Czujnik Temperatury Na Komputer - X20dth

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Gdy czujnik temperatury silnika, który podaje temperaturę do ECU jest padnięty, a komputer nie pokazuje błędów, skąd pobierana jest temperatura otoczenia, potrzebna do obliczenia dawki wtrysku? Czy ECU nie przyjmuje jakiejś zastępczej stałej temperatury?Jakiej? Czy jest możliwość, aby czujnik pokazywał stałą temperaturę, np. 22*C i nie reagował na zmiany temperatury silnika, ewentualnie reagował od pewnej temperatury?
  
 
To, że ECU nie zgłasza Ci błędu czujnika może być spowodowane jego wadliwą pracą (ale jeszcze nie uszkodzeniem typu przerwa, zwarcie). Aby się przekonać o tym, musiałbyś się podłączyć pod komputer i zobaczyć jaką temperaturę odczytuje ECU. Ewentualnie można zbadać sam czujnik miernikiem (jeśli rezystancyjny). A jeśli chcesz mieć stałą temperaturę z czujnika (choć nie ma w tym sensu), to zamiast niego włóż rezystor o odpowiedniej rezystancji odpowiadającej danej temp., coś w stylu "rezystora - czipa tuningowego" z Allegro
  
 
Dzięki. Czujnik kupiłem rano i po południu wymiana. Interesowało mnie to, jak bardzo może on fałszować wskazania temperatury i jaki ma to wpływ na odpalanie silnika (mój problem). Jeżeli rezystancja zmienia się - nazwijmy to - różnie, to i ECU będzie dawał różne dawki paliwa, co będzie odczuwalne szczególnie podczas porannego rozruchu jak i potem. Ma to niebagatelny wpływ na żywotność pompy paliwa, szczególnie w dth (dti) - VP44.

"Cziptjuning rezystorowy" - o nie, nie, nieee...
Chcę się pozbyć kłopotów z porannym odpalaniem w temperaturach poniżej 22*C. Stąd myślę, że czujnik powyżej tej temperatury pokazywać może prawidłowe wartości.

[ wiadomość edytowana przez: arturlobodzinski dnia 2007-02-12 12:36:43 ]
  
 
Czujnik wymieniony - autko odpala jak nowe. Przy -8*C pokazywał temperaturę +28*C i na tej podstawie ECU dobierał początkową dawkę paliwa.
Dodatkowe info:
Są dwie możliwości. Jedna to, że czujnik jest uwalony i nie działa. ECU przyjmuje wtedy wartość zastępczą z mapy 80*C. Druga możliwość to czujnik fałszuje dane i komp je przetwarza na nieodpowiednie dawki wtryskiwanego paliwa. W obydwu przypadkach czujnik do wymiany. Abu go sprawdzić należy podłączyć Techa lub KTSa i odczytać temp. silnika w kilku temperaturach: najłatwiej na zimnym po nocy i porównać z temp. otoczenia, potem porównywać wskazania z orientacyjną temperaturą z blatu (ten czujnik musi być dobry).

Temat zakończony.