MotoNews.pl
  

Wyłącza mi się radio:(

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Tak jak w temacie,nie wiem czemu ale podoejrzewam ze mi sie grzeje i dlatego sie wylancza,dodam ze radyjko jest porzadnej firmy i kupione niedawno.Objawy sa takie ze: Wlanaczam radyjki i sobie gra po pewnym czasie zaczyna wylancza sie ,pozniej samo zalancza i tak klika razy nawet pod rzadniemam jak sluchac. co proponujecie.Wydaje mi sie ze sie przegrzewa i ze ma zabezpieczenie przed przegrzewaniem dlatego tak sie dzieje,jak zrobic aby sie niegrzal??

-----------
pozdrawiam
Frycek-Team
  
 
A wszystkie kanały grają jak trzeba? Może masz zwarcie na końcówce mocy i w radiu włącza się zabezpieczenie przeciw-przegrzaniowe?
Dzbanek
  
 
i napewno jest to radio SONY ))))
  
 
albo Philips na końcówce TDA1560Q
  
 
Jezeli radio kupowales w jakims porzadnym zakladzie to podjedz do nich i ci sprawdza w 3 minuty i powiedza co i jak tak bylo umnie wytarczylo wymienic kablek od tylnych glosnikow gdzies tak pol metra i do dzis spokoj za zlokalizowanie spiecia nic nie wzieli a kabelek sobie sam wymienilem bardzo wporzadku kolesie AutoRad/ gdańsk polecam
  
 
Sprawdź podłączenie instalacji do radia.
Kiedyś mialem taki problem. koleś przyjechał bo radio mu siędziwnie zachowywało. Włączał je ale nie było dźwięku z głośników. Dopiero po trzaśnięciu drzwiami albo klapą zaczynało grać. Nawet jak radio trzymałem na kolanach to też tyły identyczne objawy. Do tego radio się ponadprogramowo grzało. PO dwuch godzinach w aucie okazało się że koleś żle popodłączał głośniki. Jak sie poprawnie podłączyło to przestały się dziać cuda.
  
 
tak jest to radio sony,podlanczali mi w warsztacie ,w sumie to kotke mialem juz wyprowadzona wiec polegalo to tylko na wpieciu radia i przymocowaniu go,powiem tyle ze zaczelo sie to dziac jakies 4 dni temujak sie ceiplo zrobilo-glupie to
  
 
Ja tak miałem!!!!
I nie była to wina radia,tylko regulatora napięcia!
Radio się wyłanczało po zwiekszeniu obrotów.
Na wolnych ok,jak dodałem gazu,to cisza,miało chyba jakies zabezpieczenie przed wzrostem napięcia,po wymianie regulatora wszystko wróciło do normy.
Też sony.
  
 
Ja mialem podobnie, jak bylem posiadaczem radyjka Daewo
Jak sie radyjko nagrzalo to potrafilo sie wylaczyc. Ale dzialo sie to tak zadko, ze nic z tym nie robilem
  
 
Widze ze opcji jest mnostwo,mi sie nie wylancza na wyskoich,czasem mozliwe cos takiego moglo sie zdazyc ze na wysokich lub niskich moglo sie wylaczyc.No ale ile taki regulator napiecia teraz kosztuje i czy napewno to jest to??
  
 
Cytat:
2003-05-30 12:40:36, Frycek pisze:
No ale ile taki regulator napiecia teraz kosztuje i czy napewno to jest to??


stawiam również na regulator napiecia, miałem ten sam przypadek juz radio było prawie w koszu a okazało sie że dostawało za duże napięcie i sie wyłączało - tak mam być

regulator o ile sie nie myle kosztuje ok 15-20 zł, wymiana jest błachostką, odkręcasz 2 śrubki i podpdinasz nowy
  
 
radia samochodowe samoe wyłączają się jeżeli:
1. napięcie w instalacji przekroczy 18V
2. napięcie w instalacji spadnie poniżej 8V
3 temperatura stopnia wyjściowego przekroczy 130*C

natomiast radio niewyłączy się gdy jest zwarcie na którymś z kanałów wyjściowych, gdyż jest tam specjalne zabezpieczenie przeciwzwarciowy, i wyłącza sie tylko jeden kanał, pozostałe 3 działają - ale to nie jest regółą, ale bardzo szeroko stosowane....

a ty możesz mieć przetarte przewody przy głośnikach..... rezystancje jest na granicy 2OHM ( bo poniżej sie wyłącza) i płynie duży prąd ale działa..... i sie nie wyłacza..... ale się grzeje

odłacz głośniki od przewodów , wlącz radio, i nei sobie chodzi, bez obciążenia, i dołączaj pokoleji po jednym głośniku i w na maxa.... jak się wyłączy przy tym jednym głośniku to jest uszkodzona onstlacje w tym kanale, albo poprostu wymień wszytskie przewody na jakiś leprze- jeśli masz seryjne - zero roboty, o korzyści duże, i nie drogo
  
 
tzn.powiem tak: co do tego regulatora napiecia to raczej nie bo jezdze na wysokich obrotach i na niskich i chodzi,dzisiaj sie nic nie wylaczylo,jesli chodzi o te przetarte przewody to wlasnie tez o tym myslalem wymontowalem jeden glosniczek ktory odejrzewalem o to ze robi zwarcie czasami,zobaczymy co bedzie,jednak ide jutro kupic jakis nowy glosniczek,co do przewodow sa faktycznie seryjne jednak sa bardzo krotie i musze je "wiazac" ale to chyba nie robi zbytnio roznicy jesli je zaizoluje.
dziki wszystki za rade a tobie polonezcaro za wyklad;d
  
 
ja raczej myślalem o tym żebyć odłączył nie głośnik od przewodu, tylko odłączył przewod przy kostce..... bo inczej nie znajdziesz który przewod jest przetarty, tylko który głośnk jest uszkodzony - lae4 to też może być przeczyną

