MotoNews.pl
4 Panewki (17328/27)
  

Panewki

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
chałas przy 3,5 3 tys obrotów kolo z serwisu stwierdził że to panewki, wymienić same panewki czy też zrobić szlif wału. Proszę o pomoc i jaki tego koszt około. Ciśnienie jest git hyba, tzn na 3 garach po 11 i jeden 9,5 pierwszy
  
 
można bez szlifu ale po swoich ostatnich doświadczeniach kiedy tak zrobiłem to odradzam. Cieszę się że nie jest gorzej. Straciłem kasę na dwa komplety panewek bo jak rozebrałem pokrywy korbowodów i założyłem pierwsze panewki to sie okazało że wał już po szlifie i musze kupić nadwymiarowe panewki. Po poskładaniu okazało się ze cisninienie oleju spadło i tlucze sie silnik jeszcze bardziej i znacznie szybciej (juz na zimnym oleju). Po przebieugu ok. 500 km, cisnienie wróciło do poprzednich wartości ale zmian na lepsze to nie zauważyłem, a wrecz przeciwnie. Tak wiec odradzam, jak już robić to porządnie. Szlif wału kosztuje ok 150 + 100 za panewki, ale za to zrobione jak trzeba.
  
 
może ktoś ma pozytywne przeżycia z wymianą samych panewek??
  
 
Nie - mam za to pozytywne wrazenia po wymianie panewek razem ze szlifem - silnik chodził cichusieńko i ładnie sie wkręcał.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Chlopie rób jak należy odrazu całość czyli szlif i panewki.
I najważniejsze dopytaj chłopaków o dobrego mechanika żebyś nie musiał przechodzić tego co ja ........

Pamiętaj raz a dobrze
  
 
Tak jest. Nie odwalaj lipy - fakt że to kosztuje ale z efektu będziesz zadowolony.

-----------------
"Nigdy mnie nie zawiódł, nie zdradził ani raz.
To wspaniała jest maszyna, choć ma już ze 40 lat.
Fiacior mój to jest to, kocham go..."
  
 
Witam
Dokładnie szlif + panewki. Bo pózniej będziesz pluł sobie w brodę.
A SIRNAZGUL(gulgul) wie już coś na temat "hu....ych mechaników Tak więc autko oddaj w dobre ręce.

-----------------
--- Biały ---
ten zły admin
  
 
Jako, ze w bliskiej przyszlosci (bliskosc ta zalezy od czasu w jakim bede zdobywal gotowke ) przymierzam sie, a raczej musze wymienic panewki mam kilka pytan:

1) Czy wymienia tylko panewki glowne, czy razem z nimi nalezy (silnik ma 135 kkm bez remontu) wymienic pol-panewki (nie znam fachowej nazwy ) korbowodow?

2) Jaki jest koszt panewek (patrz pytanie nr 1)?

3) Jaki jest koszt wykonania szlifu walu korbowego?

4) Ile (orientacyjnie) kosztuje "robocizna" i co jeszcze trzeba przy tej "okazji" wymienic (rozumiem, ze olej, filtr ol., i uszczelke miski olejowej)

Z gory dziekuje za odpowiedzi (szczegolnie, konkretne i wyczerpujace ).
  
 
Lepiej zrobić od razu wszystko, tzn. cały remont.
Odstraszyć na początek może tylko koszt: 2-2,5tys zł.

Skąd wiesz np. w jakim stanie jest wałek rozrządu?

Wymiana tylko panewek głównych jest jak założenie po całym tygodniu pracy czystej śnieżnobiałej koszuli i wyjście do Kościoła. Krótkotrwały efekt niby jest ale nie na długo.
Jak już robić, to tylko KOMPLEKSOWO.

Jak brak kasy, to lepiej zaczekać.

Koszt panewek głównych nie przekracza 60zł
Koszt panewek korbowych również nie przekracza 60zł.

Szlif wału - nie pamiętam dokładnie ale coś pomiędzy 50 a 80zł - łacznie z rozbrokowaniem o oczyszczeniem kanałów olejowych.
Zresztą może okazać się, że szlif wału będzie niepotrzebny.

