli pozostałe 3 koła maja przyczepność, wtedy hamowanie jest mniej efektywne niż bez abs-u
  
 
Nie
ABS zmniejsza cisnienie na kole ktore ma uslizg.Jesli reszta nie jest zablokowana to ABS nic z tym obwodem nie robi.
  
 
Ale wiesz jestem prawie pewien ze bez abs hamuje sie lepiej, slyszalem ze nnowe absy maja taka funkcie ze działają tylko na jedno koło a stare na wszystkie, ale i tak zrobie ten abs bo kontrolka swiecąca to jedno, a sytuacje panikowe to 2
  
 
Przecież ABS to nie jest wspomaganie hamowania, nie ma polepszać tegoż tylko zapobiegać blokadzie kół w przypadku awaryjnego hamowania... to jest różnica.

Normalne jest to że przy włączonym ABS'ie osiągi w sensie długości drogi hamowania będą trochę gorsze niż niż bez ABS'u (zakładając że białkowa jednostka sterująca wykazywać się będzie ponadprzeciętnymi umiejętnościami zatrzymywania lądowych jednostek transportowych)
  
 
O skutecznosci ABS nad nieposiadaniem tego urzadzenia decyduja warunki drogowe Nieda sie jednoznacznie okreslic czy jest lepiej czy gorzej
  
 
Cytat:
2007-01-29 08:29:38, irekwielki pisze:
Ale wiesz jestem prawie pewien ze bez abs hamuje sie lepiej,



Nie wiem skąd taki wniosek. Kiedyś w Omie A padł mi w drodze abs i na najbliższym skrzyżowaniu czułem się jakbym chciał zastopować łódź podwodną, zero wyczucia punktu utraty przyczepności i Oma leeeeci i leeeci na zablokowanych kołach...
  
 
NO wląsnie cała sztuka na tym by tak dozowac siłe hamowania by nie zblokować kół. Jak będzie lodzik na drodze dotkniesz hamulca i poczujesz działanie abs-u, A bez abs-u czujesz za autko hamuje i nagle przestaje hamowac i leci do przodu, wtedy trza zmniejszyc nacisk na pedał hamulca, wszsytko ok jak masz sporo miejsca do hamowania, jak nie to jest lekka panika i hebel w podłoge, ale da sie to wytrenowac
  
 
Hehe, zasady hamowania to ja znam, tylko nie widzę poprawy po wyłączeniu absu.
Nie wiem dokładnie z czego to wynika (pewnie z tego że były "z założenia" konstruowane dla absu) ale hamulce są trudno dozowalne, punkt zerwania przyczepności trudno wyczuwalny. W innych samochodach nie miałem z tym problemu ale w Omie bez absu hamowało się tragicznie.