MotoNews.pl
  

Przełącznik nawiewu - jak sprawdzic, ewentualnie naprawic

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Paruja mi bardzo mocno szyby wewnątrz, po wymianie filtra pyłkowego troche jest lepiej, ale nie rewelacja.
Zauważyłem jednak że nie swieci się dioda na przełączniku nawiewy wewnętrznego i po naciśnieciu tego przycisku nie widac zadnej reakcji. Jak można sprawdzic czy przełącznik działa, czy to że nie świeci zaróweczka na tym przełączniku oznacza jej przepalenie czy awarie ( jesli przepalenie zaróweczki to jak ją wymienic i jaki typ to jest). Jeśli natomiast oznacza to awarie mechanizmu to gdzie szukac tej awarii i jak sie tam dostac.
I jeszcze jedno - czy popielniczka i zapalniczka mają podświetlenie -bo u mnie nic tam nieswieci???
  
 
Moze to nie bedzie jakas fachowa rada ale sprawdz na sluch w koncu jesli sie wlacza obieg wewnetrzny to troszke glosniej szumi. Przelacz pokretlo na nogi albo glowe (nie na szybe bo wtedy, przynajmniej u mnie nie idzie wlaczyc obiegu wewn.). Wtedy wlaczaj i wylaczaj obieg, jesli nic sie nie zmienia tzn ze jest jakas awaria i albo masz na stale wewn albo zewn
Aaa i trzeba pamietac ze Astry G maja w naturze parowanie szyb nawet jak wsio jest sprawne
  
 
to już kiedyś było
wystarczy użyć wyszukiwarki



to tu

  
 
dzieki - próbowałem szukac , ale na to jakos nie trafiłem- a co do wyłącznika, to widze ze dioda sie swieci- trzeba było po prostu ustawic na nawiew do wewnątrz a nie na szyby ( nie wiedziałem o tym). Co do zamykania i otwierania obiegu to chyba jednak jest cos zepsute, bo jak przełanczam to nie słychac zadnej reakcji.
W związku z tym kolejne pytanie - jak sie najłatwiej dostac do tego silniczka zamykającego obieg i jak go mozna naprawic.
  
 
wyjąc schowek i już masz silniczek na wierzchu
wykręcisz 3 śrubki i masz wyjety
  
 
Masakra :/ dzisiaj rano jechałem sobie na studia (ok 7 rano) i przy -8 stopniach delikatnie zaczęły parować mi szybki. Po kilku bardzo krótkich chwilach widoczność była coraz gorsza aż po 15 kilometrach musiałem się zatrzymać i włączyć nawiew na szybę na "4" (podczas jazdy miałem na "2" ale odparowywało mi tylko mały skrawek szybki - musiałem obniżyć na maxa siedzenie żeby z niego skorzystać ((( Przy okazji bardzo marzły mi nogi, ale próba ustawienia nogi/szyba była błędem bo po minutce zrobiło się znowu mokro na przedniej szybie (bo wszystkie pozostałem były non stop całe zaparowane). Przy okazji zauważyłem, że mimo świecenia się przełącznika nie działa mi ogrzewanie tylnej szyby :/ Z tego co wyczytałem w poradach podejrzewam to samo (obieg wewnętrzny) + fakt, że jak już wszystkie szyby były na max mokre to wilgotność w aucie była kosmiczna i ciężko wtedy powrócić do normy :/

PS: czy może ktoś mi powiedzieć czy spalanie na 100km 6,87 l ropki to dużo (astra II 2.0. DTI - teren niezabudowany - prędkość do 100, temperatura "-8 stopni" i całą trasę dmuchawa na "2" - "3")

[ wiadomość edytowana przez: chris24 dnia 2007-02-17 20:50:01 ]
  
 
temat pokretla wiecznie zywy... a wiec padl mi 1 i 2 bieg od nawiewu, natomiast 3 i 4 dziala bez zarzutu. czy ktos sie z tym spotkal, bo nie wiem, czy nawalilo pokretlo, czy cos z nagrzewnica nie tak?choc obstawiam to pierwsze...
  