Przy "okazji" wymiana wszystkich uszczelek, uszczelniaczy i zrobienie głowicy - też uszczelniacze (zaworowe).
  
 
Cytat:
2003-06-02 11:37:36, Pusin1 pisze:
może ktoś ma pozytywne przeżycia z wymianą samych panewek??


No ja w sumie nie mam takich najgorszych,ale nie zrobiłbym już tak,skoro wszystko jest na wierzchu,to lepiej dorzucić parę złotych na szlif.Problem w tym jedynie,eby nie trafić na partacza.U mnie po wymianie było lepiej,jezdę juz tak 25 tys,ale to nie to,co szlif...
  
 
Cytat:
2003-12-30 01:48:47, Janio pisze:
...Przy "okazji" wymiana wszystkich uszczelek, uszczelniaczy i zrobienie głowicy - też uszczelniacze (zaworowe).



Co masz na mysli piszac "zrobienie glowicy"?
Uszczelniacze tez mam do wymiany (nie jest to chyba duzy koszt?).

"Pelny" remont na razie nie wchodzi w gre ($$$) , a panewki od dawna daja znac o sobie, i silnik strasznie opornie wkreca sie na obroty (tzn. nie wkreca sie ).
Ile w ocenie specjalisty (czyli Ciebie), musze wydac na zrobienie dolu+gory (czyli wszystkie panewki, szlif,uszczelniacze i to co jeszcze zwykle sie robi przy tej okazji, oczywicie z robocizna)?
Pytam poniewaz musze ustawic sobie budzet na najblizsze miesiace, a nie jest on zbyt duzy.
  
 
2.5 tys,to z lekka masakra,mnie włąśnie czeka szlif wału,ale po co mam robić cylindry,jak nie pali nic oleju,ma kopa i ogólnie oprócz panewek wszystko na oko jest ok
  
 
Cytat:
2003-06-02 11:37:36, Pusin1 pisze:
może ktoś ma pozytywne przeżycia z wymianą samych panewek??



Ja mam
  
 
Cytat:
2003-12-30 02:06:05, BolimA pisze:
Cytat:
2003-12-30 01:48:47, Janio pisze:
...Przy "okazji" wymiana wszystkich uszczelek, uszczelniaczy i zrobienie głowicy - też uszczelniacze (zaworowe).



Co masz na mysli piszac "zrobienie glowicy"?
Uszczelniacze tez mam do wymiany (nie jest to chyba duzy koszt?).

"Pelny" remont na razie nie wchodzi w gre ($$$) , a panewki od dawna daja znac o sobie, i silnik strasznie opornie wkreca sie na obroty (tzn. nie wkreca sie ).
Ile w ocenie specjalisty (czyli Ciebie), musze wydac na zrobienie dolu+gory (czyli wszystkie panewki, szlif,uszczelniacze i to co jeszcze zwykle sie robi przy tej okazji, oczywicie z robocizna)?
Pytam poniewaz musze ustawic sobie budzet na najblizsze miesiace, a nie jest on zbyt duzy.



Sama wymiana panewek to ok. 300-400zł - koszt materiałów razem z robocizną.

Zrobienie głowicy to właśnie owe uszczelniacze, poza tym weryfikacja gniazd zaworowych, dotarcie zaworów do gniazd no i oczyszczenie.
  
 

jezeli silnik nie bierze oleju to nie ma co ladowac kasy w remont .
roznica w kasie jest ogromna.
niewiem czy cie dobrze zrozumialem ale kompresja niema nic wspolnego z stanem panewek.stan panewek mozemy ocenic po cisnieniu oleju.
co najwyzej mozna wymienic pierscienie ale tylko na tym co ma 9,5 chociaz to jeszcze nie tragedia .ale sprawdz najpierw czy na tym cylindrze masz cale zawory bo moze tu jest przyczyna.
pozostalych 3 cyl bym nie ruszal.