JTG ICOM w BMW 328i - pomozcie !!

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
witam

zainstalowalem ta instalke w E36 328i - silnik M52B28

na samym poczatku nie bylo do konca idealnie - samochod wyraznie wiecej palil i nie mial super mocy przy wysokich obrotach, po pewnym czasie zostaly wymienione kalibratory na jeden wieksze, nastapila w tej kwesti poprawa, samochod zaczal miec spowrotem moc - jednakze spalanie zauwazalnie wyzsze pozostalo (ok 2-3 litry)

natomiast od samego poczatku samochod na gwaltowne dodanie gazu przy niskich obrotach reagowal z pewnym wyraznym opoznieniem - poza tym nie chodzil do konca super rowniotko na wolnych obrotach - diagnoza gaziarzy - czasem nawala ktoras z cewek (silnik ma ich 6) .. jako ze po przejechaniu 10-15 tys km problemy zaczely narastac i staly sie naprawde dokuczajace zaczalem dochodzic do przyczyny ich powstawania,

a problemy w tej chwili sa takie : na wolnych obrotach (zreszta na wysokich tez) przy dodaniu gazu, samochod zamiast sie wkrecac na obroty to sie dlawi, dusi, obroty skacza od 500 do 1000, dopiero jak sie wyspina powyzej 1500 to chodzi w miare dobrze, tak samo jak przy wyzszych obrotach podczas jazdy dodam energicznie gazu to jest taka chwila zawachania (ok sekundy, moze dwoch) i dopiero pozniej samochod przyspiesza, nie wystepuje to zjawisko zawsze czasem sie udaje ze samochod chodzi normalnie,

najlatwiej zjawisko to wywolac stojac na postoju i gwaltownie dodajac gazu tak do 2.000 obr/min i odejmujac - po chwili wlasnie sie tak dzieje, podczas jazdy jest to najbardziej widoczne podczas spokojnej jazdy na niskich obrotach

poza tym samochod czasem gasnie, czasem jak dam na luz podczas jazdy to obroty najpierw skacza do 300 do 1000 a dopiero pozniej dochodza do 700 (czyli prawidlowych)

oczywiscie na benzynie samochod pracuje prawidlowo

na samym poczatku do wymiany cewki - wszystkie 6 nowe, oryginalne, jako ze to nie pomoglo to oczywiscie do wymiany tez nowe swiece, to rowniez nie przynioslo poprawy, nastepnie padlo na czujnik walu korbowego - daje sygnal do rozpoczecia zaplonu - tez nowy oryginalny .. oczywiscie to tez nie pomoglo ...

ma ktos jakies pomysly ?? bo mi sie juz skonczyly .. instalka nadal na gwarancji, gaz tanowany tylko na statoil (najlepszy gaz w moim regionie), pompa daje prawidlowe cisnienie, kalibratory wydaja sie byc ok - metoda sprawdzania gazownikow polegala na jezdzie z okreslona predkoscia a benzynie, po czym bez zmiany polozenia pedalu gazu, byl wlaczany gaz - czas wtryskow sie zmienial z 2.1 na 2.15 - czyli praktycznie nic ..

jesli ktos ma jakiekikolwiek sposob na rozwiazanie tego problemu to bylby bardzo wdzieczny !! dodam ze byl to niestety jedyna M52 robiona w ty zakladzie - zaklad ma za soba ok 20 instalacji zamontowanych i twierdza ze nigdzie takich problemow nie bylo ..
  
 
Zawsze twierdzą, ze inne chodzą idealnie.....

Moja rada, jak najszybciej demontaż ICOMA i założenie porządnej IV generacji.
  
 
Najlepiej Diego albo Prinsa nie Gustaw
  
 
Cytat:
2007-02-24 10:23:04, orfeusz pisze:
Najlepiej Diego albo Prinsa nie Gustaw



racja, ewentualnie Zenit lub Stag, zgodzisz się?
  
 
diego mialem w poprzedniej - M52B20 i bylem srednio z niej zadowolony .. i dlatego sie wlasnie zdecydowalem na cos, co mialo byc ponoc lepszego . a jest 100 razy gorzej .. teraz zaluje ze nie wzialem prinsa ..
  
 
ja mam Diego w takim aucie.

Na jedną kwestię Cię uczulam, niezależnie od tego na jaką instalację się zdecydujesz, nie nadają się do tej mocy wtryskiwacze Valtek typ 30, musi być typ BFC - mają skok 0,60 zamiast 0,45 mm. Raile mają wszystkie 0,60 mm. Obawiam się, ze Matrix HD (mały) też moze nie dać rady, choć nie przesądzam.
  
 
Witaj kajlof.
mam pytanie jakiego koloru są cewki wtryskiwaczy gazowych bo jesli granatowe to zmień na seledynowe bo są szybsze a ty masz niskie czasy wtrysku na benzynie. i jaką masz wydajność w ml. wtryskiwaczy benzynowych.
I odpowiedz na moje pytania z PRIVa bo może innym także nasze podpowiedzi się przydadzą.
  
 
dzisiaj jade do gaziarzy - jak bede znal odpowiedzi na wszystkie te pytania to oczywiscie wkleje je tutaj
  
 
wymienione sa juz wtryski na seledynowe, niestety akurat nie mieli kalibratorow zeby czasy wtryskow sie idealnie pkrywaly - w tej chwili na gazie sa o ok 20% wieksze - problemy wczesniejsze coprawda wystepuje dalej - ale sa juz mniejsze .. w przyszlym tygodniu jade na ponowna zmiane kalibratorow - na o jeden mniejsze ..

co do ulozenia dysz, wtryskow etc - dalem wszystkie znalezione na ten temat informacje wlascicielowi warsztatu i sprawdzali przy zakladaniu - wszystko jest ok, poza tym warsztat ma jako jedyny na podkarpaciu autoryzacje JTG .. wiec raczej wiedza jak montowac ..

pojawil sie teraz inny problem - po ok 40-50km jazdy od wymiany wtryskow zaczalem miec "odcinke" zamiast na 6700 obr/min to na 5200 obr/min - i to za rowno na gazie jak i na benzynie
  
 
wracajac do silnika M52B28
mam zamiar go zagazowac zestawem STAG 300-6 PLUS, MAGIC JET SCORPION ST do 240KM.
I pytanie czy to prawda ze reduktory ST to ostatnio straszym badziewiem sie zrobily???
II. CZy to prawda ze w przypadku filtrów wbudowanych w reduktor spada przepustowosc z racji temperatury panujacej w parowniku i wydzielania sie wiekszej ilosci mazutu niz w przypadku oddzielnie montowanych filtrów fazy ciekłej ???
III. Czy ten zestaw bedzie optymalny dla bmw e39 528i 193PS???