MotoNews.pl
  

Automatyczne włączanie świateł w Fordzie

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Wiem,że ten temat był poruszany ,ale moim zdaniem nie dokładnie.
Może znajdzie sie Jakaś tęga Głowa i spróbuje po kolei powiedzieć jak takie coś zamontować, wraz z kolorami kabli.Sprawa ważna ,bo mamy jeździć na światłach przez cały rok.A to załączanie i wyłączanie ręczne może czasami wkurzyć.Mnie już nawet ten buczek nie pomaga.Parę razy zostawiłem go na światłach.
Pozdrawiam
  
 
ja sie podepnę.... taka opcja jest w wersji dla krajów skandynawskich, czy ktoś wie ja swoją skrzynke przerobić na "kraje skandysnawskie" ?? tam chyba jedna zwora ma byc nie ??
  
 
Kolorow nie podam
Wydaje mi sie ze tu by wystarczyło opóźnione załączenie zrobić 5-7 sekund po kreceniu rozrusznikiem i swiatłą sie włączą.
Wcinka przekaźnikiem w kable od pozycji i mijania (styki) a elektronika załatwi zwłoke.
Tak to widze na szybkiego.
  
 
W mk5 i 6 za te Swiatła odpowiada zielony przekażnik R13 Światła jazdy dziennej Skandynawia
  
 
Cytat:
2007-02-20 21:29:54, CKsrv pisze:
Kolorow nie podam Wydaje mi sie ze tu by wystarczyło opóźnione załączenie zrobić 5-7 sekund po kreceniu rozrusznikiem i swiatłą sie włączą. Wcinka przekaźnikiem w kable od pozycji i mijania (styki) a elektronika załatwi zwłoke. Tak to widze na szybkiego.



dobrze prawi

ewentualnie można kabel który załącza przekaźnik od świateł wykorzystać do sterowania(dać tam + po zapłonie, zamiast po wyłączniku)i powinna być ok. tylko lepiej jest to z opóżnieniem zrobić dla lepszej kondycji akku
  
 
thx Zeberko,
CKsrv - no wlasnie...
zeby opoznienie bylo jakies zeby nie obciazac aku.
do tego druga sprawa, trzeba jeszcze pomyslec o opcji wlaczania pozycjina postoju bez kluczyka :]
  
 
Wcinka od zespolonego rozumiem.tylko czy trzeba w to mieszać mijania skoro po wyłączeniu pozostają pozycyjne ?Może wystarczy tylko przeciąć pozycyjne ?
I jaki zastosować przekażnik ?
I czy ford podaję masę czy plus przy zalączaniu stacyjki ?
Bo jak zakładałem centralkę na pilota to się przekonałem ,że w fordzie lubi być wszystko odwrotnie(np. sterowanie + a nie -)

No ja mam Mk7 może to też R13


[ wiadomość edytowana przez: gusyl dnia 2007-02-20 21:45:40 ]
  
 
Czym opóźnić zapłon? są może jakieś gotowce?
  
 
Aj tam sterowanie - to w ciężarowkach a Ford jako zacna i szanujaca sie firma ma sterowanie pozywywne czyli +.
W czasach 125p sprawa byla jasna - pozostawienie swiatel mijania wlaczonych i wyjecie kluczyka wylaczalo wsio. Pozycje mozna bylo zostawic "swiadomie" bez kluczyka a u nas jest troche kombinacji do zrbienia.
Mozna tez zrobic tak zeby swiatla zalaczaly sie po odpaleniu - niezaleznie od polozenia przelacznika- ale... a wez pan odpal i sprobuj wylaczyc swiatła - hmm.
Co kto woli.
  
 
Cytat:
2007-02-20 21:37:04, zeberko pisze:
W mk5 i 6 za te Swiatła odpowiada zielony przekażnik R13 Światła jazdy dziennej Skandynawia



Masz jakis wzór jak to zrobić! lub dokładniej powiedzieć co zrobić i wsadzić.
  
 
oooo takk sobie mysle... ze pewnie czasówka od grzania swiec zarowych ma styk zwierny i rozwierny - moze sie nadac


A R18 załatwia (niby) dzienne w niektórych krajach - w MKVII
ale to tylko jak esina wyjedzie do innego kraju

[ wiadomość edytowana przez: CKsrv dnia 2007-02-20 22:09:13 ]
  
 
tak się przyglodam temu postowi i wnioskuje.

zatrudnie małego skrzata aby mi właczał i wyłaczał te światła
  
 
hmm, w mk5 jak patrzylem po schemacie kiedys po cos sie komus psulo, wyszlo ze jeden przekaznik w skrzynce zalacza sie jak jest ladowanie czy tam jak silnik chodzi, bylo to wykorzystane do ogrzewania przedniej szybki, wychodzilo no to ze przy wlaczonym zaplonie bez procujacego silnika nie chodzilo grzanie... wiec moze dalo by to do lampek rade wykorzystac...
  
 
O - dobry pomysł. Albo czujnik ciśnienia oleju wykorzystac do "masowania" cewki przekaźnika.
  
