MotoNews.pl
10 Kierunek przepływu płynu w nagrzewnicy (173111/0)
  

Kierunek przepływu płynu w nagrzewnicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Jaki jest kierunek przepływu w rurce nagrzewnicy na górze? Pytam bo jest troche zimno w aucie a gazownia jest podpieta właśnie na górze, temperatura jest ok 90 szybko się zagrzewa termostat nowy jakieś sugestie jak bym musiał to przerobić to gdzie wpiąć oma A 2.0
  
 
Nie odpowiem Ci na to pytanie, tylko potwierdzę że we wszystkich autach które miałem , po załozeniu gazu zrobiło się zimno.

Nie wiem o co chodzi ale taka jest prawda.
  
 
Sewreyn - a z środkowego leci zimne czy ciepłe, jeśli zimne tak jak było u mnie to jest to do zrobienia bardzo prosto, ale jest trochę rozbierania. Kanał nadmuchu jest podzielony na połowe i leci bezpośrednio zimne na środek, trzeba zaślepić tą część będzie bajka. Ja teraz mam sałne w samochodzie a tak to powietrze schładzało układ i leciało letnie.

[ wiadomość edytowana przez: harison dnia 2007-01-28 17:01:47 ]
  
 
jakieś inne sugestie jak jest z dopływem i odpływem jeśli mam na dopływie parownik to bedzie zimno w środku jeśli na odpływie to nie ma znaczenia nagrzewnica dostanie pierwsza gorący płyn tylko który jest który dolny czy górny jes dopływem
  
 
górny to doplyw,ale jeśli dasz najpierw na nagrzewnicę a później na parownik to dłużej będzie się nagrzewał parownik i później automat będzie przełączał na gaz. Można też połączyć równolegle nagrzewnicę z parownikiem wtedy ciepły płyn będzie rozdzielany równocześnie na oba te urządzenia,jest to skuteczniejsze.
  
 
Powinno byc nagrzewnica>prarownik. Nagrzewnica pierwsza, i jest ciepło nawet. Równolegle to nie ma co kombinować, bo mniejszy opór stawia parownik i 80% płynu przez niego przelatuje. Miałem równolegle i tak właśnie było. Może gdyby pokombinowac z różnymi średnicamy wyjść z trójnika, ale po co. Szeregowo w omedze A jest dobrze.

Cytat:
Kanał nadmuchu jest podzielony na połowe i leci bezpośrednio zimne na sirodek, trzeba zaślepić tą częśći będzie bajka.


bardzo ciekawe jest to co piszesz. Rozjaśnij temat prosze. Juz dawno myslałem o takiej modyfikacji ale nie wiedziałem jak sie za to zabrać.

Teraz z środkowego też leci ciepłe?


pozdrawiam
  
 
Ja mam też równolegle wpięty parownik, i do póki nie zaślepiłem części kanału nadmuchu to do -7 było znośnie, ale poniżej to już zimno. Głowiłem się dlaczego leci tam zimne, więc wyciągnąłem całe sterowanie na zewnątrz, okazało się, że wlot powietrza z dmuchawy podzielony jest na połowę. Część idzie na nagrzewnice a część bezpośrednio na środkowy nawiew. Zaślepiłem górną część wlotu i teraz całość powietrza idzie przez nagrzewnice, i nie jest schładzane przez zimne powietrze które dostaje się do środka. Jak pisałem ja wyjąłem wszystko na zewnątrz, ale można to zrobić od strony podszybia wyjmując nadmuch. Pojawi się tam prostokątny wlot podzielony na połowę, wystarczy zaślepić górną część i będzie ok. Oczywiście mowa o wersji bez klimy. U mnie pomogło teraz mam tropiki i nie straszne mi mrozy, dużo szybciej około 1,5min. po odpaleni zaczyna lecieć cieplutkie powietrze
  
 
Przecież kratki na środku da się zatkać tym pokrętłem to nie leci zimne nimi, co ma wspólnego jakieś zatykanie, no chyba że zamykając dopływ zimnego do połowy nie wystudza tak nagrzewnicy ale też daje połowę mniej powietrza czyli wolniej leci z kratek
Druga sprawa dalej mam problem podłaczeniem, z pompy są wyjscia które jest od pobierania wody z układu a która podaje ją do nagrzewnicy itp czyli wyjscie wejscie. prosze o foto lub coś
  
 
Cytat:
Szeregowo w omedze A jest dobrze.

