Podłączenie Landi Renzo IIgen Volvo 360

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam! Pilnie potrzebna pomoc. Po swapie silnika w Polonezie mam problem z podłączeniem instalacji LPG. Jest to II generacja z reduktorem SE 81-01 i koputerkiem LCS A1 V05 Silnik do jakiego była podłączona instalacja LPG to 1,6GLI na Abimex'e (mono wtrysk) Teraz siedzi 2.0 z Volvo 360 Z wtryskiem Bosch LE-Jetronic. Mam już mixer pod przepływkę wszystko co trzeba tylko Jak to wpiąć w ten wtrysk? Pomijam sygn. z sondy lambda bo ten silnik jej nie miał. Czy jako sygnał dla komputera gazowego mam podłączyć przewód sterujący wtryskiwaczami tak jak to było w 1.6gli? Czy może inaczej? Tam żółty przewód z kompa lpg (emulatora-tak to chyba się nazywa) był podpięty szeregowo pod przewód sterujący wtryskiwaczem a tu mam wielopunkt to mam tak samo zrobić-przeciąć przewód sterujący wtryskiwaczami i wpiąć go pod ten żółty z komputetra/emulatora lpg? Czy może pod sygnał z cewki? W który przewód z TPSu mam wpiąć ten przewód idący z kompa LPG do TPSu- ten od pełnego otwarcia przepustnicy czy ten od zamkniętej? Wielkie dzięki za pomoc.
  
 
Cytat:
Pomijam sygn. z sondy lambda bo ten silnik jej nie miał

Do II generacji LPG sonda jest konieczna i żaden sygnał, tymbardziej ten
Cytat:
Czy jako sygnał dla komputera gazowego mam podłączyć przewód sterujący wtryskiwaczami tak jak to było w 1.6gli?

jej nie zastąpi. Jeśli miałeś tak puszczoną sondę w poldku (szczerze w to wątpię) to niezłe druciarstwo tam miałeś. Nie wnikam już czy to wogóle mogło jeździć .
LE-Jetronic czy to aby czasem nie jest mechaniczny wtrysk? Jeśli tak i nie ma sondy to sterownik LPG możesz wywalić i wtawić zwykły register w miejsce krokowego (zdegradować to do I generacji). Jeśli to wtrysk elektroniczny to komp LPG musi pracować jako emulator wtryskiwaczy, tylko jest pytanie czy da radę, bo jeśli emulator jest do jednopunktu to prawdopodobnie będziesz musiał to wywalić i wstawić emulator do wielopunktu. Tak czy siak, trochę rzeźbienia Cię czeka.
  
 
Cytat:
2007-02-08 17:57:55, Danek pisze:
Jeśli miałeś tak puszczoną sondę w poldku (szczerze w to wątpię) to niezłe druciarstwo tam miałeś. Nie wnikam już czy to wogóle mogło jeździć . LE-Jetronic czy to aby czasem nie jest mechaniczny wtrysk?


Nie wiem... chyba ciężko mi to wytłumaczyć. Sondę pod LPG miałem dobrze podłączoną! 1000%. Zakładali gaz w dobrym warsztacie chodził na 1.6 jak burza (dla mnie lepiej niż na benzin) Nie chodziło mi że syg z cewki czy wtrysków ma zastąpić sondę! Tylko o to co jest tym sygnałem załączającym elektrozawory i reduktor (bo jak na razie to mi nie powiedziałeś Danek). Czy jest to sygnał z wtryskiwacza (w przypadku silnika Volvo-wtryskiwaczy) i wtedy przez emulator automatycznie załącza się gaz? czy muszę gdzieś podpiąć cewkę? W 1.6 z cewki nic nie szło do LPG. Tylko w przewód do wtryskiwacza podpięty emulator, drugi przewód TPS i trzeci w sondę.
LE Jetronic to jak najbardziej elektroniczny wtrysk-nie mechaniczny, bo ten to chyba K-Jetronic. Ten mój w dodatku nie miał przewidzianej sondy (dopiero później ją dodali)
Przy uszkodzonej sondzie (nie wiem jak jest gdy jest w ogóle odłączona) LPG II przechodzi w tryb awaryjny, wtedy mogocze zielona dioda powoli (samodiagnoza) ponoć może więcej palić, bo tylko temu służy syg z sondy, do regulowania dawki gazu przez krokowy we współpracy z TPS)
Kiedyś jak kumpel wstawiał gaz, czekając na papiery, gość przyjechał omegą 2.0 i mówił żę pali mu dużo gazu nawet 20-22l
Podłączyli komputer sprawdzili sonde i była niesprawna (prosty wykres), ale gość przyjechał i jedził...
Co do emulatora to nie zegra się z wielopunktem?
  