 
Jak czytam te posty ,to czuję smak piwa!!
Panowie, może by tak jeszcze po kolejce ?Ja stawiam.
Sorry, ale może znajdzie się KTOŚ , kto to robił i potrafi to tak "łopatologicznie" po kolei wytłumaczyć
  
 
Cytat:
2007-02-20 21:42:03, gusyl pisze:
Wcinka od zespolonego rozumiem.tylko czy trzeba w to mieszać mijania skoro po wyłączeniu pozostają pozycyjne ?Może wystarczy tylko przeciąć pozycyjne ? I jaki zastosować przekażnik ?



wiesz, od stacyjki wycianac nie musisz, podpinasz sie poprostu pod kable od mijania i pozycji, i zalaczasz na nich napiecie, a wykorzystujesz do tego albo "automat" z allegro, albo zwykly przekaznik ktory zalacza sie po stacyjce i po zgasnieciu lampki ladowania/cisnienia oleju... wtedy swiatla beda sie zapalac przy wylaczonym wlaczniku zespolonym, a jesli bedziesz chcial zostawic auto na postojach - przekrecasz poprostu zespolony jak teraz. jesli cos sie spieprzy (tzn nie bedzi eladowania albo niskie cisnienie oleu wyskoczy) to nadal mozesz wlaczyc lamki recznie, przkrecajac wlacznik na zespolonym...
  
 
jak sam napisales żeby łopatologicznie wytłumaczyć musiał to ktoś robić, a wątpie żeby ktoś robił skoro potrzebne nie było....
narazie przerzucamy się pomysłami, jak sie urodzi coś sensownego to napewno ktoś sie za to weźmie....

Ja bym zrobił to tak:
* Jesli mam na zespolonym wszystko OFF to mi sie światła zapalają 5-10s po odpaleniu.
* Jeśli natomiast nie mam włożonego kluczyka to mogę zespolonym zapalić pozycje.

Dla mnie rozwiązaniem problemu byłby przekaźnik z czasowym opóźnieniem wpięty PO skrzynce bezpieczników (mysle ze podpiecie bezposrednio pod kable przykostkach od świateł styknie) który dostając impuls po stacyjce zaczynałby odliczanie i zapalał światła. wtedy zachowujemy funkcjonalność zespolonego.
Dodatkowo dodałbym wyłącznik tego przekaźnika, bo czasem jak siedzimy w aucie to chcemy tylko nagrzać w środku a nie jechać....

a jesli nie chcesz kombinować to kup sobie na allegro moduł domowej roboty i dostaniesz z instrukcją obsługi....

heheh zenq szybciej napisal
i to jest chyba najlepsze rozwiazanie bo masz zawsze "reczna kontrole"

tak jeszcze znalazlem na allegro:
Klik
proste jak konstrukcja cepa



[ wiadomość edytowana przez: polityk dnia 2007-02-21 12:24:02 ]
  
 
@polityk , to końcowe zdanie jest sensowne, tylko czy on podejdzie w Fordzie, czy nie trzeba dodatkowych przekaźników montować ?Czy wystarczy dać te ok. 30zeta i po prostu wlutować przewody w odpowiednie miejsce ?I to wszystko.
W innym samochodzie to bym się nie bał, ale w Fordzie.
Już przerabiałem "ćwiczenia" z centralką zamka, kupiłem uniwersalną (ster.masą) no i jak się domyślasz była kicha!
Potem mi uświadomiono,że jak se sprawiłeś amerykańca, to cię czeka jeszcze nie jedna niespodzianka (wkrety imbusowe aż 6szt przy osłonie kierownicy- to już jest mistrzostwo świata he,he,he,he)
Ale ogólnie jestem zadowolony.
Może tak wybrzydzam, bo przesiadłem się z golfa (różnica jednak jest), ale nie powiem na korzyść czego ha,ha,ha,ha
  
 
polityk, ja bym myslal zeby wpiac sie 'przed' skrzynka bezpiecznikow, na kable idace OD zespolonego... tam sa mniejsze obciazenia niz te, ktore ida odrazu na zarowki, pozatym, wtedy samo zalaczanie bedzie szlo normalnie przez fabryczne przekazniki i bezpieczniki w skrzynce, my imitujemy tylko 'przekrecenie' zespolonego a wystarczy do tego jakis ukladzik opuzniajacy lub 'odczekujacy' na napiecie ladowania, i dwa najzwyklejsze, malutkie przekazniczki

btw. na forum elektrody widzialem ukladzik (chyab nawet do wlaczania swiatel ) ktory zalaczal sie dopiero po przekroczeniu 13,5V chyba, ponizej sie rozlaczal, idealny cudak do sprawdzenia czy jest juz wlasciwe ladowanie
  
 
Cytat:
2007-02-21 12:33:04, gusyl pisze:
@polityk , to końcowe zdanie jest sensowne, tylko czy on podejdzie w Fordzie, czy nie trzeba dodatkowych przekaźników montować ?Czy wystarczy dać te ok. 30zeta i po prostu wlutować przewody w odpowiednie miejsce ?I to wszystko. W innym samochodzie to bym się nie bał, ale w Fordzie. Już przerabiałem "ćwiczenia" z centralką zamka, kupiłem uniwersalną (ster.masą) no i jak się domyślasz była kicha! Potem mi uświadomiono,że jak se sprawiłeś amerykańca, to cię czeka jeszcze nie jedna niespodzianka (wkrety imbusowe aż 6szt przy osłonie kierownicy- to już jest mistrzostwo świata he,he,he,he) Ale ogólnie jestem zadowolony. Może tak wybrzydzam, bo przesiadłem się z golfa (różnica jednak jest), ale nie powiem na korzyść czego ha,ha,ha,ha



przesadzac, wystarczylo raptem dwa przekazniczki i juz masz wyjscie sterowania plusem. teraz juz wiekszosc centralek ma wbudowane przekazniki zamiast 'golych' wyjsc masowych, dzieki temu mozna podpiac rozne centralki, jak rownierz bezposrednio silowniki, zarowno te masowe, plusowe jak i pneumatyki...