Przy takim wpięciu nagrzewnica musi być 100% sprawna, bo będzie parownik niedogrzany i spalanie w górę
  
 
Przecież kratki na środku da się zatkać tym pokrętłem to nie leci zimne nimi, co ma wspólnego jakieś zatykanie, no chyba że zamykając dopływ zimnego do połowy nie wystudza tak nagrzewnicy ale też daje połowę mniej powietrza czyli wolniej leci z kratek

A wlaśnie że ma, bo powietrze leci przez nagrzewnice a nie prosto z dworku do nawiewu i nie zmniejsza to wcale ilości strumienia podawanego, a tak połowa idzie na nagrzewnice a reszta zimna do kabiny. Oczywiście można zamknąć kratki, ale właśnie mnie to denerwowalo i zastanawialo czemu tam leci zimne a nie cieple, dla tego tak zrobiłem i cieszę się cieplem.Wstawił bym ci zdjęcia ale niestety nie wiem jak tu to zrobić
  
 
Cytat:
2007-01-27 15:25:06, seweryn80 pisze:
Druga sprawa dalej mam problem podłaczeniem, z pompy są wyjscia które jest od pobierania wody z układu a która podaje ją do nagrzewnicy itp czyli wyjscie wejscie. prosze o foto lub coś



odpal autko , zagrzej je , włącz nadmuch ciepłego powietrza do środka na full , odczekaj chwilę i porównaj dłonią temperaturę obu węży wchodzących do nagrzewnicy - na bank będzie czuć różnicę (ten zimniejszy to wylot )
  
 
harison wielkie dzięki. W poniedziałek sie za to zabieram, zobaczymy jak bardzo sie poprawi ogrzewanie w omie


pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: omegafan dnia 2007-01-27 22:36:25 ]
  
 
Nie ma sprawy, mam jakieś zdjęcia jak chcesz to na poczte ci wyśle
  
 
jak byś mógł to podeślij mnie rówież
  
 
dzięki za zdjęcia, jutro(poniedziałek) bede z tym działał-jak nie zmarzne w garażu. O efektach napisze wieczorem.

pozdrawiam
  
 
Rozebrałem całe podszybie, wycieraszki, silniczek wycieraczek, wentylator-z tym to było pełno kombinowania. Miałem w zasiegu ręki ten "otwór" którym wpycha sie zimne powietrze lecz niestety nie wymontowałem dolnej obudowy wentylatora(nie miałem pojęcia jak:/) i chyba nie da sie tego zrobić od zewnątrz. Przez to że nie była wymontowana do końca obudowa wentylatora miałem ten "otwór" przedzielony na dwie części. Nie wiedziałem czym zbyt zaślepić to i dałem ścierke. Szkoda że nie miałem tej całej dziury na wierzchu to bym jakoś fachowiej to zrobił.

OK. Efekty:
No czuć mocniejszy nadmuch i nie jest to napewno sugestywne odczucie.
Ze środkowego jeszcze lekko dmucha(ale nie jest to zimne powietrze tylko ciepłe)-czyli mam jakies nieszczelności w tym całym układzie.

Ps. grodz silnika(to co oddzeila kabine od silnika) mam czarną. Jest to w takim kolorze jak nowe elementy blacharskie ze sklepu. Troche dziwne to jest. Czy moze ten typ tak ma?

pozdrawiam
  
 
Najlepsze jest to ze przez srodkowy nawiew zimnym wieje tylko w wersjach bez klimy

Jak jezdzilem jeszcze kadettem to tam bylo to samo
W klubie sie zawsze smiali ze to taka klima dla ubogich
  
 
Postaram się w najbliższym czasie zrobić sesje zdjęciową jak to zrobić i czym. Ale najpierw muszę się wy chorzeć.
  
 
Chłopaki a Wy ciągle to samo i w kółko, wałkowaliśmy temat nawiewów środkowych i uszczelnienia okolicy nagrzewnicy żeby nie uciekało na boki w zeszłym roku i teraz widze znów temat wypływa.

Nie podam linka, bo mam Was dość Lenie Smierdzące... rozumiem jeszcze że newbiess... ale żeby stare wygi się tak dawały robić.


Na koniec:
Zrobienie ciepłego nawiewu ze środkowych krat wymaga rozbebeszenia całej konsoli środkowej (od środka) w której jest nagrzewnica i przebudowania za pomocą superglu i noża kanałów wnetylacyjnych w centralce.

Poszukajcie sobie schematu LENIE! w wyszukiwarce.

ps. a zatkanie wlotu szmatą lub gąbką jest szczelniejsze niż samymi klapkami i żaluzjami o wątpliwej szczelności

Reszta dyskusji w odpowiednim wątku - jeżeli znajdziecie
EOT
  
 
"Sołtys" Wysłany: 2005-12-26 09:10:38

"Rwa... może się powtórzę (skleroza), ale czekam na dobromira który dokona w prosty sposób przeróbki zimnego nawiewu środkowego na ciepły, no i zapoda foto w poradach. Dzięki temu takie wątki jak ten skończą się i wszyscy będziemy hepi. Ci co mają zimne sobie przerobią na ciepłe i będa jeszcze bardziej hepi"
-----------------------------------------------------------------------------
Postaram się w najbliższym czasie jeszcze raz na potrzeby LOBu rozebrać i udokumentować zdjęciami proces przerobienia środkowych nawiewów z zimnego na cieple.

"Poszukajcie sobie schematu LENIE! w wyszukiwarce."
Nic konkretnego nie przedstawiają te schematy.

A przerobienie z zimnego na cieple nie wymaga
"przebudowania za pomocą superglu i noża kanałów wentylacyjnych w centralce"tylko zaślepienie samego kanału, który doprowadza zimne na nawiew. Tyle, że przy samym wiatraku, co nie przeszkodzi w podawaniu zimnego latem.