Instalacja radia

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
raz jest ci
Zabrałem się za wkładanie radia panasonica do esiny, podłączyłem głośniki, 12v ze stacyjki, 12v permanent i masę. Zostały mi 2 kabelki z radia niepodłączone - illumination i antena remote(z kostki zasilającej). Nie wiem gdzie to podpiąć???

Podłączyłem mp3 pod aux i hula ładnie, ale nie mogę słuchać radia. Radio samo nie znajduje częstotliwości, a jak częstotliwość wybiorę ręcznie to gra bardzo cicho i na dodatek w mono( mimo iż rds działa), ale niektóre stacje odbiera dobrze. Podczas jazdy czasami gubi fale. Czy to może być spowodowane tym, że nie podłączyłem tych dwóch kabelków?

Aha radio to fx77
  
 
nie ... remote (niebieski) to sterowanie wysowaniem anteny elektrycznej (ewentualnie sterowanie wzmacniaczem) a ilumination (szary) to dodatkowe zasilanie podswietlania w radiu zeby przy wiekszym poborze pradu czyt. przy zbyt glosnej muzie nie przygasal wyswietlacz


[ wiadomość edytowana przez: Pre100n dnia 2007-02-18 16:23:19 ]
  
 
Co do radia, sprawdź złączkę anteny. Nie pamiętam konkretnie jaką oporność musi mieć antena ale wydaje mi się, że 75 Ohm. A co do tych kabelków to one nie mają wpływu na odbiór radia, a ich przeznaczenie jest takie jak opisał pre100n.
  
 
Cytat:
2007-02-18 16:21:01, Pre100n pisze:
ilumination (szary) to dodatkowe zasilanie podswietlania w radiu zeby przy wiekszym poborze pradu czyt. przy zbyt glosnej muzie nie przygasal wyswietlacz


Oj Kolego glupoty piszesz takie ze az oczy szczypia jak sie to czyta. Illumination jest od tego zeby dac sygnal radiu ze zapalone zostaly swiatla. W zaleznosci od modelu radia powoduje to rozjasnienie lub przyciemnienie wyswietlacza lub tez sam mozesz to ustawic w opcjach.
Pozdrawiam
Kamyk


[ wiadomość edytowana przez: Kamykgdy dnia 2007-02-18 20:38:50 ]
  
 
Cytat:
2007-02-18 20:37:48, Kamykgdy pisze:
Oj Kolego glupoty piszesz takie ze az oczy szczypia jak sie to czyta. Illumination jest od tego zeby dac sygnal radiu ze zapalone zostaly swiatla. W zaleznosci od modelu radia powoduje to rozjasnienie lub przyciemnienie wyswietlacza lub tez sam mozesz to ustawic w opcjach. Pozdrawiam Kamyk [ wiadomość edytowana przez: Kamykgdy dnia 2007-02-18 20:38:50 ]



Kolego zanim zaczniesz wieszac psy na moich postach, proponuje zapoznac sie z lektura z tego Linka
Jakby byly jakies niejasnosci ... zasadnicza wiekszoac firm stosuje to zlacze jako, co sam zdolasz przeczytac - podswietlanie. (a nie jak twierdzisz regulacja podswietlania). Jesli masz jakies magiczne radio gdzie prodycent wysilil sie zeby delfinki przy wlaczonych swiatlach plywaly w lewo a przy wylaczonych w prawo to zachowaj takie uwagi dla siebie. W standardzie ISO nie ma takiej opcji jak rozjasnianie czy przyciemnianie wyswietlacza. Wydaje mi sie ze to wszystko co chcialem na ten temat powiedziec.
  
 
panowie nie klocic sie


musze przyznac ze niestety oboje macie po czesci racji ale wszystko zalezy od auta i radia w jednym, bedzie jako zmniejszenie lub zwiekszenie jasnosci podswieltenia radia a innym co innego ot takie moje zdanie

chyba niczego nie przekrecilem..
  
 
dobra moze sie troche rozpedzilem
  
 
Pre100n - Strone do ktorej linka podales znam ale zadko na niej bywam bo znam ISO na pamiec. Po to jest zostalo ISO wymyslone zeby nie bylo pomylek co i gdzie podlaczyc. Skoro juz mnie tam odsylasz to sam popatrz - W A6 jest albo ILL albo nic jezeli radio nie ma takiej opcji.
Smieszny jestes piszac cos o moim radiu : 1) nie ma to odniesienia do tematu 2) nie wiesz jakie mam radio
Jak dla mnie temat jest zamkniety - wazne ze ktos czytajac go dowie sie jak to jest z tymi kablami w ISO
  
