Krokowy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam ja mam tez problem z obrotami(omesia b 97r.combi) a mianowicie zostal wyczyszczony silniczek krokowy czy jak mu tam nowa sonda lambda orginal GM i jak silnik jest zimny chodzi miodzio a jak sie rozgrzeje to niechce na luzie jak jade zejsc ponizej 1000obr. WTF??(na zimnym schodzi do 600obr.) pomozcie bo mnie to wkurza no i paliwka idzie wiecej
  
 
A regulamin i menu forum czytałeś ?
  
 
wyczyścili kieszeń a nie krokowy
jedź na podłączenie do kompa i wykasowanie starych błędów
  
 
Cytat:
2007-01-28 18:31:42, KiLLPiT pisze:
Witam ja mam tez problem z obrotami(omesia b 97r.combi) a mianowicie zostal wyczyszczony silniczek krokowy czy jak mu tam nowa sonda lambda orginal GM i jak silnik jest zimny chodzi miodzio a jak sie rozgrzeje to niechce na luzie jak jade zejsc ponizej 1000obr. WTF??(na zimnym schodzi do 600obr.) pomozcie bo mnie to wkurza no i paliwka idzie wiecej

Sprawdź czy przypadkiem linka od gazu nie jest trochę za mocno naciągnięta, bo może masz minimalnie otwartą przepustnicę?
 
 
Witam.Błedy z kompa zresetowane i nadal tak samo,sporo poczytalem wczoraj i moze byc przepustnica zasyfiala ale jak nie ,to czeka mnie pewnie szukanie igły w stogu siana... Podobno moze byc lewe powietrze ,jakies kolanko od ODMY kurde nieznam takich pojec to nie moja branza ale mnie wkurzaja te obroty dziwne ze tylko na rozgrzanym silniku tak sie dzieje bo na zimnym jest EXTRA
  
 
Witam
Mam dokładnie ten sam problem , ja u siebie juz czyściłem krokowy , póżniej kupiłem nowy , sprawdziłem szczelność dolotu , myłem przepustnicy i nadal to samo . Komputer nie pokazuje żadnych błedów .
  
 
Siemanko czy jest ktos kto to miał i roziazał ten problem z tymi obrotami (tylko na rozgrzanym silniku dzieja sie takie rzeczy) na zimnym jest super prosze o porady w ktorym kierunku pojsc? Czy wymiana silniczka cos pomoze?
  
 
Nie wiem czy dobrze rozumiem pierwszego posta, ale masz problem tylko podczas gdy samochód się toczy na luzie? Jeśli tak, to to chyba jest norma. U mnie jest tak, że gdy auto się toczy, to obroty zawsze są powyżej 1000. Gdy auto się zatrzyma, to spadają do ok 600-700. Gdzieś czytałem, że to właśnie tak ma działac.
  
 
Cytat:
2007-01-30 18:16:27, fjuczer pisze:
Nie wiem czy dobrze rozumiem pierwszego posta, ale masz problem tylko podczas gdy samochód się toczy na luzie? Jeśli tak, to to chyba jest norma. U mnie jest tak, że gdy auto się toczy, to obroty zawsze są powyżej 1000. Gdy auto się zatrzyma, to spadają do ok 600-700. Gdzieś czytałem, że to właśnie tak ma działac.

Pierwsze słyszę. Skąd te dodatkowe obroty niby mają się brać?
 
 
Ja mam tak samo,
wyglada to tak jakby sterownik (simtec56) podnosil wolne obroty w czasie jazdy do 1100,
a dopiero po calkowitym zatrzymaniu schodzil do 600/700

jest tak u mnie od zawsze-od nowosci w kraju,
plywanie na niskich zaczelo sie u mnie po 1,5 roku,
poczyscilem co sie dalo,sprawdzilem szczelnosci,krokowy i co tylko kto wymyslil,
i przyzwyczailem sie poprostu,
bedzie okazja to od innej sprawnej sztuki podmienie na chwile krokowca - tylko to jeszcze mi przychodzi do glowy

- acha, na zimnym trzyma obroty bo ma dokladke powietrza
z dmuchawki do ochrony katalizatora - poszukaj wyszukiwarka

pozdrawiam/mpaolos

[ wiadomość edytowana przez: mpaolos dnia 2007-01-30 18:57:27 ]

[ wiadomość edytowana przez: mpaolos dnia 2007-01-30 21:03:27 ]
  
 
Słyszałem odnosnie tego cisnienia ze jezeli jest zimny to dostaje wiecej czy jakos tak,i ze bedzie wtedy ok.Tylko ze wiem z doswiadczenia ze jak auto sie toczy to obroty max. powinny byc 500-600 tak mialem zawsze w innych samochodach i tak mam na zimnym silniku.Rozgrzany jak jest to niestety nieschodzi ponizej 1000.
  
 
To udało mi się znaleźc na forum vectry (do silnika X20XEV)

"I jeszcze jedno. Jeżeli samochód się toczy na luzie to obroty są utrzymywane na wyższym poziomie w okolicach 900 - 1200 obr/min.
Do typowych obrotów biegu jałowego komp silnika 700 - 800 schodzi po całkowitym zatrzymaniu sie auta.
Regulator pracuje na niskich napięciach sterowania i zabrudzenie styków może mieć wpływ na jego pracę."


