Planowanie głowicy, kanałów i odelżone koło zamachowe-gdzie?

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Mam całkiem jeszcze żwawego 1.6 16v 90KM, przelatane 95 tyś, więc swap chyba się nie opłaca (może się mylę) ale ciężko dostać silnik RS-a z podobnym przebiegiem
Dlatego zastanawiam się nad tym co w tytule wątku. Czy ktoś z was już to przerabiał? Jeśli tak to z jakim efektem? Jakie koszta i gdzie robione?
Wałek i kolektor narazie zostawiam na stage 2 , a może powinienem od tego własnie zacząć?
Z góry dzięki za rady.
  
 
proponował bym zaczac od wydechu np na 50 mm + 2 tłumiki przelotowe bez kata jest efekt i dolot zimnego powietrza do stozka w zabudowie termicznej , a co do kola zamochowego przerabiałem juz to znajomek powiedził mi ze sa 3 fazy 10% 20% 30% odlezenia kola i wypadało by miec trzy zeby to dobrze przetestowac i sie zastanowic jakie sie chce bo moze sie dobrze zbierac a ja bylej jaka gora bedzie to kicha , głowica hmm proponuje kupic druga i ja splanowac wypolerowac i załatwic dwa wałeczki wymienic uszczelniacze spasowac zawory i załozyc a potem pobawic sie kompem i jechac na hamownie przed rozpoczeciem całej zabawy i po modyfikacji ale to tylko jak tak mysle
  
 
Czy to prawda, że do 1.6 pasuje głowica z 1,8? Nie spada wtedy sprężanie?
  
 
Cytat:
2007-02-22 17:16:16, ZetecInside pisze:
Mam całkiem jeszcze żwawego 1.6 16v 90KM, przelatane 95 tyś, więc swap chyba się nie opłaca (może się mylę) ale ciężko dostać silnik RS-a z podobnym przebiegiem Dlatego zastanawiam się nad tym co w tytule wątku. Czy ktoś z was już to przerabiał? Jeśli tak to z jakim efektem? Jakie koszta i gdzie robione? Wałek i kolektor narazie zostawiam na stage 2 , a może powinienem od tego własnie zacząć? Z góry dzięki za rady.


zacznij od wałka, ja zaczołem od dupy strony i mało dało. Wałek i jeszcze raz wałek
  
 
moim zdanie silnik 1.6 16V zetec moze tylko lezec obok silnikow, ktore w odroznieniu od niego da sie tuningowac, chcac uzyskac wieksza moc (nie napisales jaka, do czego ma sluzyc auto, ile jestes w stanie przeznaczyc kasy) zdecydowanie proponowalbym silnik 1.8 wersje nawet 115KM, uzyskanie 20KM w samochodzie wolnossacym jest bardzo ciezkie (mowiac o twoim silniku) i wiaze sie z kosztami pewnie przekraczajacymi te ktore chcesz zainwestowac, moim zdaniem planowanie z powiekszaniem kanalow dolotowych wylotowych+ wydech+ dolot+ walek sa wstanie podniesc ci moc, ale czy o 20KM?! moze... szkoda tylko ze lekka reka mozesz liczyc: ponad 1000zl+1200zl+500zl+?zl(nie orientuje sie ile moze walek kosztowac pewnie trzeba by robic na zamowienie i wysylac do np Bydgoszczy)
szczerze to odpusc sobie tjuingowanie silniczka odloz $$ i zrob porzadnie przekladke, a pozniej jak ci zbraknie mocy bedziesz mial wieksze pole do popisu, bo 1.8 zeteca sa moim i m.in. angoli zdaniem bardzo dobrze uturbialne (porzadny zestawik i masz ~200KM na seryjnym dole, proponuje poszukac w necie)
tyle ode mnie, ale zrobisz jak bedziesz uwazal
radze nie sluchac osob ktore wlozyly +10k w samochod zeby uzyskac seryjne wartosci mocy...
  
 
splanowac glowice i kanaly mozesz.. cos tam zawsze bedzie lepiej, natomiast kolo lepiej zostaw w spokoju. Tak jak ktos juz wyzej napisal sa 3 mozliwosci i miec najlepiej 3 kola..poza tym nie jest tak do konca wykazane,ze odelzenie kola zawsze poprawia osiagi, czesto nic nie daje a czasem pogarsza.. generalnie w silniku 90km to nic nie zmieni a roboty jest z tym sporo.

a co do walka.. to w silnikach z wtryskiem paliwa samo zmienienie walka niewiele da .. z ta operacja rownolegle musi isc strojenie kompa, a to sa dodatkowe koszty.. kolektory tez nie sa tanie. Takze najtaniej chyba wyjdzie zrobic swapa albo sprzedac i kupic cos mocniejszego.

jesli chodzi o wydech natomiast kata zostaw(chyba,ze budujesz kolektor na zamowienie ) ale mozesz wywalic srodkowy tlumik i na koniec jakis przelotowy zapodac.

[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-02-23 18:44:56 ]

[ wiadomość edytowana przez: maciek701 dnia 2007-02-23 18:45:40 ]
  
 
jesli nie chcesz zmieniac silnika to splanuj głowice spoleruj kanały i zawory, z powiekszeniem zaworów i gniazd bedzie ciezko bo w głowicy 16v to mało miejsca jest.. jak zmienisz wałki to do wałków trzeba dostosowac dolot i wydech, ale do tego musisz zastosowac inny program w komputerze.... najlepiej by było wrzucic osobny komputer chocby SMT 6 i go zestroic, robiac wydech mozesz pomyslec o cięciu kosztów i montarzu kolektora z RSa i wydechu tez ... bo zdaje sie one maja dosc dobra pojemnosc jesli chodzi o porzadny dolot do 1,6
  
 
lepiej kup RST....