MotoNews.pl
  

Fiat BRAVO GT

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam moze ma ktoś bravo gt 1.6 chcialbym się dowiedziec cy auto jest awaryjne i czy warto je kupić
  
 
Cytat:
2007-02-01 20:17:23, robertj pisze:
witam moze ma ktoś bravo gt 1.6 chcialbym się dowiedziec cy auto jest awaryjne i czy warto je kupić


Posiadam takowy samochód. Bez zbędnego marudzenia napiszę konkretnie.

Zalety:
- problem korozji nie istnieje (pełen ocynk) poza wydechem
- bardzo dobry układ hamulcowy (polecam wersje z ABS)
- precyzyjny układ kierowniczy
- obszerne wnętrze (chociaż ubolewam nad tym, że nie posiadam wersji 5-cio drzwiowej Brava)
- przyzwoite osiągi oraz elastyczność (jak na 16V)
- zawieszenie zapewnia dobre trzymanie na zakrętach (ale ma swoje wady o czym poniżej)
- niezawodność jednostki napędowej
- dobre wygłuszenie

Wady:
- awaryjne zawieszenie (co 40 tys km należy się przygotować na wymianę wahaczy, łączników stabilizatora, drążków kierowniczych itp.) !!!
- nienajwyższa jakość materiałów we wnętrzu (ale w porównaniu do niektórych nowszych modeli i tak wypada nieźle)
- usterkowy osprzęt elektryczny (słynny alternator)
- mały bagażnik
- dość wysokie zużycie paliwa (miasto: 10-12l/100km, trasa: 7-8l/100km, mieszane: około 9.5l/100km)

Ogólnie polecam auto, ale wyłącznie zadbany egzemplarz o bezwypadkowej przeszłości ! Taki będzie dobrze i długo służył właścicielowi. Szczególnie godne polecenia są modele z silnikami diesla (1.9 TD - 100 oraz 1.9 JTD - 105/100), które oferują znakomite osiągi w połączeniu z niskim zużyciem paliwa.
  
 
Posiadałem przez kilka miesięcy FIata Bravo 1.8 16V. ŁAdne to to nawet jest, ale jazda taka sobie, twarde zawieszenie i dziwnie zestrojone robi z tego auta cos co mi zupełnie nie odpowiada,takze pod wzgledem zawieszenia na polskie drogi i mój dziurawy Poznań zupełnie do bani. Po za tym duzo pali.