To się wydaje całkiem sensowne, bo łatwiej jest z pod świateł ruszyc z pełnego buta gdy silnik rozkręca się z 1200 obrotów zamiast 600.
Tak na próbę odłączyłbym złącze od ABS i zobaczyłbym czy nadal trzyma podniesioną prędkośc obrotową. Pewnie nie będzie trzymał, bo niby skąd miałby wiedziec że się toczy(no chyba że bierze sygnał bezpośrednio z któregoś z czujników, ale nie wydaje mi się).
  
 
Odwczoraj smigalem z odlaczonymi ABS-ami
(zima, sniezek poslizgi te sprawy)
i licznik no funkcjona, no a toto najpierwsze do pobierania predkosci,
mniemam ze jednak ABS w naszych wozach jest jedyny do jej podawania.

(ABS - 2 bezpiecznik w 2 rzedzie od prawej liczac - pod kierownica oczywiscie, po wyjeciu doradzam auta uzywac z rozwaga)

pozdrawiam/mpaolos
  
 
Czyli wychodzi na to ze jak odłacze ABSy to bedzie OK.Według was powinno byc tak ze obroty na biegu jałowym sa nawet 1200obr. tylko dlaczego wiekszosc samochodow ma 500-600obr. na biegu jałowym przynajmniej jakimi jezdziłem tak miały.I wreszcie dlaczego tak sie robi dopiero po rozgrzanym silniku??? Bo tego niekumam??? Na zimnym sa stałe na ciepłym wyzsze
  
 
no zaraz,
teraz to zamotales, czytaj dokladnie,

sprawa 1 - stałe obroty na zimnym silniku, pływające na rozgrzanym
- dmuchawa dodmuchujaca powietrze na zimnym silniku,
wylacza sie po rozgrzaniu - brak dodatkowego powietrza - ujawnia sie nieujawniona usterka w ukladzie zasilania powietrza
(nieszczelnosci,krokowy - wyszukiwarka LOB.)

sprawa 2 - podwyzszone jalowe obroty w czasie jazdy spadaja po zatrzymaniu
tu mozesz sprobowac z ABS - po odlaczeniu powinny stale byc niskie

i tyle, nie mieszaj 1 i 2, to dwa rozne aspekty jednych wolnych obrotow

pozdrawiam/mpaolos
  
 
Rozumiem czyli prawdopodobnie sa nieszczelnosci w krokowym,a co maja do tego ABSy?
  
 
wITAM pANÓW!
zdecydowalem sie na zakup krokowca, dzwonilem w kilka miejsc wszyscy mowia ze nnie maja do MV6 3.0. gdzie sprawdzić nr katalogowy?
a może to jest to samo co w 2,5 (do tego maja wszyscy).

pozdro
NEWTON

  
 
No to ja zadam laickie pytanko.
Jako,ze cosik stało mi sie z ABS-em i mi nie działa nie wiem czy on tez ma duzy wpływ na obroty,ale ja mam po rozgrzaniu ok 900obr/min
i pytanko gdzie jest "śrubka" do przykręcania obrotów? jezeli takowa jest.
  
 
nie ma zadnej srubki do obrotow. jedynie mozna zmniejszyc obroty podlaczajac pod komputer. wracajac do postow wyzej. gdy sie wlaczy silnik do nie ma nigdy 600 obrotow ma wieksze poki sie nie nagrzeeje. a co do tych obrotow na biegu jalowym to nie ma prawa miec 1200 obrotow na biegu jalowym. jesli podczas jazdy wyrzuci sie na loz obroty spadaja szybko do okolo 1000 obrotow a pozniej juz wolniej do 600 obrotow. wiec napewno masz cos nie tak. stawiam na krokowy bo ja juz kilka razy u siebie podpinalem inne zeby sprawdzic czy jest juz ok. i te nie szczesne lewe powietrze utrapienie kazdej omegi. zajedz po prostu do dobrego mechnika ktory ma pojecie o samochodach a nie do tych co odepna na chwile akumulator i przeczyszcza styki i ma byc ok. nie zawsze trzeba sie kierowac kompuerem. bo czesto czujniki dzialaja tylko zle wskazuja parametr. a wlasnie przypomnialo mi sie cos wlasnie. orginalne obroty to 600 ale czesto slysze ze ludzie maja wiecej w omegach i wydaje mi sie poprostu ze ktory mechanik nie da rady sobie poradzic z tymi obrotami zwieksza je bo juz przy takich obrotach nie slychac i nie czuc ze silnik sie telepie albo cos. niby pracuje rowno.

[ wiadomość edytowana przez: homer171 dnia 2007-02-23 16:28:19 ]
  
 
witam
wymiana krokowca i bedzie ok
u mnie wieszaly sie obroty (ok.2000 obr) falowaly lub omcia zupelnie gasla. Najpierw wyczyscilem krokowca ale pomoglo na jakies 2 tygonie i znowu. Kupilem oryginal (nowka) krokowca na Allegro za 199 pln i jest OK! pzdr.