 
Kamyk zgoda - sa radia ktore moga uzywac sygnalu z 6 pinu jako regulacja podswietlania, ale w wiekszosci tak nie jest. Nie pisalem nic o twoim radiu tylko o fakcie ze jesli masz jakies wymyslne w ktorym akurat 6 pin jest wykozystywany to twoja sprawa ... zwykle radie tak nie maja stad nie rozumiem stwierdzenia
"Oj Kolego glupoty piszesz takie ze az oczy szczypia jak sie to czyta."
Zamiast napisac ze sa radia, ktore kozystaja z tego sygnalu w sposob jaki opisujesz - zaczynasz mi jechac po berecie.
Nie zmienia to jednak faktu, ze nie ma to zadnego wplywu na pytanie zadane przez autora, wiec proponuje zakonczyc dyskusje Kamyk - wiecej luzu
  
 
I w ten jakże wymyslny sposób elegancko odeszliście panowie od meritum sprawy, a więc kolego Janek-S możliwe ze masz podłączony pod antene wzmacniacz antenowy który musi mieć podłączone zasilanie właśnie z przewodu antena remote(niebieski) bo spekuluje ze nie masz wysuwanej automatycznie anteny tylko zwykła.Zobacz dokładnie czy przy kablu antenowym nie masz jeszcze jednego przewodu z końcówką bo może to być właśnie zasilanie wzmacniacza antenowego.Jeśli okazałoby sie ze nie maz tego wzmaka co jest prawdopodobne to trzeba by było chwilowo zamiast antene samochodowej podłączyć do radia kawałek kabla(1-2m) do wtyku antenowego(do środkowego styku) i zobacz wtedy jaki bedziesz miał odbiór-głośny czy cichy.Jak głośny to problem leży w twojej antenie samochodowej a jak dalej cichy to albo w elektronice radia(uszkodzenia) albo jest coś wustawieniach nagrzebane.
Pozdrawiam
  
 
Dziękuje panowie, za zainteresowanie i rady.

Nastąpiło małe niedociągnięcie z mojej strony, gdyż nie napisałem że wcześniej miałem zwykłe seryjne radio forda 2000, i na nim radio odbierało spoko, tj szukało stacji i ich nie gubiło (pozatym jak włączałem światła to wyświetlacz robił się ciemniejszy ). To nowe radio narazie podłączyłem bez kostki, na styk - tzn jeden kabel z radia połączyłem konektorkiem z kabelkiem z esiny i zaizolowałem.

Anteny wysuwanej nie mam, na kablu antenowym nie mam dodatkowej wtyczki. Kiedyś u szwagra w esinie też zakładaliśmy radio i pamiętam, że była przy antenie mała puszka z przewodem, który gdzieś tam podpieliśmy i radio banglało jak ta lala. Na kostce zasilającej z escorta zostały mi trzy niepodpięte kable, tj brązowy, żółto szary i brązowo biały - w faq nie znalazłem ich opisu i tak się zastanawiam, czy któryś z nich nie odpowiada przypadkiem za zasilanie wzmacniacza antenowego. Ale nie chcę próbować na chybił trafił bo pewnie bym coś spalił

Spróbuję zrobić, jak mówiliście antenę z drutu, albo podłącze radio do meganki żony (bo u niej jest zamontowana fabrycznie kostka iso), Jak u niej będzie dobrze to poszukam jakiejś przjściówki na iso do escorta, może wiecie, czy coś takiego wogóle istnieje?

Aha, pod który przewód podłączyć illumination?
  
 
We wtyczce forda są podane dwie masy. I ten brązowy przewód, to właśnie druga masa, która jest połączona z pierwszą ( w przypadku oryginalnego radia forda, trzeba podłączyć obie masy). Wiec wszystko jedno, z której masy zasilisz radio. Co do anteny, to jaką antenę posiadasz? I gdzie? Sprawdź masę anteny. Czasem, jeśli wtyk anteny był trochę zapieczony na radiu i trzeba go było "pogimnastykować" by zszedł, to w fajkach blaupunkta urywała się gorąca żyła (wewnętrzny przewód) tuż przy bolcu.
A co do podświetlenia radia, to przewód, na którym pojawia się zasilanie po włączeniu świateł służy do dodatkowego podświetlenia klawiszy w radiu, nawet jak jest ono wyłączone (tak jest w wielu fabrycznych odbiornikach), a także przyciemnieniu/zmianie charakteru wy oświetlania w przypadku załączenia oświetlenia zewnętrznego. Przygasanie wyświetlacza przy głośniejszym graniu, widoczne szczególnie w niektórych Sony, to wina konstrukcji radia: elementów filtrujących i poprowadzenia magistrali zasilającej w samym radiu (przygasanie się zmniejszy w Sony jak zdemontuje się dławik na wejściu zasilania wewnątrz radia).
Wejdź sobie tu:
http://elektron.pol.lublin.pl/users/djlj24/studio24/kable/oemford.htm
i sprawdź za co odpowiadają te pozostałe przewody.


