MotoNews.pl
  

Duże drgania drążka zmiany biegów.

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Nieznalazłem linków na te dolegliwości.Otóż na biegu jałowym i przy ruszaniu z miejsca bardzo trzepie drążkiem i całym kokpitem.Poduszki pod silnikiem wymieniłem bez rezultatu.Może ktoś miał coś takiego.E-36 1.6 1992r. M40.
  
 
stawiam na luzy w mocowaniu skrzyni, i w mechanizmie zmiany biegów, a jeżeli poglebia sie to przy ruszaniu to możliwe że konczy sie również sprzeglo a dokladniej tarcza

  
 
ja mam drżenie drążka tylko i wyłącznie na dwójce i tylko i wyłącznie od czasu do czasu, z tym ze zauważyłem, ze jeżeli mocniej bieg wbije to wogole nie drży nie wiem co to moze byc! z ruszaniem nie ma żadnych problemów związanych z drżeniem itp.
  
 
a że się tak spytam, co ma wspólnego kończące się sprzęgło z drżeniem całego auta? Jak sprzęgło się kończy, samochód traci na mocy i osiągach, a co się z tym wiąże start jest mniej dynamiczny, i wogóle nie rzuca samochode. Mi ostatnio skończyło się przęgło i nic nie rzycało, ani samochodem ,ani lewarkiem. Jeśli chodzi o mocowanie skrzyni to wisi ona na dwóch malych poduchach gumowych, wystarczy prawdzić czy nie są pozrywane. Ale jeśli rzuca Ci całą budą podczas ruszania to bardzo możliwe że masz luzy w układzie przeniesienia napędu (wał, tylny most) w bmw jest to dość częsty objaw, na forum było już dużo o tym.
A jesli chodzi o mechaniz zmiany biegów to bym nie ingerował w niego, szkoda kasy bo to napewno nie to. Niektórzy mają go w takim stanie że szkoda gadać, bo np po wypadku był wyklepany i pospawany (jak u jednego z moich kumpli) i wszytsko chodzi idealnie.
  
 
Daz jak pytasz to ja odpowiadam

czasami może sie zdarzyć (nie mówie że jest to regułą) gdy zbliżają sie ostatnie chwile mocno cienkigo sprzegla że tarcza dosiskowa wywiera nierówny docisk i sprzeglo zaczyna poprostu szarpać. Fachowo nazywa sie to chyba bicie boczne tarczy. Osobiscie spotkalem się z takim zjawiskiem fakt faktem że nie w Betce ale sie spotkalem. Jeżeli dolożymy do tego luźne zawieszenie skrzyni biegów to szarpanie bedzie jeszcze mocniejsze. Jeżeli sie nie mylę to tutaj można poczytać miedzy innymi o tej dolegliwości

Pozdro 4 all
  
 
Ok, dzięki za wyjaśnienie, mój błąd
  
 
Sprzęgło było wymienione pół roku temu.
  
 
Jeśli na jałowym rzuca kokpitem to nie jest sprzęgło. Napisz nam może jak się zachowuje silnik? Nie telepie nim?
  
 
Telepie i trochę nierówno pracuje.
  
 
A jak na postoju dodajesz gazu to jest ok czy też rzuca?
  
 
kilka dni temu wjechałem na kanał w związku z podobną dolegliwością. Wymieniłem dwie poduszki. Koszt jednej 160 zł. Po tym przestał silnik nierówno pracować , przestała drżeć buda i nie lata już drążek zmiany biegów.
  
 
Gdy dodaje gazu jest ok.Poduszki pod silnikiem są nowe.
  
 
Cytat:
Telepie i trochę nierówno pracuje.



No to masz przyczynę.

- świece?
- kable ?
  
 
Wymieniłem kable i świece jest ok.Dzięki.