LPG - kilka pytań

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Od czego tu zacząć??

Auto mi na benzynie jakoś dziwnie czasem szarpie (rzadko jade na benzynie),ale to chyba jest zauważalne zanim silnik się rozgrzeje.Na LPG nie ma tego problemu,chociaż ostatnio też tak jakoś mi dziwnie jeżdził.Do tego na Pb jest jakiś taki mółowaty,a jak mu przełącze na gaz to kumpel sie śmieje,że podtlenek załadowałem.Może nie jest to aż tak kosmiczna różnica ale odczówalna.Co może być przyczyną?

Teraz dróga rzecz.Kupiłem niedawno auto z gazem.Byłem u jednego gazownika.Spojżał pod maske (1.8 16V 105KM MK6) i powiedział,że tam powinien być inaczej gaz zamontowany.U mnie dochodzi przewód (chyba tamtędy gaz idzie) do puszki dolotu powietrza która montowana jest do kolektora ssącego (poprawcie mnie jeśli się mylę).Gość mówi,że powinien być komputer,i coś tam jeszcze przy przepływomierzu żeby nie wywalił.Nie wiem czy się przesłyszałem,ale coś mówił,że taka instalacja,to nie zdrowo dla wtrysków czy coś takiego.Co o tym myślicie?

No i spala mi 15 litrów LPG na 100,a podobno palił mniej.A miałem taki mały problem,że jak znajomy przycisnął autko przy ruszaniu to mi wywaliło puszkę dolotu powietrza i teraz trzyma się na obejmie.Czy coś się mogło uszkodzić?

Ostatnie pytanie.Jak się zresetuje kompa,to jak powinno się jeżdzić przez pierwsze kilometry,bo słyszałem,że jakoś wmiarę spkojnie?czy powinienem jechać wtedy na Pb czy może być gaz?

Ale naklepałem Cud będzie jak ktoś odpisze na wszystko.


[ wiadomość edytowana przez: kroczak dnia 2007-02-01 21:16:35 ]
  
 
up
  
 
co do 1. jedź za miasto i przegoń go z 50-100 kilometrow na Pb, powinno pomóc

co do 2. gazownik chyba raczej ma rację

co do 3. właśnie przy tego typu instalacji, 1.8 może spokojnie palić te 15 i nie jest to jakiś nadzwyczajny wynik. A wywaliło też z powodu źle dobranej instalacji. Raczej nic się nie uszkodziło tym razem. Jeszcze.

co do 4. po resecie jedź na Pb. Spokojnie.

dla wszystkich krzykaczy co mnie tu będą poprawiać - fachowcem nie jestem, opieram się tylko na własnych doświadczeniach.

Gazu w escorcie nie mam i mieć nie będę bo szkoda silnika, po dwóch zagazowanych samochodach wiem, że więcej już gazu nie założę.

  
 
poszukaj wątku o kangurze - jeden z typowych objawów to szarpanie na Pb, a na LPG spokój.
Przeczyść przepływomierz - też tam jest opisane jak.
  
 
Nie bardzo mogę znalść wątek o czyszczenu przepływomierza,ale może jeszcze później pogrzebe.W sumie tam może być przyczyna,na gazie też jakoś tak dziwnie się zachowuje,ale nie tak jak na benie więc zaczne od tego przepływomierza.Myślałem też o przeczyszczeniu wtrysków ale nawet nie wiem gdzie ich szukać i jak się za to zabrać.
Filtr paliwa był wymieniony.Ewentualnie jeszcze trzeba pomyśleć o pompie,bo może być zajeżdżona (jaki jestkoszt wymiany?).
  
 
Na pewno jest taki wątek w poradach.
  
 
Jeden z wątków o kangurze i linki w nim
  
 
Zaglądnąłem do przepływomierza,a tam druciki czyściutkie,w środku normalnie srebro,siateczka czysta i filtr powietrza też wygląda na czysty.
Na uruchomionym silniku (Pb) odłączsyłem wtyczke od przepływki a auto w żaden sposób nie zareagowało.Czy to normalne?

Do przepływomierza zaglądałem tylko przez tą klapkę (kolor zielony).Czy żeby zdjąć całość wystarczy odpiąć te zaczepy (kolor czerwony)?



