MotoNews.pl
  

Tuning dolotu i wydechu-Kat,EGR,tlumik koncowy,fi rury,inne)

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Buszujac po necie zwiedzilem pare stronek z tuningiem i trafilem na pare fajnych rzeczy, ktore zrodzily pare pytan.
Mam escorta 1,3 Kat mk7 + GAZ

1.Czy wyzucajac katalizator lepiej jest wsadzic na jego miejsce rure czy strumienice? Czy tez moze wydech obliczony jest juz tak ze lepiej tego nie robic? Czy ktos to sprawdzal na chamowni?Slyszalem ,iz brak katalizatora spowodowac moze na tłumiku zbyt duże odetkanie wydechu... (a to podobno nie jest dobre)

2.Czy zwiekszenie fi rury wydechu i tlumika koncowego cos da?
i jw nie za bardzo odetka to wydechu? pozatym sluszalem o strumienicach ktore wprowadzaja powietrze w ruch wirowy i przyspieszaja jego "wydalanie" (O ile mozna ja zwiekszyc?)

3.EGR W autach z jedną sondą Lambda mozna odciac doprowadzenie goracych spalin do dolotu. Co o tym sadzicie?????
(podobno podnosi osiagi auta i zmniejsza zuzycie paliwa)

4. Tuning dolotu. Oczywiscie filtr stozkowy z oslona termiczna (zimne powietrze) w samochodzie z instalacja gazowa Ktos to robil? no i czy ktos przerabial juz kolektor wydechowy
wasze opinie...doswiadczenia. itd

5.Czy ktos w koncu powie mi co to jest ten magnetyzer, jak dziala i czy nadaje sie do gazu?



Z gory sorry jesli palnalem jakies literowki, ort. lub...cos innego

pozdro

Arden




[ wiadomość edytowana przez: Arden dnia 2007-02-05 01:27:56 ]
  
 
ja bym sobie odpuścił... co Ty chcesz wycisnąć z tego biednego 1,3 ?? i tak seicento bedzie Cię wyprzedzało nawet po tych modach co piszesz ... lepiej zmień silnik, albo autko
  
 
Jak wytniesz kata i wstawisz rurkę to możesz nie prześć przeglądu. Pan diagmośta wejdzie pod autko i się spyta " A gdzie jest katalizator, bo nie widzę?". Lepiej wstawić rurkę w opróżniona puszkę po katalizatorze, przynajmniej nikt sie nie czepi. Co do strumienic to są różne opinie. Takie po 60 zł z allegro to raczej nie strumienica z prawdziwego zdarzenia. Kiedyś sie tym interesoawałem, dobra strumienica kosztowała 400 pln, nie wiem jak jest teraz, ja sobie to odpuściłem.Coś o strumienicach. Myślę że na tej stronie znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania.

Życzę miłej lektury i efektów.
  
 
Cytat:
2007-02-05 00:29:59, Arden pisze:
Witam Buszujac po necie zwiedzilem pare stronek z tuningiem i trafilem na pare fajnych rzeczy, ktore zrodzily pare pytan. Mam escorta 1,3 Kat mk7 + GAZ 1.Czy wyzucajac katalizator lepiej jest wsadzic na jego miejsce rure czy strumienice? Czy tez moze wydech obliczony jest juz tak ze lepiej tego nie robic? Czy ktos to sprawdzal na chamowni?Slyszalem ,iz brak katalizatora spowodowac moze na tłumiku zbyt duże odetkanie wydechu... (a to podobno nie jest dobre) 2.Czy zwiekszenie fi rury wydechu i tlumika koncowego cos da? i jw nie za bardzo odetka to wydechu? pozatym sluszalem o strumienicach ktore wprowadzaja powietrze w ruch wirowy i przyspieszaja jego "wydalanie" (O ile mozna ja zwiekszyc?) 3.EGR W autach z jedną sondą Lambda mozna odciac doprowadzenie goracych spalin do dolotu. Co o tym sadzicie????? (podobno podnosi osiagi auta i zmniejsza zuzycie paliwa) 4. Tuning dolotu. Oczywiscie filtr stozkowy z oslona termiczna (zimne powietrze) w samochodzie z instalacja gazowa Ktos to robil? no i czy ktos przerabial juz kolektor wydechowy wasze opinie...doswiadczenia. itd 5.Czy ktos w koncu powie mi co to jest ten magnetyzer, jak dziala i czy nadaje sie do gazu? Z gory sorry jesli palnalem jakies literowki, ort. lub...cos innego pozdro Arden [ wiadomość edytowana przez: Arden dnia 2007-02-05 01:27:56 ]



