śroby pływajace

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
nie mogłem w postach znalezc zadnych opini na temat srob pływajacych.

czy oszuka sie nimi prawa fizyki czy to tylko pic ? ? ?

chce kupic felgi 5x112 na piaste 5x114
  
 
Cytat:
2007-02-12 21:37:05, hard-drive pisze:
nie mogłem w postach znalezc zadnych opini na temat srob pływajacych. czy oszuka sie nimi prawa fizyki czy to tylko pic ? ? ? chce kupic felgi 5x112 na piaste 5x114



Ja bym nie zakładał co jak co ale śruby przy kołach to ważna sprawa dla bezpieczeństwa, nie znam tematu za autopsji ale nie ryzykowałbym odpadnięcia koła w czasie jazdy albo ostrego hamowania. Jestem zdania że jak masz piast e5x114 to tylko taka felga a nie kombinacje. A i jeszcze jedno praw fizyki sie nie oszuka co najwyżej można oszukiwać samego siebie że się oszuka.
  
 
teoretycznie to ma prawo działać, al ew praktyce - konia z rzedem temu kto dokłądnie wycentruje koło. Poza tym pozostaje jeszcze problem otworu środkowego. Jezeli on nie jest idealnie spasowany - zapomnij.
  
 
jak macie jakies koła do cyntrowania zapraszam do mnie nie takie koła sie robiło
  
 
To będzie działać
Kolega w fiacie założył alusy 4x100 a powinno być chyba 4x98 i jeździ już tak ze 4 lata
Milimetr różnicy na strone jest do przyjęcia.
Śruba wkręca się prosto w otwór piasty tyle tylko że jej "kołnież" jest jakby jajowaty i dopasowuje się pod dziurę w feldze.
Są jeszcze dwa rodzaje tzw. płaskie i okrągłe.
Chodzi o kształt tego kołnierza, który będzie przylegał do felgi.
Proponuje jeszcze zaopatrzyć się w pierścienie centrujące na piastę do felg i to musi działać.
  
 
Cytat:
2007-02-12 21:37:05, hard-drive pisze:
... chce kupic felgi 5x112 na piaste 5x114.."


Jakaś nieścisłość siem Ci wkradnęła...

Piasta w leganzie to wymiar 56,5 mm , w żadnem wozie nie ma tesz na pewno piasty 5x114 ....

Navi...praktycznie zawsze można opanować sprawę niedopasowania piasty...jeśli w new alu jest większa niż oryginał montuje się pierścienie centrujące...jeśli jest mniejsza to prawie każdy konkret serwis felg alu dopasuje tę wartość do oryginałą (toczenie)

Co do wynalazku śrub pływających...nie wypowiadam się ...zero doświadczeń w tej materii
  
 
chodzi o rozstaw co do reszty to kumam baze bo czest przerabiam temat felg ale nigdy nie miałem doczynienia ze srobami pływajacymi
  
 
Tylko że w leganzie masz nie sruby a szpilki wiec musisz kupić nakętki a tAkowych jeszcze nie spotkałem
  
 
sa na allegro
  
 
są też nakrętki pływające


klik i klik

Zasada działania jest taka sama jak śrub