MotoNews.pl
  

[126]Szczotki do alternatora - krotko i na temat

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
do adminow - mozna skasowac temat jak tylko ktos odpowie na moje pytanie, zeby nie zasmiecac forum kolejnym tematem o alternatorze

Przestal mi ladowac alternator, wymienilem szczotki (byly chyba zawieszone) i regulator napiecia.
Niestety po uruchomieniu i jezdzie stwierdzilem ze nadal alternator nic nie laduje.
podejrzewalem ze moglem zlamac szczotki przy ich montowaniu i wymontowalem je z powrotem i okazalo sie ze faktycznie ulamalem jedna z nich. I teraz pytanie :
czy alternator wogole moze ladowac jezeli jedna szczotka jest ulamana? chodzi mi o to czy przyczyna lezy w szczotkach czy moze w czyms jeszcze innym. Dziekuje za odpowiedzi.
Pozdrawiam

[ wiadomość edytowana przez: lukaszc dnia 2007-02-12 11:18:51 ]
  
 
U mnie to były diody... Sytuacja niemalże identyczna. Po zmianie spoko
  
 
Nie ma prawa ani lewa ładować jak jedna szczotka jest ułamana.
  
 
tak wiem ze moga to tez byc jeszcze diody ale mam nadzieje ze to tylko szczotki bo zeby wiemienic diody to chyba trzeba wyjac altenator.
stad pytanie czy ze zlamana szczotka alternator laduje czy nie? czy wtedy pali sie lampka ladowania?
  
 
no to super bo moze to wina tylko szczotek zaraz pojade kupic wymienie i moze bedzie dobrze
  
 
da sie wymienic diody bez wyjmowania alternatora sprawdzone
ale jest troche gimnastyki
  
 
nie ale przypuszczam i mam taka nadzieje, ze to tylko szczotki bo tak jak napisal Krzemowy, ze nie ma mozliwosci ladowania bez jednej szczotki. Wieczorkiem sprawdze bo juz kupilem juz nowe szczoty.
  
 
no niestety po wymianie szczotek nadal swieci sie kontrolka
  
 
No to diody na mostku wzbudzenia lub mostku prostowniczym. I łożyska od razu wymień. ALTEK WYJMIJ I ZRÓB PORZĄDNIE. POWODZENIA
  
 
Łożyska jedynie SKF albo japońskie.
  
 
mi sie kiedys zazyla lampka ladowania tak jakby byly diody walniete okazalo sie ze kabel od rozrusznika poprostu sie utlenil (miedz) skrocilem go i wszystko bylo ok
  
 
Cytat:
2007-02-10 20:20:39, Krzemowy pisze:
Łożyska jedynie SKF albo japońskie.


yop. Ja mialem jakies inne (polskie?) i mi sie tak zaciely i rozgrzaly ze altek stracil wymiary i otwor na lozysko zrobil sie za duzy:/
  
 
Cytat:
2007-02-10 20:46:21, undertaker pisze:
mi sie kiedys zazyla lampka ladowania tak jakby byly diody walniete okazalo sie ze kabel od rozrusznika poprostu sie utlenil (miedz) skrocilem go i wszystko bylo ok



Było x razy na forum wałkowane.
  
 
Cytat:
Było x razy na forum wałkowane.



wiec jesli bylo walkowane to wogule poco ten temat o szczotkach?
mozna temat zamykac a kolega sobie z szukajki skorzysta
to takie proste
  
 
wyjalem dzisiaj cala obudowe wiatraka i alternator. mam druga kompletna skrecona razem a alternatorem, niestety jest jedno ALE. Obudowa byla chyba przygotowana do rallycrossu bo alternator nie spelnia swojej funkcji. Wyjete szczotki regulator napiecia, plytka itp.
Wyjete zostalo rowniez to cos o co sie szczotki ocieraja. Teraz pytania: jak to sie nazywa (cos pod szczotkami)?
jak to zalozyc? czy trzeba zdjac altek zeby to zalozyc czy wystarczy odkrecic wiatrak i to od przodu wsunac?
ile mniej wiecej kosztuje to cos?
ile kosztuje mniej wiecej nowa plytka?
czy cos moglo zostac jeszcze wyjete oprocz tego co zauwazylem?
serdeczne dzieki za odpowiedzi.
  
 
ja uważam, że nie ma się co pieprzyć i po prostu kupić sprawny, używany altek
jezdziłem cała zime bez ładowania, bo kombinowałem, wymieniałem diody, reg. napiecia, szczotki i nigdy więcej
  
 
Cytat:
2007-02-13 17:15:56, sztos pisze:
Teraz pytania: jak to sie nazywa (cos pod szczotkami)?
jak to złożyć?



1. to pod szczotkami to się nazywa komutator
2. najlepiej wymienić altek za 50 PLN ze szrotu albo jakiś regenerowany!!!
  
 
Cytat:
2007-02-13 19:06:46, Furiosus pisze:
1. to pod szczotkami to się nazywa komutator
(...)



Czy aby NA PEWNO?
  
 
Cytat:
2007-02-13 19:33:26, Krzemowy pisze:
Czy aby NA PEWNO?



w szkole na fizyce mi tak kiedyś mówili, że szczotki zasuwają po komutatorze. Kurde - chyba...
  
 
Panie kolego, w alternatorze szczotki zasuwają po pierścieniach ślizgowych, komutator to takie coś z nacięciami spotykane np. w rozruszniku i prądnicy.