 
Pewnie poszedł rezystor. W serwisie ponad 100zł a zamienników brak.
Tak na marginesie, nie sądzę by coś nie tak było z przełącznikiem.

pozdrawiam
  
 
Nie wiem ale może zacząć od najprostrzej rzeczy. Zakładam ze masz klimatyzacje... szyby paruja ci dlatego ze raz masz ją włączona a raz nie jak nie masz włączonej wilgoć z klimy wydostaje się na szyby i paruje. Mialem podobnie i wyczyściłem klime troszkę [omogło ale. Zaleca sie włączenie klimatyzacji przez cały okres jesienno - letnio - wiosenny. Twierdzi sie rowniez ze powinno sie stosowac klime zima zeby nie uszkodzić kompresora poprzez "zastanie". jesli włączysz klime to gwarantuje ci ze po chwili zniknie ci naot. Co do obiegu wewnetrznego... Mysl ze masz nawiew ustawiony na szyb przednia a co sie z tym wiaze nie ma mozliwosci aby ten obieg zadziałał gdyz wtedy nawet latem parowała by ci szyba bo nie jest odprowadzana wilgoć z powietrza w kabinie. Także przekrec pokrętło na nawiew na nogi lub twarz i włącz wewnetrzny. A jak bedziesz miał włączoną klime i nadal beda ci parować szyby to moze nalezało bby ja wyczyścic. Tyle co mi przychodzi na myśl. Jak cos to napisz czy pomgolo.

No tak to jest jak sie przeczyta pierwszy post

[ wiadomość edytowana przez: bubuja1 dnia 2007-08-08 23:59:27 ]
  
 
jezeli to rezystor za 100-ke to odpuszczam, idzie zyc bez dwoch pierwszych biegow. BUBUJA dzieki za chec pomocy, ale podpielem sie pod stary watek, aby nie tworzyc bez sensu nowego.
  
 
Cytat:
2007-08-09 21:14:05, Kimi pisze:
jezeli to rezystor za 100-ke to odpuszczam, idzie zyc bez dwoch pierwszych biegow. BUBUJA dzieki za chec pomocy, ale podpielem sie pod stary watek, aby nie tworzyc bez sensu nowego.



nie daj się ! to na 100 procent rezystor wstępny dmuchawy ALE koszt to nie 100 pln tylko 2pln w 90 procent przypadków, otóż rezystor ustawia dmuchawę w 3 biegach, pierwszym, drugim, i trzecim , bo czwarty bieg jest poprostu przepuszczeniem całego prądu bez reystora, i teraz : do 1 szego 2 giego i trzeciego biegu w rezystorze dmuchawy (a w zasadzie w jego zespole) masz 3 sprężynki ( to są właśnie rezystory ) jezeli ktoras jest spalona to nie masz wlasnie tego biegu, ale jezeli wszystkie sa całe, to należy wymienić tylko ten jeden mały rezystor który jest pod nimi i jego koszt to włąśnie ok 2pln, nie pamiętam wartości w omach, ale jest gdzieś w postach albo necie.
  
 
Cytat:
2007-08-09 21:14:05, Kimi pisze:
jezeli to rezystor za 100-ke to odpuszczam, idzie zyc bez dwoch pierwszych biegow. BUBUJA dzieki za chec pomocy, ale podpielem sie pod stary watek, aby nie tworzyc bez sensu nowego.



nie daj się ! to na 100 procent rezystor wstępny dmuchawy ALE koszt to nie 100 pln tylko 2pln w 90 procent przypadków, otóż rezystor ustawia dmuchawę w 3 biegach, pierwszym, drugim, i trzecim , bo czwarty bieg jest poprostu przepuszczeniem całego prądu bez reystora, i teraz : do 1 szego 2 giego i trzeciego biegu w rezystorze dmuchawy (a w zasadzie w jego zespole) masz 3 sprężynki ( to są właśnie rezystory ) jezeli ktoras jest spalona to nie masz wlasnie tego biegu, ale jezeli wszystkie sa całe, to należy wymienić tylko ten jeden mały rezystor który jest pod nimi i jego koszt to włąśnie ok 2pln, nie pamiętam wartości w omach, ale jest gdzieś w postach( moze to jest nawet dioda ?! - nieważne ) albo necie.swoją drogą momentalnie znalazelm na allegr.....za ok 30 pln uzywany.