 
Free Image Hosting at www.ImageShack.us" target="_blank">Landi Renzo
A tu: "Samo-diagnozowanie się instalacji gazowej" mamy dowód na podważenie stwierdzenia że bez sondy lpg II nie chodzi. Czytaj dokładnie "W przypadku uszkodzenia" (czyli tak jakby jej nie było) a "nieprawidłowej pracy" jest różnica...
  
 
Big_mazi, po pierwsze czytając Twój pierwszy post, w którym stoi jak byk
Cytat:
Pomijam sygn. z sondy lambda bo ten silnik jej nie miał. Czy jako sygnał dla komputera gazowego mam podłączyć przewód sterujący wtryskiwaczami tak jak to było w 1.6gli?

to Twoim zdaniem jak miałem to zrozumieć? Piszesz, żebym czytał dokładnie, to w takim układzie Ty pisz dokładnie i wyraźnie co jest gdzie i jak podpięte. Po drugie gdzie ja napisałem, że brak/uszkodzenie sondy uniemożliwia pracę instalacji II generacji? Moje stwierdzenie o wątpliwościach dotyczących działania dotyczyły takiego podpięcia kompa LPG jak w zacytowanym fragmencie, zresztą napisałem też, że wątpię by jakikolwiek gaziarz tak to podpiął. Więc najpierw sam czytaj dokładnie. Napisałem też, że musisz zdegradować instalkę do I generacji i właśnie to robi ten tryb awaryjny przytoczony przez Ciebie.
Wracając do Twojego pytania. Nie spotkałem się (i wątpię by ktokolwiek się spotkał ) z pobieraniem sygnału przełączającego z benzyny na LPG z wtryskiwacza. Zawsze był to sygnał z cewki zapłonowej lub z jednego z kabli zapłonowych (1 cylinder) przez zaindukowanie sygnału w przewodzie owiniętym na kablu WN, słyszałem i czytałem, że czasem sygnał o wartości obrotów jest pobierany z czujnika halla na cewce lub czujnika obrotów wału. Tu Masz przykładowy schemat (tu akurat od bingo s).
Jeśli w swoim sterowniku LPG masz emulator wtryskiwaczy jednokanałowy, a wtryskiwacze benzynowe w tym nowym silniku Masz sterowane każdy osobno lub 2/2 to ten emulator może nie wystarczyć, bo jak zepniesz wtryski pod jeden kanał to ECU może łapać błędy (zależy od konstrukcji i softu samego ECU). Mogę się mylić bo nie znam twojego silnika, ani nie jestem instalatorem, ale lektura forum nasuwa takie wnioski, poza tym gdyby to było takie bezproblemowe to nie produkowanoby emulatorów wielokanałowych.
  
 
To "czytaj uważnie" miało się tyczyć mojej miniatury z instr. obsługi inst. gaz. Landi Renzo ale coś spaprałem i nie wyszła... Nie napisałeś brak sondy uniemożliwai pracę lpgII ( to właśnie były cytaty z tej miniatury) , napisałeś:

"Do II generacji LPG sonda jest konieczna i żaden sygnał, tymbardziej ten jej nie zastąpi"

Więc jeśli jest konieczna i żaden sygn jej nie zastąpi to chyba pracować nie bedzie( jeśli coś jest konieczne)
Czyli wykluczyłeś że bedzie chodził bez niej. Nie zaprzeczaj!


