Wymina wkładu termostatu w 1.8 2.0

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam. Moglby kto snapisac po kolei jak wyminic wkład termostatu w odbudowie termostatu w silniku 1.8 2.0. przymierzam sie do zalozenia termostatu oplowiekiego 92-170 stopni. i chcialbym zostac przy orginalej obudowie.Obudowe mam nowa, wiec zadnych wzerow tan nie bedzie.interesujem mnie krok po kroku wyjecie i zamontowanie samego wkladu. z gory wielkie dzieki
aa..i jeszcze jedno pytanko...mysle tez o kupieniu oplowskiego termostatu z prosta rura ( u nas jest zagieta w 1.8 ) ale zeby go zamontowac potrzebuje tzw "rury od nexi". prosze podac jej nr katalogowy, bo chyba bede musial zamowic w interecie bo w calym gdanku takowej nie ma.


[ wiadomość edytowana przez: papciak dnia 2007-02-11 10:00:36 ]

[ wiadomość edytowana przez: papciak dnia 2007-02-11 10:01:09 ]
  
 
wkład jest wciśnięty, trzyma się po prostu 'na wcisk'
wystarczy pokonać opór sprężyny i wkład wypada

gdy zamontujesz już nowy wkład w starą obudowę weź termostat w rękę i nalej do niego wody. Jak woda będzie wyciekaćciurkiem to daj se spokój i kup nowy termostat (obudowa wyżarta). Jak jest szczelny lub kapią ledwie kropelki to jest ok.
  
 
Cytat:
2007-02-11 09:52:52, papciak pisze:
Witam. Moglby kto snapisac po kolei jak wyminic wkład termostatu w odbudowie termostatu w silniku 1.8 2.0. przymierzam sie do zalozenia termostatu oplowiekiego 92-170 stopni. i chcialbym zostac przy orginalej obudowie.Obudowe mam nowa, wiec zadnych wzerow tan nie bedzie.interesujem mnie krok po kroku wyjecie i zamontowanie samego wkladu. z gory wielkie dzieki aa..i jeszcze jedno pytanko...mysle tez o kupieniu oplowskiego termostatu z prosta rura ( u nas jest zagieta w 1.8 ) ale zeby go zamontowac potrzebuje tzw "rury od nexi". prosze podac jej nr katalogowy, bo chyba bede musial zamowic w interecie bo w calym gdanku takowej nie ma....


1. zaskoczony jezdem pomysłem !...chyba nikt z posiadaczy 1,8 nie wymieniał samego wkłada (oczywista mogie sie mylić w cały rozciągłośni ) ....jaka różnica?...6 zł czy może 8 ?
2. skorzystaj proszę z Wyszukiwarki....o termostacie i rurze z nexii napisano tyle że masz z głowy niedziellę
3. sprawdź Inter Cars

Powodzonka
  
 
Robert_S ....napisales ze wklad trzyma sie "na wcisk" i ze trzeba pokonac opor sprezyny...w jaki spsob to zrobifc...wlozyc do goracej wody..wtedy sprezeyna sie skurczy i wklad sam powinien wypasc?

a co do ceny wkladu termostatu i wkladu z obodowa...to roznaica jest przynajmniej 50-70zl

aha..i jeszcze jedno...chcialbym kupic sam wkład termostatu, pasujacy do espero 1.5 z parametrami 92 -107...wiecie od jjakiego autka cos takiego pasuje?

