Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() ilku LOB MEMBER Omega B234 Koszalin | 2007-02-04 16:25:57 Myślę, że po prostu należy używać oleju o klasie jakości takiej, jaką przewidział producent lub wyższej. Czy to będzie castrol czy opel to już mniej ważne. Należy również sprawdzić jaką klasę lepkości można stosować w danym silniku.
Ja kupuje castrola bo wiem, że na pewno spełnia wszystkie wymagania i jest zabezpieczony przed ingerencją różnych cwaniaczków i podrabiaczy. Oma śmiga na 0w40 i niema żadnych problemów z jakimikolwiek oringami ![]() Podałeś przykład matiza. Mój znajomy ma matiza i po "kilkudziesięciu tyś km" skończył mu się silnik ![]() Myślę, że ten typ tak ma ![]() |
ElwoodWroclawiak Volvo V70 Wrocław | 2007-02-04 17:38:54
Zastanawiam sie tylko jakiego oleju nalać do moejgo dieselka. Nie wiem co było wlane wczesniej-moja pierwsza wymiana, a na silniku zero naklejek. Kusi, Opel 5W30 ale jeden znajomy mechanik powiedział żeby sie zastanowić nad minerałem bo już ponad 182 tys km, a i miska olejowa mokra. Znowu w ksiazce obsługi przeczytałem że producent zaleca: 0W-x, 5W-x, 10W-x przy czym x nie może byc mniejsze niż 30. Masz babo placek. |
krisker Warszawa | 2007-02-04 17:49:57
Ten typ tak nie ma ![]() ![]() |
krisker Warszawa | 2007-02-04 17:53:34
Jeśli miska mokra, to trzeba uszczelnić. A jak nie żre oleju, to nie wymieniać na niższy (w sensie syntetyk -> półsyntetyk -> minerał). Nawet jak żre, to lepiej sprawdzić co jest przyczyną. 182kkm to nie jest jakiś strasznie duży przebieg. Moja oma żarła zbyt dużo półsyntetyka, a z remontam chcę się jeszcze wstrzymać, więc zalałem minerał. Jest znacznie lepiej, ale przebieg jest większy niż u Ciebie. |
ElwoodWroclawiak Volvo V70 Wrocław | 2007-02-04 20:56:55
Czyli radzisz zalac syntetykiem np. 5W30 Opla (mam do niego zaufanie) czy tez 10W40 |
krisker Warszawa | 2007-02-04 22:39:00
Widzisz, jeśli nie wiesz co było lane, to lepszy olej może wypłukać nagary i osady i rozszczelnić silnik. Jeśli np. pod pokrywą zaworów lub w okolicy wałka rozrządu nie ma "błota" olejowego, to zalałbym syntetyk. Później warto kontrolować częściej poziom oleju i jego spalanie. Jeśli będzie w normie, to możesz już pozostać przy syntetyku na dłużej. Ja też miałem nieznany olej i kupę szlamu pod pokrywą zaworów. Zalałem półsyntetyk i na początku było ok, jednak po jakimś czasie półsyntetyk wypłukał cały syf i silnik zaczął brać olej. Do tego pojawiło się trochę wycieków. W sumie konsekwencje mogły być nawet gorsze, bo jakiś oderwany kawał szlamu mógł co nieco pozatykać... W końcu zmieniłem na minerał i wycieków niet, a spalanie oleju znacznie spadło. |
![]() Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2007-02-05 08:14:08 Do 2,5 TD nie lej mineralnego. Głównie chodzi tu o turbinę - tworzą się nagary, powodując z czasem jej uszkodzenie. Na pewnej polskiej uczelni badali właściwości olei (m.in. zużycie silnika) i najlepiej wypadł Mobil. Castrol też miał bardzo dobry wynik, ale tylko ten (jak dobrze pamiętam) z zielonymkorkiem (przed zmianą formuły). Szkoda tylko, że z oczywistych względów takich badań się nie publikuje. Do tego silnika polecam Mobila 10W40. Znajomy leje go do bmki z tym silnikiem, uzyskując aktualny przebieg 600 tyś km. Niestety wadą tego oleju jest cena i niepokojące informacje o jego podróbkach.
Należy pamiętać, że częste zmiany rodzaju oleju mogą być tak samo szkodliwe, jak nieterminowa ich wymiana (~7 tyś dla 2,5 TD). Jeżeli nie ma oczywistych "objawów złego smarowania", najlepiej jeździć na takim, jakim silnik był zalewany od poczatku, ew. przez dłuższy czas. [ wiadomość edytowana przez: Beny_2_5_TDS dnia 2007-02-08 14:56:03 ] |
wd60 omega Racibórz | 2007-02-05 20:01:56 Od 17. lat jeżdżę różnymi dieslami, a od 2. omegą, wyłącznie na oleju półsyntetyku Quaker State. Jest to rewelacyjny olej nie tylko w lecie ale przede wszystkim w zimie. Nigdy nie miałem problemów z nadmiernym jego zużyciem , wręcz przeciwnie. Gorąco polecam tym bardziej, że jego cena nie powala na kolana – 5 lub 1 galon litrów w oryginalnym opakowaniu to tylko wydatek rzędu 118 zł. dla zaiteresowanych podaję stronę w USA: www.quakerstate.com |
![]() Beny_2_5_TDS Opel OMEGA B Kielce | 2007-02-06 13:25:08 ![]() ![]() |
wd60 omega Racibórz | 2007-02-06 17:54:27 Dwa dni temu widziałem opakowania Quaker State w Koszalinie, dostałem od nich namiary: tel. 094 3424679, fax.094 3403004. Mam nadzieję, że to trzymałem w rękach pochodziło z Pensylwanii, opakowania wyglądały na oryginalne. |