[ wiadomość edytowana przez: kroczak dnia 2007-02-02 15:21:03 ]
  
 
Przed chwilą musiałem przejechać kawałek na benzynie.Niebyło za przyjemnie.Troche nim szarpało i tylko czekałem jak dojade na stację po LPG.
Jeszcze raz odłączałem przepływomierz,tylko tym razem na ciepłym silniku.Najpierw przycisnąłem go do 3 tys obrotów,później wysiadłem,obroty były w normie (koło 1000) i odłączyłem przepływomierz czego efektem był spadek obrotów.Raz mi zgasł,a raz jakoś się utrzymał i wrócił do wyższych obrotów.Oczywiście było to na Pb.Wnioskuję z tego,że ta część auta działa.

Pozostaje mi w tym wypadku,przeczyścić wtryski,a jak to nie pomoże to pompę paliwa moze by trzeba zmienić.Czy te płyny STP dodawane do benzyny mi pomogą przy wtryskach?

Muszę wyjąć akumulator,a co za tym idzie będzie reset.Po resecie powinienem jeździć przez chwilę na Pb,ale czy to napewno będzie dobre rozwiązanie skoro auto potrafi przerywać?Jaki by był efekt jazdy na LPG po resecie?
  
 
Cytat:
2007-02-02 20:00:57, kroczak pisze:
Czy te płyny STP dodawane do benzyny mi pomogą przy wtryskach?



Lepiej od tego zacząć niż od razu czyścić wtryskiwacze benzyny (tak wogóle to zamierzasz sam je czyscic )

Cytat:
2007-02-02 20:00:57, kroczak pisze:
Muszę wyjąć akumulator,a co za tym idzie będzie reset.Po resecie powinienem jeździć przez chwilę na Pb,ale czy to napewno będzie dobre rozwiązanie skoro auto potrafi przerywać?Jaki by był efekt jazdy na LPG po resecie?



Odłączenie akumulatora nie powoduje żadnego resetu komutera.
  
 
Cytat:
2007-02-02 20:17:33, Jacekm_ pisze:
Lepiej od tego zacząć niż od razu czyścić wtryskiwacze benzyny (tak wogóle to zamierzasz sam je czyscic )




Raczej nie bardzo,bo bym pewnie coś popsuł.
W takim razei co powoduje reset komputera?
  
 
Zauwarzyłem też,że teraz jak odpalam,to auto przez chwilę utrzymuje obroty na poziomie 1500 - 1800 i po jakimś czasie spadają do normy,a wcześniej zazwyczaj na 3 sekundy było około 1500 i szybko spadało do 1200, a chwilę później już normalnie do 900-1000.Jak powinno to wyglądać normalnie,bo rozumiem,że to działa ssanie,tylko jak powinno działać normalnie?
  
 
no ja tez myslalem ze reset to odlaczenie akumulatora na jakis czas (15 min). niektorzy tez mowili o zwarciu klem, wtedy nie trzeba tak dlugo czekac.
  
 
na te wysokie obroty czyszczenie krokowca powinno pomoc.
  
 
A ja powiem tak - po jakiego wała dawałem linki do naszych postów. Jest tam wszystko napisane, ale skoro wolisz robić po swojemu, to po co się pytasz?? Akceptacji szukasz??
  
 
Chciałem wyczyścić krokowy,tylko mam problem ze zlokalizowaniem go.Czy to jest to do czego dochodzi ta wtyczka?Czy może gdzieś indziej tego szukać?

  
 
Tak to wtyczka od krokowca ale wymien przepływke zmien kable i przewody oraz przepływke zrób restart kompa i zobaczysz ze silnik bedzie pracował bardzo ładnie
  
 
Witam. Mam podobny problem jak kroczak, z tą różnicą, że u mnie auto na benzynie, z reszta na gazie też chodzi idealnie ale od jakiegoś czasu zamiast 10litrow gazu (tak zawsze mi palił) spala nawet 15... Czy ktoś orintuje się jaka może być tego przyczyna?
  
 
Cytat:
2007-02-03 11:15:45, crazy_driver pisze:
Witam. Mam podobny problem jak kroczak, z tą różnicą, że u mnie auto na benzynie, z reszta na gazie też chodzi idealnie ale od jakiegoś czasu zamiast 10litrow gazu (tak zawsze mi palił) spala nawet 15... Czy ktoś orintuje się jaka może być tego przyczyna?


A obroty nie flują?
Może sonda lambda?
  
 
Z obrotami jest ok. Byłem na regulacji w warsztacie i powiedzieli że lambda jest w porządku i i dawka gazu wtryskiwana do silnika też odpowiednia a jednak auto pali wyrażnie wiecej niż kiedyś... Instalacja jest dość dobra Landi Renzo z komputerem