1. a jak Ty chcesz wywalic katalizator z 1.3 musze Cie zmartwic,ale jest on bezposrednio polaczony z kolektorem wydechowym wiec taki mod odpada.. poza tym moze co najwyzej pogorszyc osiagi.
2. zwiekszenie srednicy wydechu nic nie da.
3. masz 1.3efi? jesli tak to nie masz w nim egru. a jesli masz cfi to owszem,mozesz go spokojnie wywalic
4.stozek rowniez jak najbardziej mozesz wrzucic
5.mody kolektora wydechowego sa bez sensu w tym silniku.
6.magnetyzer to sobie mozesz co najwyzej na lusterku zawiesic jak plyty Ci szkoda
  
 
Cytat:
2007-02-05 10:19:26, Janek-S pisze:
Jak wytniesz kata i wstawisz rurkę to możesz nie prześć przeglądu. Pan diagmośta wejdzie pod autko i się spyta " A gdzie jest katalizator, bo nie widzę?". Lepiej wstawić rurkę w opróżniona puszkę po katalizatorze, przynajmniej nikt sie nie czepi.



wystarczy ze zerknie na analizator a i tak bedzie wiedzial ze kata nie ma ;] na analizatorze widac to odrazu...
  
 
qrcze a myslalem ze zaszaleje
poza tym mam zalozona inst gazowa i bierze mi o zgrozo 8,5 litra na 100km
czasem nawet 9
silnik nie wiem jaki mam ale obudowa filtra jest ta stara tzn filtr powietrza jest okragly i dochodzi do niego taka powiedzmy rurka, od spodu wchodzi w nia inna rurka od kolekrora wydechowego chyba ta odma (juz sie w tym gubie)no wiec wyciagnalem ja(ta odme) i puscilem bokiem tak zeby zobaczyc jak to bedzie chodzic. I przyspieszenie sie troszke polepszylo ale czasami sie krztusil...

hmm ... a stozek bedzie chodzil na gazie? i czy ktos ma pomysla jak zmniejszyc spalanie
Moj kumpel z roku ma golfa 1,8 gt z 93 na gazie i bierze mu tyle samo a ja mam 1,3 cos chyba za duzo mi pali
aha bede mu robil konserwacje. co polecacie? tzn czym zrobic?

i jeszcze jedno ten kolega co ma golfa mial wczesniej escorta 1,6 16v mkVI tylko ze wpadl bokiem na drzewo i ma z niego duzo rzeczy jak silnik i inne.

w zwiazku z tym mam pytanie czy da sie zainstalowac jego wspomaganie u mnie (bo ja nie mam) i jego zegary tzn liczniki

ok ale sie rozpisalem

wystarczy
  
 
Cytat:
2007-03-05 01:13:31, Arden pisze:
qrcze a myslalem ze zaszaleje poza tym mam zalozona inst gazowa i bierze mi o zgrozo 8,5 litra na 100km czasem nawet 9 silnik nie wiem jaki mam ale obudowa filtra jest ta stara tzn filtr powietrza jest okragly i dochodzi do niego taka powiedzmy rurka, od spodu wchodzi w nia inna rurka od kolekrora wydechowego chyba ta odma ...



chyba nie
raczej z tego co piszesz tedy zasysa zima ciepłe powietrze ale mogę sie mylić a odma wchodzi z dołu obudowy filtra .
  
