MotoNews.pl
4 Jakie konsekwencje stukającego popychacza zaworowego? (174361/45)
  

Jakie konsekwencje stukającego popychacza zaworowego?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam.Tak jak w temacie.Stuka mi któryś z popychaczy (MK4 silnik 1,6 Xr3i).W związku z tym mam pytanie:Czy może coś się porobić poważniejszego z silnikiem czy też mogę spokojnie jeździć i zbierać kapuche na wymianę tychże popychaczy?
  
 
....na wygieciu skończywszy i zaworka też
  
 
Cytat:
2007-02-06 08:07:35, Sinuspi pisze:
....na wygieciu skończywszy i zaworka też



Sławku, to nie ZETEC na szczęście

Przede wszystkim stukający popychacz to niewłaściwe otwieranie danego zaworu i większe obciążenie wałka rozrządu. Tym pierwszym nie trzeba się aż tak przejmować, jeśli naturalnie nie mamy zamiaru jeździć w ten sposób pół roku.

A wymiana popychaczy w 1.6 CVH to pół godzinki. Serio.
  
 
Cytat:
Cytat:
--------------------------------------------------------------------------------


2007-02-06 08:07:35, Sinuspi pisze:
....na wygieciu skończywszy i zaworka też


--------------------------------------------------------------------------------


Sławku, to nie ZETEC na szczęście



Poproszę o rozwinięcie kwestii Zeteca. Mój chodzi już jak rasowy dieselek. Pracuje nie równo na wolnych obrotach i więcej pali, ale tylko na LPG. Na Pb jakos się trzyma. Do tej pory nie wiedziałem dlaczego tak jest. Czy to może być spowodowane żuzytymi popychaczami??
  
 
ZETEC ma hmmm... delikatniejszą głowicę, tzn. bardziej wrażliwą na spalanie stukowe, które często zdarza się przy jeździ na LPG. Inne rozwiązanie napędu zaworów też tu gra rolę. W każdym razie każde auto zasilane dwoma rodzajami paliw "bardziej czułe" jest na gazie, co nie oznacza jednak, że na benzynie jest zawsze ok.
  
 
hm spalanie stukowe- czyli jakby detonacyjne czy to nie to samo ???
jednak powiem wam tak .. na benie wydaje mi sie wieksze v max ale na lpg lepiej sie zbiera
i to nie odczucie
tylko sprawdzone
co może tłumaczyć to iż na benie jest mułowaty w zakresie obr do 4000 a na gazie nie ??? czy to wtryski ? czy poprostu lekki klekot gdy zimny to również oznaka konca mojego zeteca ???
  
 
Cytat:
2007-02-06 09:02:29, WilK pisze:
A wymiana popychaczy w 1.6 CVH to pół godzinki. Serio.


a jaki jest koszt popychaczy i co przy okazji jescze wymienic??
  
 
Moj zetec odkąd zaczęły stukać popychacze dał radę ok. roku i jak wiadomo zdechł przedwczoraj, chociaż odpala i chodzi to tłucze się niemiłosiernie i kopci. Popychacze oryginał do zeteca to 60-80 pln za szt. X 16 , plus do tego pasowałoby wałki kupić i doprowadzić głowicę do porządku - gra niewarta świeczki.
Natomiast koszt takiej operacji w CVH jest mi nieznany.
  
 
Hmmmm...... tak tu sobie piszemy i piszemy...... ale nadal nie wiadomo co się stanie w momencie gdy taki popychacz padnie całkiem czy jest możliwa dalsza jazda? Czy będąc np. z 200km od chałupy dam radę się jakoś dotoczyć?
  
 
konsekwencja takiej przedluzanej agonii popychaczy w cvh bedzie przetarcie sie powierzchni styku z krzywka walka i unieruchomienie zaworu(brak cisnienia oleju w popychaczu).efektem bedzie praca na np. 3 cylindry.sprawdzone w praktyce
  
 
Cytat:
2007-02-06 21:52:56, szafa pisze:
a jaki jest koszt popychaczy i co przy okazji jescze wymienic??


jakis czas temu placilem za nowki 32zl/szt , a sprawna wymiana do rzeczywiscie niecale 30min
i nic wiecej przy okazji nie wymienisz, ale oplaca sie bo jak sie ma benzyne to warto, zeby chodzil jak benzyna
  
 
Cytat:
2007-02-06 23:36:40, EltonRST pisze:
konsekwencja takiej przedluzanej agonii popychaczy w cvh bedzie przetarcie sie powierzchni styku z krzywka walka i unieruchomienie zaworu(brak cisnienia oleju w popychaczu).efektem bedzie praca na np. 3 cylindry.sprawdzone w praktyce



Najpierw popychacz może zatrzeć się w gnieździe. A to czasem oznacza remont głowicy. Bo prowadnicę zaworu można wymienić, a popychaczy w nadwymiarze się niestety nie produkuje.
  
 
odswieze temat czy w silniku 1.6cvh zeby wymienic popychacze i uszczelniacze na zaworach trzeba sciagnac glowice ??:/ zwiedzilem pare zakladow i w kazdym to samo :/ a podobno wymianan to 30 minut :/