MotoNews.pl
6 Przestawina kolumna kierownicy (174103/45)
  

Przestawina kolumna kierownicy

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam,

Jeżeli ktoś miał lub ma przestawione koło kierownicy w lewo bądź w prawo (nie mam tu na myśli skręcenia tylko położenie koła względem kierującego) tak jak u mnie to miało miejsce to rozwiązanie jest bardzo proste:

1. Odkręcić dolną osłonę kolumny kierowniczej (tą pod stacyjką i przełącznikami świateł, kierunków i wycieruch) - 4 wkręty krzyżakowe (od biedy podejdzie płaski, wąski śrubokręt.
2. Poluzować nakrętki samo-hamowne mocowania kolumny kierowniczej do ramy (płaski klucz (chyba 13) wystarczy).
3. Ustawić położenie kolumny we właściwym miejscu - możliwe dzięki otworom - fasolkom w mocowaniu od strony kolumny.
4. Dokręcić nakrętki.
5. Założyć i przykręcić plastikową dolną osłonę kolumny.
6. Cieszyć się z dobrze wykonanej roboty .

Pozdrawiam wszystkich majsterkowiczów.

Ps. zdjęć nie robiłem bo to trywialnie proste.
  
 
Mi się wydaje że jak jest kierownica krzywo, nie tak jak powinna być, to problem tkwi w ustawienu zbieżności kół.
Zazwyczaj przesuniecie takie spowodowane jest zaliczeniem wysokiego krawęznika albo dziury. Wtedy na ustawienu zbieznosci kierownica poeroaca do normalnego stanu.
A robiąc to tak jak kolega napisał, to nie jest rozwiązanie, bo kierownica - owszem, będzie prosto, ale zbieżnośc kół będzie nie taka jak powinna i będzie cięło opony.
Takie jest moje zdanie
  
 
Szanowny kolego, myślimy o dwóch różnych rzeczach.

Zbieżność kół -o której ty myślisz- lub jej brak może mieć pośrednio związek ze skręceniem koła kierownicy o jakiś kąt obrotu. Jednak fakt że koło kierownicy jest skręcone o jakiś kąt nie oznacza od razu że zbieżność kół jest niewłaściwa. Temat dość rozpracowany.

Ja opisałem przypadek, gdy koło kierownicy jest przesunięte (nie mylić z obróceniem o jakiś kąt).

PRZESUNIĘCIE to nie to samo co PRZEKRĘCENIE/OBRÓT

Innymi słowy jak siadasz za kierownicą, wyciągasz ręce na wprost i klops. Jedna ręka nie trafia na kierownicę a druga trafia w środek (ekstremalny przypadek).

Właśnie ten drugi przypadek opisałem. Przesunięcie kolumny kierowniczej nie ma związku ze zbieżnością kół.

Mam nadzieję że rozjaśniłem nieco.
  
 
Cytat:
2007-02-04 22:36:22, Marcin2M pisze:
Szanowny kolego, myślimy o dwóch różnych rzeczach. Zbieżność kół -o której ty myślisz- lub jej brak może mieć pośrednio związek ze skręceniem koła kierownicy o jakiś kąt obrotu. Jednak fakt że koło kierownicy jest skręcone o jakiś kąt nie oznacza od razu że zbieżność kół jest niewłaściwa. Temat dość rozpracowany. Ja opisałem przypadek, gdy koło kierownicy jest przesunięte (nie mylić z obróceniem o jakiś kąt). PRZESUNIĘCIE to nie to samo co PRZEKRĘCENIE/OBRÓT Innymi słowy jak siadasz za kierownicą, wyciągasz ręce na wprost i klops. Jedna ręka nie trafia na kierownicę a druga trafia w środek (ekstremalny przypadek). Właśnie ten drugi przypadek opisałem. Przesunięcie kolumny kierowniczej nie ma związku ze zbieżnością kół. Mam nadzieję że rozjaśniłem nieco.



W takim razie zwracam honor kolego, masz rację... o czymś innym pomyślalem niż ty opisałeś,
  
 
heh, spoko, przyda sie, tez mam nierowno kiere, jak zreszta wiekszosc z nas
  
 
Cytat:
2007-02-03 21:14:51, Marcin2M pisze:
Ps. zdjęć nie robiłem bo to trywialnie proste.



mimo wszystko by się przydały ... zawsze to ładnie by wyglądało na stonce głównej w dziale PORADY