 
Cytat:
2007-03-05 01:13:31, Arden pisze:
Moj kumpel z roku ma golfa 1,8 gt z 93 na gazie i bierze mu tyle samo a ja mam 1,3 cos chyba za duzo mi pali


Dobrze Ci pali. Jeśli chciałeś oszczędne auto, to ford powinien był być ostatnim w kolejce do zakupu. Mój 1.6 pali tyle samo, albo więcej od golfa 2.0 GTI. Fordy palą dużo, niestety.
  
 
niezgodze sie, mój 1,3 teraz osiagnoł wynik 5,3 przy jezdzie mieszanej... wiec nie jest to duzo jak dla mnie...
co do kata mozna wywalic ale trzeba załozyc inny kolektor wydechowy, tak jak ktos pisał ze modzenie w nim jest bez sensu.. bzdura, popatrz jak ten kolektor wygląda, on ma za małe przekroje zeby odprowadzac spaliny na wyzszych obrotach, mozna zrobic kolektor 4-2-1 jak chcesz to na prov ci posze dane tego kolektora, do tego wydech o srednicy 50mm i wg producenta zyskujesz 7km przez wydech i 5km prze kolektor albo na odwrót.. EGR wywal spokojnie , dolot mozna zrobic porzadny z nierdzewki... i ze stozkiem, zrobic porting głowicy.... ale modzenie w tym silniku z GAZEM chyba sie mija z celem....
  
 
ok
nie jestem mechanikiem nie znam sie na mechanice na tyle by bez rekonesansu dzialac cos przy samochodzie.
odlaczylem ta odme czy jak ktos woli EGR i rzeczywiscie poprawil sie zwlaszcza przy wyzszych obrotach z dynamika ale co jakis czas szarpnie mi silnik i chodzi b nierowno na niskich obrotach tzn gdy np na postoju.
wlozylem odme z powrotem i chodzi rowno

ma ktos jakis pomysl co mam zrobic zeby to chodzilo ok

aha zapomnialem dodac JEZDZE NA GAZIE

drugie pytanie czy podejdzie mi wspomaganie od escorta 1,6 16v mkVI do mojego 1,3 mk VII i ile mniej wiecej kosztowaloby zalozenie?

pozdrawiam
  
 
ciezko jest sie tutaj czegos dowiedziec
najwiecej postow jest z gasnacymi silnikami i niesprawnymi korkowcami.Zapytaj o cos innego i juz robia sie schodki

czy ktos moglby mi do rodzic w sprawie tego wspomagania?
i czy ktos moglby mi pomoc z tym dolotem?

  
 
Cytat:
2007-03-09 23:27:12, Arden pisze:
ciezko jest sie tutaj czegos dowiedziec najwiecej postow jest z gasnacymi silnikami i niesprawnymi korkowcami.Zapytaj o cos innego i juz robia sie schodki czy ktos moglby mi do rodzic w sprawie tego wspomagania? i czy ktos moglby mi pomoc z tym dolotem?


wspomaganie nie będzie pasować tak plug & play
  
 
Cytat:
2007-03-09 23:27:12, Arden pisze:
ciezko jest sie tutaj czegos dowiedziec najwiecej postow jest z gasnacymi silnikami i niesprawnymi korkowcami.Zapytaj o cos innego i juz robia sie schodki czy ktos moglby mi do rodzic w sprawie tego wspomagania? i czy ktos moglby mi pomoc z tym dolotem?


