Chłodnica wyrzuca płyn - peugot 406

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
mam okropny problem... otóż poszła mi pompa wodna, wyciekł płyn a skutkiem tego poszła uszczelka pod głowicą. Remont silnika obejmował wymianę pierścieni i uszczelniaczy zaworowych, planowanie głowicy, cały rozrzą wraz z pompą wodną. Wyjechalem z warsztatu zadowolony bo silnik poprostu chodził jak dobrze nastrojone skrzypce. Po przejechaniu ok 140 km. Jak ruszyłem na zimnym silniku temp. płynu rosła ak zwykle normalnie do 80'C po tym gwałtownie ruszyła do góry. Nim się zatrzymałem było 110(.
Usłyszałem przeraźliwy zgrzyt z silnika któy ustąpił po ponownym odpaleniu. Chłodnica była zimna a ukłąd chłodzący pod ogromnym ciśnieniem. Wysadziło mi ok 80% płynu. Dolałęm jakoś odpalił. Pojechałem z rekalmacją do mechanika. Przejżał i powiedziałże u niego wszystko ok. Chciałem sprawdzić kompresję nim go odbiorę. Było ok 12 atmosfer. Wysadzanie powtarzało się i za każdym razem wymieniali mi coś innego. A to czujnik temp, termostat, korek wlewu chłodnicy. Ciągle to samo. Zauważyłęm że jak się to zaczyna i odkręcę korek odpowietrzający na nagrzewnicy to dopiero wtedy termostat sie otwiera i jest ok. Jest również w porządku jak rozgrzeje się na biegu jałowym. Dziś nawet rozgrzałem go na ok 3000 obortów i też ok. Wystarczy że tylko ruszę i sytuacja się powtarza. Tak na marginesie mam peugeota 406 1.8 16V a mechanik powiedział że kupione części do rozrządu nie pasowały tylko od 2.0 16V. Zresztą stału niego na warsztacie taki sam peugeot z tego samego roku i pod maską było zupełnie inaczej. Czekam na odpowiedź, może ktoś z was miałpodobny problem lub dysponuje wiedzą która pozwoli mi norlanie cieszyć się autkiem. Pozdrawiam Daro. Możecie również pisać na email: popencjusz@o2.pl
  
 
Co to znaczy wyrzuca gdzie? 110 a co z wentylatorem powinien sie załaczyć około 95 stopni a próbowałeś go zagrzać do czasu az włączy sie wentylator na postoju bez jazdy moze poprostu jes zapowietrzony układ? "chłodnica byla zimna a układ chlodzacy pod ogromnym cisnieniem" co to znaczy chlodnica to czesc ukladu chlodzącego napisz to jeszcze raz i bardziej szczególowo bo chyba nikt nie wie o co chodzi. moze sama chlodnica jest zapowietrzona i nie ma w niej plynu dlatego jest zimna?

[ wiadomość edytowana przez: stosiu32 dnia 2007-01-30 20:41:59 ]
  
 
chłodnica jest odpowietrzona. Sęk w tym że czujnik temp. jest na silniku a czujnik od dmuchawy na chłodnicy układ był odpowietrzany setki razy. Za każdym razem to samo ale podkreślam tylko na zimnym silniku. Jak się rozgrzeje na jałowym biegu to jest ok. dziś nawet wolno jadąć tzn delikatnie też było ok. Sugerowano mi że to może być wina uszczelki pod głowicą albo samej głowicy. Jesli silnik jest zimny to może być przedmuch a jak się rozgrzeje to metal rozszerzając się likwiduje szczelinę. Nie sprawdzałem jeszcze ile mi płynu ubyło i czy wogóle. Jesli ten wątek się sprawdzi to wkrótce mi się wyjara że nie bedzie robić różnicy czy gorący czy nie. Na szczęście mechanik powiedział że w tym wypadku bierze odpowiedzialność za to co się stało. Mimo wszystko czekam na pomysły od Was Klubowicze

[ wiadomość edytowana przez: popo24 dnia 2007-01-30 22:42:38 ]
  
 
na mój chłopski rozum jeśli Cie dobrze zrozumiałem to chyba jest źle odpowietrzony cały układ może go trzeba zagrzać i odpowietrzać albo mechanik coś pomylił przy montazu pompy wody ciężko tak na odległość gdybać podjedź może do innego mechanika jeśli dobrze rozumiem przychodzisz do garazu pozim plynu jest dobry zapalasz samochód i po przejechaniu paru kilometrów zagotuje sie woda w układzie ale chlodnica jest zimna?

[ wiadomość edytowana przez: stosiu32 dnia 2007-01-31 20:09:24 ]