MotoNews.pl
  

Brak ładowania a kontrolka ładowanie nie świeci w Ave Pomocy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam i proszę o podpowiedż bardziej doświadczonych bywalców forum. Mam następujący problem. Jeżdzę Ave 2.0D4D 2001. Stojąc w korku zauważyłem, że trochę przygasło mi podświetlenie zegarów. Dodałem gazu - nieco rozbłysło, ale nie jednostajnie silniejszym światłem, tylko zaczęło migotac: jasniej - ciemniej. Odpuszczam gaz - przygasa i tak w kółko. Kilka godzin później zauważyłem, że podświetlenie przygasło jeszcze bardziej, podobnie jak i światła. Niedługo potem zaświeciła się kontrolka od ABS, potem od poduszek, potem od ręcznego, potem wyłączyły się zegary (cały czas nie zaświeciła się kontrolka ładowania!). Dojechałem. Zmierzyłem: brak ładowanie, napięcie akumulatora 7,5V. Następnego dnia podładowałem akumulator i odpaliłem. Zmierzyłem ładowanie: 13,9V. Pojechałem do elektryka. Brak ładowania, napięcie aku: 12,3. Elektryk orzekł: regulator napięcia i powoli kończą się szczptki alternatora. Zawiozłem alternator do punktu gdzie został zregenerowany (wymieniony na zregenerowany). Odebrałem, sprawdzono przy mnie, dostałem pisemną gwarancję. Zawiozłem do elektryka - zamontował. Odpalił i... brak ładowania, nie świeci się kontrolka ładowania! Co to może byc? Proszę o pomoc!!!

[ wiadomość edytowana przez: warlock8 dnia 2007-01-27 21:49:50 ]
  
 
A napięcie bezpośrednio na alternatorze jest?
Wygląda to na jakieś przerwanie przewodu alternator-akumulator. Lampa braku ładowania zapala się chyba gdy z samym altkiem jest źle.

Poczekaj, może kolega Bigelektron Ci pomoże
  
 
Cytat:
A napięcie bezpośrednio na alternatorze jest?


W punkcie, gdzie naprawiali alternator, stwierdzili że napięcie jest (sprawdzali bez obciążenia i z obciążeniem), natomiast elektryk, który montował zasugerował, że to jednak nadal wina alternatora lub kontrolki alternatora (tej z deski rozdzielczej), która podobno powoduje, że alternator zaczyna podawać prąd(?). Podobno podłączył kontrolkę zewnętrzną (własną) i nie ma "minusa" na wyjściu alternatora. I tu nasunęło mi się kolejne pytanie: czy jest możliwe, że komputer po szczytaniu informacji o nieprawidłowej pracy alternatora odciął prąd podawany przez alternator i należy np. wykasować kody blędów? Przypomniała mi się jeszcze jedna sytuacja: Gdy już wracałem na parking bez ładowania, kilkakrotnie, po wjechaniu w dziurę, na ok 1-2 sekundy wszystko wracało do normy tzn gasły kontrolki abs i poduszek i zegary były normalnie podświetlone. Czyżby więc przyczyną mógł być rzeczywiście jakiś banalny kabelek? Jeżeli tak, to jak go "namierzyć"? I jeszcze jedno: elektryk mówi, iz kontrolka ładowania nie świeci się (a powinna) po przekręceniu stacyjki do pozycji startowej - przed rozruchem - pozostałe: abs, olej itd. świecą...

[ wiadomość edytowana przez: warlock8 dnia 2007-01-27 22:35:39 ]
  
 
Bez schematu to chyba ciężko będzie, kto wie jak to tam rozwiązali teraz.
Ja bym jednak sprawdził dokładnie przewody (tym bardziej że piszesz o tym parkingu) i bezpiecznik od ładowania Charge!

Pzdr
  
 
Jeszcze rzuć okiem na bezpiecznik 100A (powinien taki być w komorze silnika).
Ale skoro na dziurach załapuje to poszukałbym jednak jakiejś niedociśniętej złączki.
Problem jest o tyle spory, że w aucie jest dużo takich miejsc gdzie brak styku będzie dawał w kość z ładowaniem
Może Bigelektron podpowie gdzie najczęściej są usterki...
Pozdro.
  