A w miniaturce było:
"Układy LANDI RENZO posiadają układ samo-diagnozy umożliwiającej użytkownikowi ocenę prawodłowości działania inst. gaz.
W przypadku uszkodzenia lub nieprawidłowej pracy układu sondy lambda, dioda zielona na przełączniku, sygnalizująca pracę na gazie, powoli migocze.
W takim przypadku należy udać się do serwisu w celu sprawdzenia instalacji gazowej"
  
 
Nic nie wykluczałem. II generacja pracuje poprawnie tylko ze sprawną i podłączoną sondą lambda. Jakbyś trochę poszperał na forum to na pewno trafiłbyś na moje wypowiedzi, że można II generację tak ustawić, żeby pracowała bez sondy, ale to już nie będzie wtedy II generacja. . Pisząc, że nic nie zastąpi jej sygnału pisałem tylko i wyłącznie o tym, że sygnału sondy nie można zastąpić żadnym innym, a odnosiło się to do Twojego nieprecyzyjnego opisu podłączeń.
Na przyszłość jak chcesz porady to pisz precyzyjnie o co biega, bo nikt nie jest wróżką.
  
 
Racja, niech ci będzie, zwracam honor.

Wracając do sygnału przełączającego z benzyny na lpg to albo jestem niepełnosprawny wzrokowo (w co wątpie) albo go tam na prawdę nie ma (tego przewodu, ani do cewki ani z czujnika obr. wału ani tym bardziej przwodu WN też nic nie było. Tak jakby właśnie wspomniane przełączenie było na podstawie sygn do wtryskiwacza z kompa...(co też mi wydaje się dziwne ale coraz bardziej w to wierzę) W tym z Volvo wtryski sterowane są wszystkie z jednego przewodu (+ idzie z przekażnika sterującego a drugi wspólny dla wszystkich, sterujący z komputera i tylko jeden) więc ten co mam emulator mógłby być? Cewka do tego Volvo jest właśnie z tym czujnikiem Halla i z niego właśnie idzie przewód do kompa benzynowego z informacją o prędkości obrotowej wału więc gdyby był taki przwód z LPG to tam bym go podłączył ale go nie ma... a przewody + z reduktora i dwóch elektrozaworów gazowych podlączone są razem i idą do emulatora właśnie. To może tak być że przełączanie na gaz jest z wtrysku?
  
 
A jaki masz przełącznik bena/lpg? Może masz zwykły 2 pozycyjny (ręczne przełączanie). Jeśli jest automat, to nie bardzo sobie mogę wyobrazić żeby sygnał wtryskiwacza mógł powodować przełączenie (chociaż teoretycznie mogłoby to być możliwe pod pewnymi warunkami, ale na pewno nie jest to fachowe podłączenie). Nasunął mi się jeszcze taki pomysł, że sygnał przełączenia brany był bezpośrednio z ECU od razu na przełącznik. W poldku ECU jest za schowkiem pasażera, to może gazownikowi było wygodniej w ten sposób.
Co do emulatora wtrysków to rzeczywiście wygląda na to, że ten jednokanałowy wystarczy. Emulator wtrysku ma za zadanie tylko odciąć zasilanie wtryskiwaczy i "podać" na ECU sygnał, że pracują oraz ewentualnie załączyć elektrozawory gazu, jeśli nie robi tego przełącznik.
  
 
Przełącznik mam 2 pozycyjny. Dół to odpalanie na benzynie (żółta dioda) góra to odpalanie na benzynie a po 2,5 tyś przechodzi na gaz (migocząca zielona dioda potem świecąca stale)
Co do tego podłączenia do ECU to fakt luknę czy z centralki coś pod deską idzie w jedo kierunku. Dziś byłem u znajomego kumpla gazownika i radził olać takie podłączanie i zrobić jak mówiłeś zdegradować do I gen. a centralke i okablowanie mi "załatwi"
Dzięki za info i pomoc. Pozdr

[ wiadomość edytowana przez: big_mazi dnia 2007-02-10 15:39:02 ]