Diagnostyka silnika w czasie rzeczywistym.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zlozylem sobie calkiem fajny (i BARDZO sprytny) ukladzik do diagnostyki ALDL. Udalo mi sie nawiazac komunikacje z ECU. Napisalem programik ktory odczytuje podstawowe (narazie podstawowe parametry pracy silnika) tzn Obroty, lambda, TPS, temp, chlodziwa. Moze ktos z Klubowiczow zajmowal sie juz taka diagnostyka, albo posiada pelny opis FrameSetu dla odpowiedzi ECU?

Pozdrawaim
Kuba Kogut
  
 
proponuję Ci dac znak na forum tuning.info.pl tam jest kilku speców i temat pokładowych kompów był juz poruszany...
  
 
tam juz wiele razy pytalem ale wiekszosc osob dlubie przy OBD-2 (fuckin' VAG) a o ALDLu nie wiedza, ze jesli chodzi o amatorska diagnostyke ALDL to chyba jestem pionierem w Polsce...

Moze jak juz wykombinuje cos wiecej to ktos bedzie chetny do rpzetestowania tego mojego cuda diagnostycznego?

Pozdrawiam Kuba Kogut
  
 
Je jestem chętny! zawsze chodzilo mi po glowie zrobienie komputera pokladowego - spalanie, przewidywany zasieg itp - chcialem to zrobic na mikrokontrolerze - ale zatrzymalem sie na etapie projektowania plytki drukowanej - natomiast wiem jak obliczyc chwilowe spalanie i takie tam
  
 
el0!!!

SUPER!!!
chlopaki zrobcie cos razem, pokombinujcie a ja chetnie takie cos kupie..
napewno bedzie wiele chetnych na taka haldę!!!

biznes jak ta-lala!!!
  
 
i ja bym się dopisał do intereesu
  
 
Co do prostego kopmputerka do sprzedawała go firma KEL chyba , link jest na mojej stronie....
Tylko pytanie po co to wszsytko skoro ani nitro ani turbiny nie mamy...

PS. A mój przemęczony motorek juz zrobiony i chodzi jak zegareczek..
  
 
al0!!

no firma kel moze i dobra ale pewnie i cena w "Ojro"
a ja wole polski przemysl... QbA&OlO S.A

a pomiar kazdy sie przyda... przy niektorych doswiadczeniach
i odpowiedniej interpretacji wynikow mozna sie wiele zeczy nauczyc...
  
 
Chyba troche niejasno sie wyrazielem. To urzadzenie to tylko interface do laptopa albo innego komputerka. Podpinasz i na laptopie widzisz parametry pracy silnika. Dzis powinienem jeszcze wyprzedzenie kata zaplonu znalezc. Jak oprogramowanie bedzie gotowe, chetnie oddam do testow, wszelkie sugestie beda mile widziane. Jak narazie u mnie w Espero 1.5 DOHC soft BSWP, wszystko dziala bezblednie. Jakbyscie mieli jakies pytania to piszcie na maila.

Pozdrawiam
Kuba Kogut

Ps. Zdalem dzis ostatni egzamin maturki, zdalem ze srednia 4,6!!!!!!!!
  
 
Ok ja też może nieprecyzyjnie się wyrazilem ja chcialem zrobić microkontroler ktory mialby wszystkie interface'y na plycie - dlatego mi sie nie chcialo - natomiast jezeli podasz sygnaly po eresie to sa microkontrolery z wbudowanym rs-232 - nic tylko podpiac do niego wyswietlacz lcd i zaprogramowac - a to juz umiem zrobic - zawodowy informatyk sie klania
  
 
Ja też bym się pisał na to cudo.
Co do matury gratuluję !!!
  
 
Nie ma tak latwo, polutowac, podlaczyc, zaprogramowac i dziala. Trzeba zmac dokladny rozklad danych w strumieniu, ich rodzaj 16, 8 bit, factor, offset. Nie da sie tego rozwiazac ukladami za 15 zl. Dlatego testery serwiswe sa takie drogie. Moje rozwiazanie opiera sie na uzyciu laptopa jako interpretera ALDL i dlatego jest tansze i prostsze.

Pozdrawiam Kuba Kogut

ps. w jaki sposob chciales interpretowac dane aldl i jak chciales nawiazac transmisje?
  
