Świece żarowe z ceramiczną końcówką

  
Sortuj wg daty:
rosnąco malejąco
Witam
Kilku producentów zaczęło takie świece produkować do nowych silników. W 2 sekundy rozgrzewają się ponoć do 1000 st C i włączone pozostają jeszcze po odpaleniu, gdy silnik jest zimny. Zastanawiam się czy można użyć ich zamiast orginalnych w silniku 1.8TD w MKVII . Czy takie same mają zasilanie i wymiary? Ktoś coś wie na ten temat więcej?
  
 
Nie kombinuj!
1. Potrzeba 1150*C
2. Jak sądzę są to swiece do innych silnikow - coś jak CR - z bezposrednim wtryskiem. TD takim nie jest ale o tym wiesz.
3. EZD 8 są ok ewentuadnie czeski "zamiennik"
  
 
Cytat:
2007-02-24 08:54:55, CKsrv pisze:
Nie kombinuj! 1. Potrzeba 1150*C 2. Jak sądzę są to swiece do innych silnikow - coś jak CR - z bezposrednim wtryskiem. TD takim nie jest ale o tym wiesz. 3. EZD 8 są ok ewentuadnie czeski "zamiennik"



Zmieniłem swiece na bosha ostatnio, ale pomimo ciepłego i naladowanego akumulatora zeszłej zimy nie udalo mi się odpalić silnika przy temp. -27st. (samochod stal pod chmurką). Udanego rozruch miałem przy -23st. po długim kręceniu.
Ale z drugiej strony jak czytałem na forum o kilkuletnich focusach martwych przy -15st to nie jest tak zle chyba...
  
 
Ważna dla świec jest ich rezystancja a nadto temp. pracy i tymi parametrami należy się kierować przy ich doborze. W escortach TD min. napięcie zasilania dla normalnej pracy to 11 V. Można kupić oryginalne Motorcrafty lub Beru do innego typu silników, oczywiście identyczne gabarytowo i "dupa zimna".
Jeśli te ceramiczne pasują parametrami i stać cie na nie to próbuj, w najgorszym wypadku będziesz trochę kasy w plecy ale za to o ile mądrzejszy
  
 
noo to jak juz bedziecie wiedzic czy te swiece hulają w escorcie, to do 1.6 D tez pewnie podejdą ;D musze wymienic bo słabe juz są.