MotoNews.pl
  

Wymiana oleju w skrzyni manualnej [?]

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Pytam, bo znalazłem tylko automat. Mam zamiar wymienić olej i nie wiem jak się do tego zabrać, jak spuścić i ktorędy wlać nowy

I jeszcze jaki byście polecili olej? Moja omega to '97 X20XEV czyli 2.0l 16v, skrzynia raczej normalna - nie jakaś sportowa

Z góry dzięki
  
 
Podobnie jak tu w poradach w tylnim moscie tylko ze jest korek spustowy http://motonews.pl/forum/?op=fvt&t=60645&c=114&f=9 .ja wlewalem wezykiem paliwowym nalozonym na stara pompke do pilki noznej.
  
 
A ile tego oleju ma wejść?
  
 
a korek jest z dolu czy z boku? moze jak z boku to do poziomu? a jak z dolu to pewnie trzeba mierzyc ilosc
  
 
Korek spustowy jest od dolu a kontrolny z boku itrzeba wlewac do mmentu az zacznie wyciekac przez korek kontrolny.(wlewac krzez korek kontrolny).olej najlepiej orginalny opla,ale ja przy przebiegu 300tys mam zamiennik mineralny i chodzi ok.
  
 
Dzięki za pomoc, a skoro ktoś już wspomniał o oleju w moście to może też bym wymienił, tylko też nie wiem jaki, też oplowski?
  
 
Ja mam kluskę z manualem 2 litorwa i tam kazdy olej do skrzyni pasuje byle jakiś firmowy. Nie ma jakiś specjalistycznych wskazan.
Zrobiłem juz 60 tys i nie ma problemu
Nie wiem jak w innych modelach
  
 
Cytat:
Korek spustowy jest od dolu a kontrolny z boku itrzeba wlewac do mmentu az zacznie wyciekac przez korek kontrolny.(wlewac krzez korek kontrolny).olej najlepiej orginalny opla,ale ja przy przebiegu 300tys mam zamiennik mineralny i chodzi ok.



skrzynia 1cm poniżej korka, 1,2l
dyfer 1l 80w90
  
 
Tak się spytam nie 0,9 cm?
  
 
tylny most i wymiana napewno jest wazna moj po 200tys km byl jak "smola" wlalem " odpowiednik parametrami elfa ineral i 100tys km jest super.
  
 
Cytat:
2007-02-16 13:53:11, zYx pisze:
Dzięki za pomoc, a skoro ktoś już wspomniał o oleju w moście to może też bym wymienił, tylko też nie wiem jaki, też oplowski?


Osobiście wlewałem Oplowski. cena jesli pamiętam około 25zł/litr.
Jest OK. Pozdrawiam
  
 
Czy znacie numer katalogowy GM/Opla tego oleju do skrzyni biegów??
Oczywiście, jeśli to jakaś różnica, to ja mam silnik 2,5TD.


[ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-12-20 10:46:41 ]
  
 
Cytat:
2007-12-20 10:46:21, sewcio pisze:
Czy znacie numer katalogowy GM/Opla tego oleju do skrzyni biegów?? Oczywiście, jeśli to jakaś różnica, to ja mam silnik 2,5TD. [ wiadomość edytowana przez: sewcio dnia 2007-12-20 10:46:41 ]



sewcio masz ten nr oleju bo podobno ten co był lany w fabryce juz nie jest robiony przez opla tylko inny i czy napewno bedzie dobry ?a tak a"propo czy wymiana oleju w skrzyni manualnej 2.5 td jest konieczna słyszałem nieciekawe historie po wymianie oleju w skrzyniach, rozszczelnienia, chrobotania itd.
  
 
Cytat:
2008-05-30 12:41:06, zpetz pisze:
a tak a"propo czy wymiana oleju w skrzyni manualnej 2.5 td jest konieczna słyszałem nieciekawe historie po wymianie oleju w skrzyniach, rozszczelnienia, chrobotania itd.



musiałeś to słyszeć w kontekście aftomata.

dobrze dobrany olej do manuala nie zaszkodzi.
  
 
a wlasnie jaki olej bedzie dobry do R28 (hydrauliczna)? Jesli to ma jakies znaczenie z A.
  
 
Cytat:
2008-05-30 12:56:42, fatboy82 pisze:
a wlasnie jaki olej bedzie dobry do R28 (hydrauliczna)?


hydrauliczna znaczy z wysprzęglikiem?
Olej ten sam, warto tez sprawdzić stan/ zmienić w ukł ham przy okazji.

ktos kiedys tu na forum podrzucił fajny linek
klik
potem w narzędzia, wybierasz i dobierasz.
  
 
Dobrze Wam radzę, nie kombinujcie z zamiennikami. Ja wlałem zamiennik Mobil i nie mogłem przy -10 wrzucić trójki i zredukować biegu z trójki na dwójkę. Kupiłem w ASO oryginał, kosztuje śmieszne pieniądze, a napewno nie więcej niż zamienniki. Zalałem i zapomniałem o jakichkolwiek problemach ze skrzynią