 
Ja wcale nie chcialem bawic sie ALDL !!! Miałem pomysł i projekt takiego ustrojstwa ktore bierze dane analogowe - czujniki itp - przemiela to na cyfrówke, wkłada to do np motorolki, przetwarza i wywala na lcd... nikt nie myslal o podpieciu sie do sterownika silnika - a tam rzeczywiscie sa wszystkie dane - lacznie z napiecem akku, predkoscia samochodu, dlugoscia cyklu wtrysku (z tego liczy sie chwilowe spalanie i spalanie ogolne) - wiec majac te dane w postaci szeregowej (a to robi twoj interface) mozna na microcontrolerze zrobic to samo co zrobiles na pececie - chyba ze kod ma setki linii to wtedy dupa...ale zawsze mozna jezdzic z pecetem np takim laptopem za 200-300zł
  
 
O czym Ty do mnie rozmawiasz
  
 
Komputerek dobra sprawa. A co z wskazaniem zużycia gazu ?
  
 
mierzony jest czas otwarcia wtryskiwaczy - czy jedziesz na wodzie czy na oleju, czy na gazie liczy zawsze
  
 
Witam!
Jestem chętny do współpracy - student-praktyk pomiędzy 3cim a 4tym rokiem elektroniki na AGH Kraków. Projektowanie płytek, mikrokontrolery, itp nie stanowią problemu.
O podpięciu do kompa myślałem od dawna ale jakoś nie miałem odwagi bo troche droga to zabawka (ecu). Ale w grupie wzajemnej motywacji chętnie moge popracować. Praktycznie wszystko co robi pecet można zrobic na mikrokontrolerze - trzeba będzie wybrać tylko dostatecznie rozbudowany mikrokontroler. Bo wożenie laptopa w aucie to po pierwsze koszty (napewno dużo większe niż uC + LCD) a po drugie problemy z miejscem.
Do testów też jestem chętny - kebel sobie zrobie - potrzebny tylko kawałek softu interpretujący dane.

Cytat:
Nie da sie tego rozwiazac ukladami za 15 zl. Dlatego testery serwiswe sa takie drogie.



Tu akurat sie nie zgadzam - testery są takie drogie żeby ich każdy nie kupował - np w testerze do VWgroup (oryginalnym - taki rozbierałem) częsci są warte ok 20-30zł a reszta to cena zaporowa, zreszta tak jest ze wszystkim - oryginalny katalog części espero kosztuje ok 200 zł mimo, ze niema kolorowych zdjęc i jego wydanie nie jest zbyt drogie.
  
 
Cytat:
2003-05-29 22:53:17, OloW pisze:
mierzony jest czas otwarcia wtryskiwaczy - czy jedziesz na wodzie czy na oleju, czy na gazie liczy zawsze



Nic bardziej blednego!!!! Dawka jest odmierzana czasowo. Wiec przedkosc przepywu bedzie zalezec od gestosc, cisnienia i lepkosci, wiec Twoja teoria padla.... Sorki.

Co do testera OBD-2 (zapewne protokolu ISO, albo PNW) to jest ob o WIELE i po stokroc WIELE bardziej prosty w konstrukcji niz tester ALDL Protokol OBD-2 , E-OBD, i pochodne sa duzo prostse niz ALDL, wiec testerek tez bedzie prostszy.

Pozdrawiam

Kuba Kogut
  
 
Cytat:
Nic bardziej blednego!!!! Dawka jest odmierzana czasowo. Wiec przedkosc przepywu bedzie zalezec od gestosc, cisnienia i lepkosci



Posiadam komputerek z KEL'a i jeżdżę na gazie więc mogłem
to zaobserwować.
Ale pytanie moje w związku z tym do qbakog'a :
czy np. komputerki pokładowe montowane w innych
samochodach mierzą w/w przez Ciebie wielkości by
odmierzać faktyczne zużycie Pb przez silnik ?
  
 

Cytat:
Nic bardziej blednego!!!! Dawka jest odmierzana czasowo. Wiec przedkosc przepywu bedzie zalezec od gestosc, cisnienia i lepkosci, wiec Twoja teoria padla.... Sorki.





NIe zgadzam sie mam projekty takich urządzen, wiem jak podpinany jest KEL - znam teorie dzialania wtrysku silnika - cisnienie paliwa jest zawsze takie samo a jedynie redulowany jest czas otwarcia wtryskiwaczy - tak regulowana jest dawka paliwa do cylindrów - KEL też podpina się pod jeden z wtrysków - idea jest taka - zliczasz czas otwarcia wtrysku np w sekundzie (a jest tego sporo) dzielisz to przez ilosc paliwa i masz spalanie (moze nie dokladnie taki wzor ale chodzi o idee)