Sortuj wg daty: rosnąco malejąco |
![]() penny_pl Ford Escort MK V Słupsk | 2007-02-11 11:18:24 Witam
Rozladowal mi sie (nie palil - 8 godzin na zapalonych swiatlach) i podlaczylem go wczoraj na noc na 4-4,5 Amperow (ruski, stary prostownik). Aku ma 43 Ah. Rano tak bardzo delikatnie bulgotal.... Ladowalem 7-8 godzin przez noc i jak podlaczylem go teraz pod miernik to ma napiecie 12,9V. Czy moge go juz podlaczac do auta czy doladowywac jeszcze ? W dwoch komorach minimalnie wystaje plytka powinienem zapewne dolac ? tylko znow trzebabby pewnie ladowac ? Ta ciecz w srodku ma kolor podchodzacy pod czarny, tak ma byc ? [ wiadomość edytowana przez: penny_pl dnia 2007-02-11 11:22:51 ] |
![]() nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2007-02-11 11:41:27 Witam
Jeśli napięcie jest wieksze niż 12,5 V to trzeba zakończyć ładowanie ale pewnie w twoim przypadku jesli chwile poczekasz to napiecie spadnie poniżej 12,5 V a tak poza tym to koniecznie dolej wody destylowanej do aku bo go wykończysz.Poziom elektrolitu powinnien wynosić około 1cm powyżej płytek no i najlepiej bedzie jesli go po dolaniu wody podładujesz natomiast czarny nalot to osad z płytek akumulatora i w zasadzie nie powinno go byc zbyt duzo bo po opadnieciu na dno aku bedzie on zwierał płytki do siebie co doprowadzi do spadku napiecia na zacidskach akumulatora a co za tym idzie do radykalnego zmniejszenia jego zdolności rozruchowych szczególnie zimą Pozdrawiam |
![]() kamil76 Sympatyk FEFK Citroen C4 Grand Pic ... Ostróda | 2007-02-11 11:59:41 Mozna też wymienić stary czarny elektrolit ładujesz do oporu akumulator następnie wylewasz stary elektrolit uwaga żrące ,wlewasz nowy ,do kupienia na stacji paliw lub w sklepie motoryzacyjnym , po "regeneracji " wlaniu nowego elektrolitu nie trzeba już ładować aku .Ta procedura przedłuży i.polepszy prace akumulatora. |
![]() gumbas5 Sympatyk FEFK ![]() German Style Katowice | 2007-02-11 18:01:49 zrzuć właśnie ten plastik, pod spodem powinny być "korki" ----------------- jakiś lepszy cwaniak... matkę wozi z tyłu... |
![]() nowypn Sympatyk FEFK Ford Escort MKIV, Fo ... Górki/Sztum | 2007-02-12 01:04:21 Te dziury w twoim aku to odpowietrzenie wlasnie tylko ze tam widac fest grzebane bylo cos z cala pokrywka a pod ta pokrywka masz korki wiec aby dolac wody destylowanej czy elektrolitu musisz koniecznie zdjąć ta pokrywke |
czwm Ford Escort Kutno | 2007-02-23 14:22:31 NIech ktoś mi powie jak zdjąć tą pokrywke w moim akumulatorze bo za chiny nie chce zejść,może ma jakieś zaczepy albo jest perzykręcona moze gdzieś.Pomocy bo chce dolać wody bo po 2 ładowaniach troche jej wybąblowało. |
![]() polityk Escort MKV 1,6 LJF LPG Kraków | 2007-02-23 14:28:56 Popieram Wilk'a....
sie to nazywa "bezobsługowy" akumulator i sie to wywala... znaczy wymienia ![]() |
czwm Ford Escort Kutno | 2007-02-23 14:36:29 Tyle,że ja nie wiem czy tam jest czarny elektrolit bo nie moge się dostać do korków,ta pokrywka mocno się trzyma,po bokach ma te dwie dziury i może tam jest jakaś śruba czy jakiś iny chwyt by to otwozyć? |
jankes6 Warszawa | 2007-02-23 14:52:34
|
![]() polityk Escort MKV 1,6 LJF LPG Kraków | 2007-02-23 14:54:34 bezobslugowy = nie do otwierania,
nie dolewasz nic, a te dziurki to jak juz bylo powiedziane "odpowietrzenie". kolor elektrolitu tu nie ma znaczenia bo i tak bez demolki aku nie zobaczysz nic. Jeśli umiera to tylko wymiana... |
![]() R_O_Y Sympatyk FEFK Mk VII kombi Inowrocław | 2007-02-23 21:40:14 Jeśli nie masz widocznych korków do odkręcenia - akumulator bezobsługowy (znaczy nic nie dolewasz, nie sprawdzasz nie ulepszasz). Jeśli podczas ładowania elektrolit silnie gazuje to najpewniej ładujesz aku prądem większym niż zalecany (10% pojemności) i sam przyczyniasz się do skrócenia jego żywotności. Druga sprawa to jeśli aku rozładowuje się przy byle mrozie i jest dobry tylko w ciepłym i jeszcze najlepiej pod prostownikiem - lepiej wymień go na nowy i oszczędź sobie czasu i złudzeń. |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2007-02-23 22:02:12 Kurna! Panowie! Spójrzcie wy w kalendarz!!! Mamy rok 2007, a nie 77 ubiegłego wieku. Zdobycie nowego akumulatora nie graniczy z cudem. Nowe, świeżutkie akumulatory czekają sobie na półkach w sklepie i aż się proszą, by je kupić. Nie ma sensu reanimować padniętego akumulatora, szczególnie jak jego stan odbiega daleko od porządności. Nie szkoda wam blach popalonych wyciekającym elektrolitem i czasu poświęconego na pchanie auta, bo znowu akumulator padł?
Nowy aku kosztuje już około 150 zł (za firmowy) lub nawet poniżej stówki za "niewiadomoco" na wystawce w markecie. Polecam naszą Centrę. |
![]() CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2007-02-23 22:04:42 A jaką centre za 150zł kupisz? |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2007-02-23 22:11:56 Ostatnio kupiłem nową Centrę, z tego co pamiętam z czarnego plastiku obudowa, za 159 lub 169 złociszy. 45 Ah chyba. Do escorta z 90 roku wkładałem. Zły wybór? |
![]() CKsrv Sympatyk FEFK SU45 i focus Koszalin/Białystok | 2007-02-23 22:27:30 Aa 45Ah - mały
Do mojego od 70 w góre ![]() |
Blazey Ford Escort mk VII Oława/IJsselstein | 2007-02-23 22:52:55 A jak ty na podszybie te 72 Ah (bo taka pojemność chyba występuje) zmieścisz? Nie mówiąc o większym? |
![]() horse NISSAN PRIMERA kobyłka | 2007-02-24 01:19:51 72spoko wchodzi!w dizelku o mniejszym nie ma o czym gadac!sam na wiosne zmieniałem a siedziala fabryka 10 letnia!!!oryginalny crafter!!! ![]() |