 
Elektryk mówi, że bezpiecznik 100A jest ok. Co do załapywania na dziurach, to zdarzało się dość rzadko - raz na ok 2 km (tak było przed naprawą alternatora - zobaczymy czy tak będzie nadal). A co myśleć o braku kontrolki ładowania po przekręceniu kluczyka do pozycji startowej (przed rozruchem), podczas gdy inne, które powinny świecić - świecą
  
 
Cytat:
2007-01-28 01:49:18, warlock8 pisze:
Elektryk mówi, że bezpiecznik 100A jest ok. Co do załapywania na dziurach, to zdarzało się dość rzadko - raz na ok 2 km (tak było przed naprawą alternatora - zobaczymy czy tak będzie nadal). A co myśleć o braku kontrolki ładowania po przekręceniu kluczyka do pozycji startowej (przed rozruchem), podczas gdy inne, które powinny świecić - świecą



To własnie może wskazywać na przerwę między aku a altkiem albo... upalenie się żarówki od tej kontrolki...
  
 
sprawdz mase i podłączenia kabli przy rozruszniku,stara śpiewka przy vw nie ma ładowania a alternator na wierzchu dobry,wyczyść wszystkie połączenia przy rozruszniku,dokręć śruby i sprawdz mase karoseria- silnik
  
 
Cytat:
albo... upalenie się żarówki od tej kontrolki...


Jeżeli brak świecenia kontrolki wynikałby z przepalenia żarówki, to czy taka usterka może odcinac dopływ prądu z altelnatora do aku, czy też ta żaróweczka w ogóle nie ma na to wpływu (a więc czy warto teraz dłubac w zegarach w celu dobrania się do żarówki czy i tak nic to nie zmieni w problemie ładowania)?
  
 
Typowo nie. Sama żarówka może się upalić a aku i tak może być ładowane.
  
 
Cytat:
Typowo nie.


To dla mnie raczej kiepska wiadośc - do tej pory wszelkie usterki w tym samochodzie przebiegały nietypowo
Czy w tej sytuacji jest sens robic diagnostykę przez podpięcie do komputera z programem diagnostycznym - czy to może ułatwic wykrycie usterki?
  
 
moja rada to jest taka:
kupic sobie miernik elektroniczy w markecie za 20zł i sprawdzic ladownie aku., z przeczyszczeniem alternatora i stykow trzeba uwazac bo jak sie odepnie złączke z alter. bez odlaczenia aku to moze sobie spalic bezpiecznik czy nie czasem ten 100A ..?

podlaczasz taki mierniczek do aku jeden do plusa a drugoi do minusa a pozniej jeden do plusa a drugi do silnika coby mase sprawdzic czy jest dobra, przynajmniej ja bym tak zrobił.
Ale na poczatku podociskał wszystkie wtyczki zwłąszcza przy alternatorze ta z gumowa oslonką.
  
 
Alternator jest zasilany przez bezpiecznik 7.5 A ALT w skrzynce bezpiecznikow pod maska.
Trzeba wypiac mala wtyczke na alternatorze i powinno tam byc na jednym pinie 12V po zaplonie ,na innymjakies 0.5V z komputera silnika tj. info o obciazeniu ,oraz pin na ktory podajac mase zaswieci sie kontrolka ladowania.
Po pierwsze wez kontrolke wepnij ja do masy i dotykaj pinow w kostce na wlaczonym zaplonie i zgaszonym silniku.Na jednym z pinow zarowka sie zaswieci,a na innym powinna sie zajarzyc kontrolka ladowania,jezeli tak bedzie to z tego co piszesz masz conajmniej uszkodzony Regulator napiecia.
Ale ja obstawiam ze wiazka jest uszkodzona w okolicy alternatora.

-----------------
Toyota Lexus diagnostyka i naprawa
Rowniez hybrydowe i wersje USA
Tester toyoty Intelligent Tester 2 Techstream
Kodowanie kluczy takze w przypadku zgubienia Mastera.
Naprawa elektroniki.
Regeneracja sterownikow Air bag.
Wpisywanie nr.Vin w komputer
  
 
Witam. Miernik z maketu już od dłuższego czasu mam i chyba pora zacząć go używać.
Serdeczne podziękowania dla wszystkich, którzy wykazali chęć pomocy - a szczególne kolegi Bigelektron, który postawił trafną diagnozę
A oto przyczyna: alternator był rzeczywiście uszkodzony i jego regeneracja była potrzebna. Jednakże oprócz tego nastąpiło przerwanie przewodu doprowadzającego zasilanie do alternatora (12V po zapłonie), czego elektryk montujący alternator stwierdzić nie umiał(???) Chyba pora poszukać dobrego elektryka - jeżeli znacie takiego... (chociaż to chyba wątek do innego działu)
Po wymianie przewodu wszystko działa prawidłowo.
Niniejszym temat uważam za zamknięty i raz jeszcze dziękuję.