bo tyle zadajesz pytań że nikomu nie chce się na wszystkie odpowiadać
jeżeli chodzi o wspomaganie --- to wszystko się da( nie ma rzeczy niewykonalnych)
Co do spalania np Fabia 1.2 3 cylindry pali 10l/Pb w mieście i co ty na to?
Mój Rs przy dynamicznej jeździe pali 12-15l GPL
  
 
wspomagania szukaj najlepiej od tego samego silnika i modelu,bedzie najmniej rzezby. a co do dolotu to co Ty wkoncu odlaczyles odme czy EGR bo chyba sam nie wiesz? jak mamy Ci odpowiedziec na pytanie, gdy sam nie wiesz o co pytasz odlaczyles gumowy wezyk czy metalowy? jak metalowy to egr i to mozesz miec odlaczone. a jak gumowy to wsadz go z powrotem, bo silnik ciagnie lewe powietrze i stad taka jego praca a nie inna. pozdrawiam
  
 
od kolektora wydechowego idzie mi taki kawalek metalowej gietkiej rurki ma jakies 6 cm i to odlaczylem tzn przesunalem ten lunel dolotowy do filtra powietrza tak ze te spalinki czy cos tam szlo do komory silnika a nie wpadalo do tego dolotu do filtra. Zadnych gumowych wezykow nie odlaczalem
z tym wspomaganiem to pytam dlatego ze kolega ma rozbitego escorta (musze powiedziec ze byl sciagniety z niemiec 16v doslownie igla silnik i buda tez ZERO RDZY szkoda go) i moglbym go sobie wziasc

... A zadaje tyle pytan bo jestem ciekawy a na temat mechaniki samochodowej nie wiem zbyt wiele.

Maciek 701 ale mi gwozdzia zabiles do tej pory myslalem ze EGR i odma to to samo jaka jest roznica miedzy nimi?

pozdro i thx za wyrozymialosc

W 1995 moja mama kupila escorta z 83' sciagnietego z niemiec powiem wprost byl piekny naprawde go lubilem w ciagu 4 lat przetoczyl sie przez szereg mechanikow w tym 2 remonty silnika 2 konserwacje i remont blacharki i wiele innych napraw ktore nie wyniknely z uzytkowania lecz spierniczonej roboty mechanikow
w 2000r zostal zezlomowany . nie nadawal sie do jazdy

zanim go zezlomowalismy sciagnalem pokrywe(ta pierwsza od gory) wyremontowanego pare miesiecy temu silnika i zobaczylem paierowa wycieta uszczelke na silikonie - daje do myslenia co?


obecnie jezdze do takich w miare pewnych mechanikow ale mimo to jesli moge to staram sie naprawiac sam



w rewanzu jesli ktos ma pytania dotyczace budownictwa (projektowanie, nadzor czy prawo budowlane... czy np dotyczace fizyki budowli, konstrukcji - smialo walic)

pozdrawiam konrad



[ wiadomość edytowana przez: Arden dnia 2007-03-10 21:57:22 ]

[ wiadomość edytowana przez: Arden dnia 2007-03-10 21:58:03 ]
  
 
EGR to inaczej uklad recylkulacji spalin. pobiera czesc spalin z tego obrzydliwego zeliwnego kloca zwanego kolektorem wydechowym i kieruje je z powrotem do oklektora dolotowego. jakas tam ekologia ma to niby byc czy cos, w kazdym razie bez sensu.

Natomiast odma jest to uklad podcisnienia w silniku.. sklada sie on (w widocznej czesci) z gumowych wezykow,trojnikow laczycych glowice z pokrywa klawiatury,serwem,pochlaniaczem par paliwa,puszka filtra powietrza trojnikow etc. Tutaj lepiej nic nie odlaczaj, ew. jak masz czas mozesz to przeczyscic, wymienic zaworek odpowietrzania skrzyni korbowej etc.

pozdro
  
 
aaaaaaaaaaaaaa
no to teraz wszystko jasne
dzieki
  
 
Pametam kierdys z gazetki ktos wydal w tuning forda ka 1.3 endura ponad 5 tys zmienil dolot wydech chipa filtr swiece wszystko u specialistów i zyskal tylko pare koni ;( i urwał 3 sek wiec jesli zarabiasz 5 klocków miesiecznie i wydasz na to jedna wyplate to warto podwoic cene escorta 1,3