Ale jak tak odłączasz( czyli tylko głośniki) mosz zlokalizować przebicie na izolacji drutu nawojowego cewki, a jeśli będzie bez rezultatów to odłącz przewody przy kostce....
Co to sztukowanie przewodów.... no a nie masz jakiś opiłków metalu ktore przylepiły sie do kleju izalacji...??? może to głupio brzmi ale taki historie też się zdażją - albo jeden ten drucik w żyle się wymsknął z pod izolacji i w najleprze zwiera do masy - ale to wyłącza się kanał - chyba że trafi np: na troche smaru, biteksu- brudu i juz nie będzie zwarcie - a będzie przewodził

Wymień przewody , na polonak trzeba ok 10metrów [przewodu glośnikowego ok 2mm kw. lub więcej, na tył ok 4 metry na kanał( zależy jak je puścisz) i na oprzód po ok 1m na kanał . Lepiej kup 2 matry więcej niż masz potem znów sztukować.
Tylko nie rób tak ŻE JAK CI ZOSTAŁO KAWAŁEK PRZEWODU I CI SZKODA GO ODCIĄĆ ( niby że kiedyś sie przyda) TO NIE RÓB NIGDY PENTELEK, LUB ZWIJANIa PRZEWODU - to jest najgorsze co może być.... dotnij na wymiar, a jak uciołeś za dużo to odetnij te pare cm, nie zostawiaj więcej niż trzeba!!
  
 
Ehhhh... jaka szkoda, że wcześniej tutaj nie zaglądnąłem. To nie jest problem głośników ani też żadna inna usterka radia.

Radioodtwarzacze SONY i PHILIPS ( VDO ) w szczególności, mają funkcję autowyłącznika, gdy radio nie jest podłaczone przez stacyjkę. Funkcja ta jest po to, aby po niewyłączeniu radia przez kierowce po wyjsciu z samochodu, wyłaczyło sie samo np. po 30 minutach. Miałem radio VDO i miałem autowyłacznik, pozniej miałem Pioneera podłaczonego identyczne i nie działo sie nic. Teraz mam GMS, na podzespołach PHILIPSA i mam wyłaczanko co 30 minut .

Nie przejmuj sie tym bo to nie jest usterka radioodtwarzacza.
  
 
Bylem tam gdzie kupywalem radyjko,gosciu sprawdzil podlazenie przewodow i wszystko jest ok,pomiezyl troszke i wyszlo mu na wyswietlaczu ze jeden glosnik ma 8omow .wyciagnelem glosniczek i jezdze na 3 ale wyciagne jeszcze jeden zobacze co bedzie sie dziac,moze to jakies lewe glosniki i to przez to.

Waga,ale wczesniej mi sie to nie dzialo,i gra mi czasami dluzej niz 30godzinki. a najlepsze jest to ze ostatnio mi zaczelo wariowac az tak bardzo ze nie mialem kirunkowskazow,przestaly mrogacmusialem troszke poczekac i bylo wszystko ok--dziwne?? moze ktos ma pomysl ?

co do radyjka gosciu powiedzial ze moze sie grzac.
jeszcze to obadam,ale martwi mnie to z tymi kierunkowskazami??
  
 
a u nie jest tak ze na postoju sie wyłącza jak chce zeby dawało głosniej, a jak jade to gra (jak jade dosc szybko) to gra głosno ale np na swiatłach znowu sie wyłącza.
  
 
tez jestem posiadaczem radyjka sony i miałem bardzo podobne objawy łącznie z tym iż radio wyłączało się i włączało w rytmie taktowania właczonego kierunkowskazu - pomogło przeczyszczenie bezpieczników w skrzynce, teraz wszystko działa ok
  
 
Cytat:
2004-11-10 23:53:31, poldek89 pisze:
a u mnie jest tak ze na postoju sie wyłącza jak chce zeby dawało głosniej, a jak jade to gra (jak jade dosc szybko) to gra głosno ale np na swiatłach znowu sie wyłącza.


Wlasnie i umnie dzieja sie podobne rzeczy. Mam radio Sony Xplod calkiem wyskoki model. Na wylaczonym silniku normalnie gra OK do pewnego momentu- tzn do kiedy niedam b.glosno - wtedy sie wylacza i samo sie zalacza za ok 3-5 sekund-przyciszam i jest OK. Na wlaczonym silniku objaw sie pojawia rowniez tylko ze gdy jest podgloszone duuuuzo bardziej glosniej. Zaobserwowalem pewien fakt, otoz gdzy na dworzu jest zimniej moment wylaczenia sie radia nastepuje przy cichszym(nie cichym ) sluchaniu. Czy jeest to zjawisko normalne??
A i jeszcze fajny fakt ostatnio zauwazylem. Gwizdki zaczely mi charszczec ale tylko na zapalonym silniku. Gdy jest zgaszony graja normalnie.A i dzieje sie tak calkiem od niedawna.Co moze byc przyczyna?-bo wkurza mnie to bardzo.
  
 
a co powiecie na taki numer radio CD panasonic przerywa jesli glosnosc jest powyzej 24 dB - testowalem z roznymi glosnikami.