[ wiadomość edytowana przez: papciak dnia 2007-02-11 13:37:39 ]

[ wiadomość edytowana przez: papciak dnia 2007-02-11 13:48:59 ]
  
 
kurcze jak to wytlumaczyc...
bierzesz termostat w rekę, ogładasz. Widzisz obudowę oraz samwkład. W obudowie są występy, o które zaczepiony jest wkład. Sam wkład ma chyba 2 sprężyny śrubowe, jedna stabilizuje zawór termostatu, druga dociska wkład do poprzeczki, która go mocuje. Wystarczy docisnąć poprzeczkę pokonując opór sprężyny, zdjąć poprzeczkę z zaczepów i wkład masz w ręku.
Opisałem z pamięci jak to wygląda w termostacie, który wymontowałem z espera jakieś 2 lata temu. Możliwe, że inne termostaty są zbudowane nieco inaczej
  
 
W 1.8 przynajmniej moim termostat jest nierozbieralny. Po wymianie próbowałem stary rozdzielić na różne sposoby, z użyciem młotka włącznie, bez efektu. Nie widziałem również aby w katalogach występował wkład termostatu do 1,8 2,0 (w silniku 1,5 owszem sam wkład występuje). Wymieniłem w zeszłym roku na oplowski 92 ale teraz zastanawiam się czy nie wrócić do oryginalnego. Po prostu niedawno poszła mi uszczelka pod głowicą i zastanawiam się mocno czy to nie miało związku z cieplejszym termostatem.
  
 
oczywiście że można wymienić sam wkład , róznica w cenie to przynajmniej 30-40 złotych , i to nie biorąc pod uwagę ceny rurek z nexii
masz linka
KLIK


swoją drogą to trochę czasu juz kupujesz ten termostat
TUTAJ
i
TUTAJ TEŻ
  
 
Cytat:
2007-02-11 17:10:29, marcin2 pisze:
oczywiście że można wymienić sam wkład , róznica w cenie to przynajmniej 30-40 złotych , i to nie biorąc pod uwagę ceny rurek z nexii masz linka KLIK



hi hi...sie mi podoba...prawie każdy mówi co innego w w/w wątku...a poza tem...najbar zi to mię się podoba wcześniejsza wypowiedź radzącego teraz Roberta_S

Cytat:

wymiana samego wkładu w 1,8 - 2,0 mija sie z celem.
Obudowa bowiem wyrabia się w miejscu styku zaworu termostatu i przepuszcza płyn, więc pomaga tylko wymiana całego termostatu.

  
 
Wymienilem termostat na oplowski Vectra A 1.8. o parametrach 97/107 stopni.Poprawilo sie ogrzewanie w aucie,jest duzo lepiej,pozatym auto szybciej sie nagdzewa.
Jezeli chodzi o samo podlaczenie termoststu, to udalo mi sie bez wiekszych problemow zalozyc orginalny przewod od espero do tego termostatu i smiga bezproblemu.w jednym miejscu jest lekko zagiety,ale w niczym to nie przeszkadza. Tzw "rura od nexi" w moim przypadku byla zbedna.pozdrawiam i polecam
  
 
Cytat:
2007-02-12 21:26:33, papciak pisze:
Wymienilem termostat na oplowski Vectra A 1.8. o parametrach 97/107 stopni.Poprawilo sie ogrzewanie w aucie,jest duzo lepiej,pozatym auto szybciej sie nagdzewa. Jezeli chodzi o samo podlaczenie termoststu, to udalo mi sie bez wiekszych problemow zalozyc orginalny przewod od espero do tego termostatu i smiga bezproblemu.w jednym miejscu jest lekko zagiety,ale w niczym to nie przeszkadza. Tzw "rura od nexi" w moim przypadku byla zbedna.pozdrawiam i polecam


No to jeszcze cennik , nazwę firmy termostatowej i miejsce zakupa prosimy podać ....
Bo to, że z takom termostatom jest dużo lepiej ...wiemy od bardzo dawna

Pozdrawiam
  
 
firma termostatu - WAHLER, do Opla Vectry A 1.8. koszt 50zl. Miejsce zakupu: czesci do opla, Gdansk. ul.Hallera 169 (budynek pawilonow, Ip.) 30min roboty, 2L plynu do chlodnic...i jazda

[ wiadomość edytowana przez: papciak dnia 2007-02-12 22:01:29 ]