Jak wykonać operację zegary na stół ?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Zamówiłem ramki chrom na zegary (skusiłem się, bo liczniki w Espero wyglądają jakby te ramki wcześniej tam były tylko ktoś je wyjął), ale nigdzie na forum nie znalazłem opisu jak to zrobić żeby wyjąć zegary na stół (jak już je wyjmę to sobie poradzę bo z mechaniką prezycyjną jest u mnie dużo lepiej niż z ogólną).

Znalazłem taki opis autrostwa "Adminka"
Cytat:
Rozebranie liczki to kaszka z mleczkiem.!!!! odkrecasz 2 srubli mocujace cyferblad odpinasz linke szybkościomierza wyciagasz 2 szyny stykowe i juz masz blat na stoje .!!!!! potem jeszcze jedna srobka jak dobrze pamietam i kilka zatrzasków o regary masz już w rękach.!!!!


Ale o jakich śrubkach on pisze ? Czy mam rozebrać tą obudowę od spodu kolumny kierowniczej ? Gdzie są te zatrzaski i jak ich nie połamać ?
  
 
sam sobie odpowiem, bo właśnie coś znalazłem

Cytat:

Porozkrecaj to wszystko w pierony.. (plastiki) 4 sruby z oslony zegarów(tam gdzie są przyciski) 2 sruby na zegarach. Przechyl zegary najlepiej na prawą strone (lewą stroną do siebie) wsadz łape za licznik i odepnij jedną lewą kostke i linke. Pozniej przechyl na druga odepnij prawą kostke. POzniej kierownica max w dol i powoli wyciągasz budziki manewrując nimi.

Jak chcesz sciągnąc szybke z zegarów to z tyłu mniej wiecej posrodku jest jedna sruba którą jest przykrecona szybka, dodatkowo trzyma sie na zaczepach(chyba 6 albo 8 nie pamietam- najlepiej sciągac ją we dwoch)



a te śruby to jakoś widać w zagłębieniach czy zaślepki jakieś na nich są, bo gołym okiem nie zauważyłem nic takiego ?
  
 
Cytat:
2007-02-17 23:46:08, pjacek26 pisze:
Zamówiłem ramki chrom na zegary (skusiłem się, bo liczniki w Espero wyglądają jakby te ramki wcześniej tam były tylko ktoś je wyjął), ale nigdzie na forum nie znalazłem opisu jak to zrobić żeby wyjąć zegary na stół (jak już je wyjmę to sobie poradzę bo z mechaniką prezycyjną jest u mnie dużo lepiej niż z ogólną). Znalazłem taki opis autrostwa "Adminka" Ale o jakich śrubkach on pisze ? Czy mam rozebrać tą obudowę od spodu kolumny kierowniczej ? Gdzie są te zatrzaski i jak ich nie połamać ?



Norma wypinasz linke odkercasz przyciski 2 srubki przy kierze zdejmujesz to i masz kolejne 2 srubełki, wykrecasz podnosiez budziki do góry i ciagniesz do siebie delikatnie i wypinasz 2 wiazki po lewej i prawej stronie i sa juz twoje
  
 
-2 śrubki masz (często pod zaślepkami) na dole
- kolejne 2 masz pionowo "pod sufitem" daszka zegarów
- wygodniej jest rozkręcić i zdemontować osłonę/y kolumny kierownicy
- najszybciej (i wbrew pozorom też najwygodniej) jest powypinać przyciski po odchyleniu ramki ...wyciągnąć kostki i wyciągać pustą ramkę
- potem 2 wkręty już konkretnie od zegarów (odchylać od góry bo dołem są wsunięte 2 "zaczepy" ), linka i po kłopocie

P.S. niech ktoś f końcu zrobi jakieś foto z tej operacji to zmontujemy manuala
  
 
A ja znam inny sposob jeszcze. Czasochlonny bo 2,5 miecha trwa. Ale za to jaki przyjemny .
Ki[pic browar i jechac na zlota, dorwac Czarka_R na zlocie dac mu srubokret i ramki. A po wszystkim przekazac mu browara.

Moze byc ?


  
 
mam tylko te 2 foty

  
 
Może mi ktoś wyjaśnić jak się odpina linkę prędkościomierza.
  
 
Cytat:
2007-04-15 23:57:18, tomtu pisze:
Może mi ktoś wyjaśnić jak się odpina linkę prędkościomierza.



Pikujesz głową ( i dobrze jak na pierwszy raz z latarką) w okolice pedałów i zaglądasz pod dechę rozdzielczą...
Widzisz czarny, dość gruby pancerz linki tachometra...na jej końcu, przy budzikach, biały "kołnierz" ...elementem kołnierza jest taki "zatrzask" ...odblokowujesz go i wysuwasz linkę kawałeczek do "przodu auta" /jak nie widać zatrzasku kołnierz można obrócić i wtedy na pewno wypatrzysz/

Powodzenia
  
 
Dzięki
  
 
nie wiedziałem gdzie napisać a szkoda zaczynać nowy temat
Co to jest za kontrolka na zegarach Esperaka

  
 
To żółte pod wskaźnikiem temperatury to kontrolka niskiego poziomu płynu do spryskiwacza, działa w wozach z ABS. To powyżej to wyświetlacz automatycznej skrzyni biegów.
  
 
A jak tak przy okazji...
Nie działa mi podświetlenie wskaźnika temperatury silnika. A właściwie to raz działa, raz nie. Jeśli to nie żarówka, to pewnie coś nie styka. Ale jak przeglądałem różne materiały, to znalazłem sugestię, że jedna żarówka oświetla poziom paliwa i temperatury. Jak to jest? I jakie dokładnie żarówki do licznika kupić?

Łukasz