Kupno Lantry i 1 problem

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam wszystkich.

Mam "maly" problem z dopiero co nabyta Lantra '94 1.6 16V.
Problem polega na tym ze jak za dlugo jezdze (czytaj cieply silnik) to mam klopot pozniej z jej odpaleniem. Poczekam 10-15min i pali "na dotyk". Czy ktos moze mial juz taki przypadek z tym autem? Jezli tak to prosze o podzielenie sie informacja czym to moze byc spowodowane. Najlepiej zeby nie bylo "100" mozliwosci Z gory dzieki za pomoc.
  
 
W takim raziu Jasiu, tylko dwie wskazówki:
1. czujnik temperatury cieczy chłodzącej (omomierz w dłoń i kierunek termostat - czujnik wkręcony jest w termostat)
2. silniczek krokowy (omomierz w dłoń i kierunek przepustnica)

ad.1
poszukaj w necie tabelki z oporem czujnika temp cieczy chłodzącej przy różnych temperaturach lub gdy omomierz nie wykrywa żadnego oporu to po prostu wymień czujnik.

ad.2
Na gniazdku silniczka krokowego masz 6 pinów wygląda to mniej więcej tak:

A -- B -- A
X -- Y -- X

gdy mierzy opór między: AB, BA, XY, YX to powinieneś mieć odczyt 30 Ohm

gdy mierzy opór między: AA, XX to powinieneś mieć odczyt 60 Ohm
  
 
Dopiro przeczytalem odpowiedz za ktora wielkie dzieki. Dzisiaj dzialalem sam i tyle co zdarzylem zrobic to sprawdzic iskre (czekalem az wystapi syndrom "nie odpala" i doczekalem sie ok 16:00). W poniedzialek sprawdze to co napisales. Tylko jeszcze 2 pytanie odnosnie Twoich dwoch wskazowek :

1. Ile kosztuje czujnik wkrecony w termostat

2. Co zrobic jak opory nie beda sie zgadzaly?
  
 
1. czujnik temperatury cieczy chłodzącej kosztuje ok 60zł i jest częstą usterką w tych autach
2. natomiast na krokowcu jak nie zgadzają się opory to znaczy że czeka Ciebie naprawa (jest na forum Mitsumaniaków człowiek który się tym para) lub kupno sprawnego silniczka krokowego (koszt. ok 200 zł).

Natomiast nim cokolwiek kupisz zaopatrz się w omomierz (koszt ok. 25 zł) i posprawdzaj ww. elementy.
  
 
Co do forum Miskow to posiadam Colta i na forum (tatmtym) trz sie udzielam Jak mozesz napisz mi ksywke kolesia z ktorym moge na ten temat porozmawiac. Jezeli chodzi o omomierz to posiadam miernik uniwersalny (i styknie) Jutro z rana pomierze i napisze co i jak. Jeszcze raz wielkie dzieki za mam nadzieje ostateczna pomoc
  
 
Bartek - admin forum
  
 
Cytat:
2007-02-03 23:52:39, e-gen pisze:
Bartek - admin forum



Bartek sprawdzal mi juz moje ECU z colta

Kolejne infantylne pytanie tym razem dotyczy wyciagniecia radia marki Philips (chyba fabryczne). Poprzednia wlascicielka twierdzi (wpiera mi) ze radio wyciaga sie poprzez zlapanie go z obu stron i pociagniecie do siebie.... no ni cholerki nie chce wyjsc a ja nie chce robic tego "na chama". Czy ktos jest mi w stanie powiedziec czy potrzebuje do tego jakis wyjmakow czy da rade do zrobic inaczej?
  
 
myślę że gwa odpowiednio grube druty wygięte w V powinny załatwić sprawę wyciągnięcia radia
  
 
skoro piszesz ze dwa druty (grubych to chyba nie wsadze w te szczelinki) to chyba znaczy ze cos takiego juz powinno istniec specjalnie do tych modeli odtwarzaczy czy sie myle? I jeszcze jedno orientujesz sie moze gdzie to radio ma zaczepy mocujace? Z produ czy z tylu? Czy moze tu i tu?

[ wiadomość edytowana przez: Jasiu_84 dnia 2007-02-04 12:55:55 ]
  
 
jeżeli z prawej i lewej strony radia są po dwie dziury to naczy że wyciąga się je V-kami