[ wiadomość edytowana przez: Blazey dnia 2007-02-19 10:15:38 ]
  
 
Cytat:
2007-02-19 10:14:17, Blazey pisze:
Przygasanie wyświetlacza przy głośniejszym graniu, , to wina konstrukcji radia


Moze byc tez za maly przekroj kabla "+" lub gdzies slabe przejscie
  
 
Antenę mam orginalna forda, nie wysuwana, mam ją na dachu koło szybra, taki standardzik Chyba, że pytasz o jakieś parametry, to Ci niestety nie powiem, bo nie wiem.

Masę do radia pociągnąłem z kabla brązowego, jest on grubszy od pozostałych w kostce. Dodam, że jak wyciągnę antenę z gniazda, to wogóle radio milknie, słychać tylko szum. Poprzednie radio na tej antenie grało dobrze. Może faktycznie radio jest uwalone. Włożę je do innego auta to sie przekonamy.

Dzięki za linka, przyda się
  
 
Z tymi przewodami to jest gruba przesada. Jest tylko KILKA modeli radioodbiorników samochodowych, które mają zalecone podłączenie od razu do akumulatora. Ale w tedy kostka ISO jest pusta w miejscu pinów zasilających. Poza tym 1mm kwadratowy przekroju przewodu, to 8 amper (a w nowych autach nawet do 12A). Czyli ze wzoru na moc, gdzie P=U*I wynika, że jeden milimetr kwadratowy, to 8*14,4, czyli 115 wat. A żadne radio tyle nie ciągnie. Bo nawet dumne napisy w stylu 4*50W, to nie są moce realne końcówek w radiu, tylko chwilowe moce muzyczne, czy też PMPO. Po prostu marketing. Na mini głośniczkach komputerowych też masz napisy 1200 W PMPO O prawdziwej mocy radia najlepiej dowiedzieć się odczytując typ układu w końcówce mocy i sprawdzając jego notę katalogową. I często okazuje się, że radio 4*50 wat ma końcówkę 4*17...
A problemy z zasilaniem radia często są spowodowane przez brak masy. "specjalisty" ciągną dodatkowe przewody zasilające po 6 mm kw z aku, a masa sobie biegnie ekranem anteny. Zajmowałem car audio trochę i nie raz spotkałem się z takim podejściem. Zasilanie wypasione na maksa, a o masie się nie pamięta...
W azjatyckich autach przewody zasilające radio są jeszcze cieńsze niż w europejskich i nie potkałem się z przypadkiem, by tam brakowało prądu. Więc teoria za cienkich przewodów jest raczej mocno naciągana.
  
 
Blazey - heh to zalezy w czym grzebales- ja widzialem + do radia o srednicy ok 1,5mm ale srednicy a nie kw. i jeszcze kilka razy "laczony" czyli skretka i troche tasmy
Pozdrawiam
Kamyk
  
 
Kamykgdy : ja mówię o ORYGINALNEJ instalacji zasilającej, a nie o jakiejś parpaninie z odpadów.
  
 
Podpiąłem radio do samochodu żony i to samo, czyli nie wyszukuje stacji, jak ręcznie wybiorę częstotliwość to gra ale słabiutko. Na przewodzie antenowym w megance też nie ma żadnego dodatkowego kabelka do wzmacniacza. Do essiego z powrotem założyłem stare radio i gra dobrze.

Czyli wniosek, że "nowe" radio mam padnięte.

Aha, podpięcie paru metrów kabla zamiast anteny też nic nie dało.

  
 
Czyli stwierdziłeś pad radia. Bardzo rozsądne działanie! nie wiem, jak bardzo zaawansowanym elektronikiem jesteś, ale możesz sprawdzić, czy na głowicy fm lub w jej wnętrzu nie ma zimnych lutów oraz czy dochodzą do niej wszystkie potrzebne napięcia.
  
 
No, ja raczej w nim się dłubał nie będę. Zaniosę je do zaufanego pana Zdzisia, z elektroniki to mocny nie jestem.

Dzięki wszystkim za pomoc.