[ wiadomość edytowana przez: matpro dnia 2007-08-13 02:42:49 ]
  
 
Cytat:
2007-02-15 11:40:46, Arty pisze:
Paruja mi bardzo mocno szyby wewnątrz, po wymianie filtra pyłkowego troche jest lepiej, ale nie rewelacja. Zauważyłem jednak że nie swieci się dioda na przełączniku nawiewy wewnętrznego i po naciśnieciu tego przycisku nie widac zadnej reakcji. Jak można sprawdzic czy przełącznik działa, czy to że nie świeci zaróweczka na tym przełączniku oznacza jej przepalenie czy awarie ( jesli przepalenie zaróweczki to jak ją wymienic i jaki typ to jest). Jeśli natomiast oznacza to awarie mechanizmu to gdzie szukac tej awarii i jak sie tam dostac. I jeszcze jedno - czy popielniczka i zapalniczka mają podświetlenie -bo u mnie nic tam nieswieci???



wyjąć schowek, i zobaczyć czy zawór kulowy ( duży miskowaty plastik) jest skierowany tak że pobiera powietrze z zewnątrz czy ze środka, jak to zobaczysz to zakumasz o co chodzi.
  
 
dzieki za informacje. jednak poswiece jakas sobote i to naprawie.zeby dostac sie do pokretla pewnie musze caly panel srodkowy rozebrac?
  
 
Kimi daje 99% ze to nie
Cytat:
jednak poswiece jakas sobote i to naprawie.zeby dostac sie do pokretla pewnie musze caly panel srodkowy rozebrac?



matpro ma racje z
Cytat:
nie daj się ! to na 100 procent rezystor wstępny dmuchawy ALE koszt to nie 100 pln tylko 2pln w 90 procent przypadków, otóż rezystor ustawia dmuchawę w 3 biegach, pierwszym, drugim, i trzecim , bo czwarty bieg jest poprostu przepuszczeniem całego prądu bez reystora, i teraz : do 1 szego 2 giego i trzeciego biegu w rezystorze dmuchawy (a w zasadzie w jego zespole) masz 3 sprężynki ( to są właśnie rezystory ) jezeli ktoras jest spalona to nie masz wlasnie tego biegu, ale jezeli wszystkie sa całe, to należy wymienić tylko ten jeden mały rezystor który jest pod nimi i jego koszt to włąśnie ok 2pln, nie pamiętam wartości w omach, ale jest gdzieś w postach albo necie.


co do oporności to powinien ci pomóc gość w sklepie elektronicznym i będzie po problemie
  
 
Rozpocząłem ten temat, a wiec dopisze odpowiedz - jak uporałem sie z problemem.
Po wymontowaniu schowka okazało sie ze jest caly czas obieg wewnetrzny i silniczek regulacji nie dziala.
Odkrecilem srubki mocujące ten silniczek, poruszałem kostka z kablami i okazało sie ze silniczek ruszył ( faktycznie dziala caly czas i jesli nie napotka oporu kreci sie caly czas).
Skrecilem wszystko do kupy i widze teraz ze wszystko dziala - oby tak dalej - obeszlo sie bez drogiej naprawy czy wymiany .

PS. przy okazji kolejny raz przekonuje sie ze jesli cos ma byc zrobione dobrze - zrób to sam!!! - otworzylem tez obudowe filtra kabinowego aby zobaczyc w jakim jest stanie - byl wymieniany przez mechanikaw zakładzie jeszcze w zimie.
okazuje sie ze pseudo mechanik nie zalozyl go prawidlowo, tylko wcisnął na siłe i teraz jest cały pogiety - czeka mnie wymiana- tym razem zrobie to sam
  
 
Temat co prawda zamknięty, ale poruszyłeś ciekawą rzecz.

Nic tak nie wkurza, jak śliczny, nowy, beżowy filtr jest zakładany BRUDNYMI ŁAPAMI SERWISANTA.

pozdr

[ wiadomość edytowana przez: kosek dnia 2007-08-22 20:40:16 ]
  
 
DZIALAJA WSZYSTKIE BIEGI OD DMUCHAWY rozebralem cale podszybie i dotarlem do opornicy. byla cala zardzewiala i popekana wiec kupilem ze szrotu za 50zl i wszystko smiga jak nalezy!!! PODZIEKOWANIA DLA WSZYSTKICH CO MI POMOGLI DOBRA RADA I ZMOBILIZOWALI ABY USUNAC SAMEMU PROBLEM